Specialisti za čiščenje
Družba Prosen com je v štiridesetih letih obstoja zrasla v eno največjih podjetij na področju čiščenja pri nas, močno pa so vpeti tudi v mednarodno okolje.
Sodelovali so tudi pri obnovi kamnitih površin na desetih križarkah družbe Royal Caribbean, denimo tudi na Bahamih, v Singapurju in Cadizu.
Šenčur – Podjetje Prosen com ima danes svoje poslovne prostore v obrtni coni v Šenčurju, začetki družbe pa segajo v leto 1982. Takrat se je namreč Jože Prosen, doma iz Kranja, kot samostojni podjetnik začel ukvarjati s čiščenjem poslovnih prostorov. »Časi za podjetništvo so bili takrat drugačni kot danes. Da sem sploh lahko začel opravljati delo, sem moral najprej opraviti preizkus znanja, t. i. obrtni izpit. Ker sem zaključil tekstilno-kemijsko šolo, so mi teorijo priznali, za praktični del pa sem moral očistiti stekla na ljubljanski avtobusni postaji,« se začetkov spominja Prosen, ki je kmalu začel pridobivati prve stranke.
Dela je bilo vedno več in v naslednjih letih je zgradil uspešno podjetje, ki danes šteje skoraj sto zaposlenih in se ukvarja tako z dnevnim kot tudi generalnim čiščenjem, posebej so prepoznavni po čiščenju in obnovi kamnitih površin, ukvarjajo pa se tudi z zastopstvom in prodajo čistil in drugih pripomočkov za čiščenje.
Po čiščenju in obnovi kamnitih površin spadajo v sam vrh ne le doma, temveč tudi v tujini. »Uporabljamo najsodobnejše tehnologije in ponujamo popolno obnovo kamna, od čiščenja in impregnacije do diamantnega brušenja in peskanja,« pravi Jože Prosen, ki je bil tudi eden izmed nominirancev za podjetnika leta 2021 Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije. Poln sijaj so tako povrnili kamnitim površinam v hotelih, protokolarnih in drugih objektih tudi v tujini, redno poslujejo denimo v Avstriji in Nemčiji, kjer uspešno sodelujejo z nemškim zavodom za varstvo kulturne dediščine. Obnovili so tudi kamnite površine na desetih križarkah družbe Royal Caribbean, denimo tudi na Bahamih, v Singapurju in Cadizu. Redno sodelujejo tudi z Zavodom za varstvo kulturne dediščine Slovenije. Tako so tudi pri nas delali pri številnih pomembnih projektih, denimo pri obnovi gradu na Brdu, Narodne in univerzitetne knjižnice v Ljubljani in Banke Slovenije.
Na vprašanje, kaj je bilo odločilno, da so se razvili v uspešno podjetje, ki je prepoznavno tudi na tujih trgih, Jože Prosen odgovarja: »Strast in veselje do dela, strokovnost in natančnost ter dober poslovni pristop. Nikoli nismo preračunavali, koliko bomo zaslužili. Brez odgovornih delavcev, ki čutijo pripadnost podjetju, pa nam zagotovo ne bi uspelo.«
Tudi epidemijo covida-19 so vzeli kot izziv in priložnost, saj se je v zadnjih dveh letih dodobra izkazalo, kako pomembni sta higiena in čistoča. Tako so v obdobju epidemije promet celo povečali.
Prosen com je danes družinsko podjetje, čeprav sogovornik poudarja, da na delovnem mestu družinski odnosi ne igrajo vloge in da mora vsak opraviti svoje delo. Žena Andreja je že 35 let Jožetova desna roka, sicer pa odgovorna predvsem za splošne kadrovske zadeve. Starejši sin Janez, diplomirani kemik, je v podjetju zaposlen že sedem let. Odgovoren je za področje, povezano s kemijskimi tehnologijami, pa tudi za uvajanje zelenih tehnologij čiščenja, ki jim že desetletja posvečajo posebno pozornost. Mlajši sin Miha pa je študent ekonomije, trenutno pa kroži po različnih oddelkih in se tako spoznava z delovanjem podjetja.
Menjava generacij je dolgotrajen proces, ki teče vzporedno z razvojem podjetja. »Ne gre za to, da ga predaš mlajšim in dvigneš roke,« pravi sogovornik, ki dodaja, da bosta z ženo tudi v prihodnje ostala povezana s podjetjem, svojo vlogo pa vidi tudi v svetovanju in mentorstvu. Kot mentor sicer že sodeluje tudi pri pripravi diplomskih nalog študentov, ki v podjetju dobijo gradivo za izvedbo nalog. Podjetje pa tudi sicer pripravlja različna izobraževanja in usposabljanja za čistilce različnih organizacij in podjetij.
V prihodnje želijo še povečati svojo prisotnost na tujih, predvsem evropskih trgih in se še naprej razvijati. Recept za uspeh pa po besedah sogovornika pogojujeta dve stvari: »Da delaš bolje in več od konkurence.«