Slovenske ceste med nevarnejšimi
Kranj – Evropska komisija je pred dnevi podala oceno varnosti cest za leto 2021 in za obdobje pred/po covid ukrepih 2019–2021, po kateri Slovenija sodi med države EU z najvišjim porastom smrti na cestah. Rezultati tudi izkazujejo nazadovanje Slovenije v zadnjem triletnem obdobju. »Glede na kazalce in oceno imamo v Sloveniji pred seboj številne izzive na področju, ki se dotikajo slehernega mobilnega državljana. Pred nami je izdelava novega Nacionalnega programa varnosti cest za naslednje desetletje,« poudarjajo v Zavodu Varna pot.
Predsednik Zavoda Varna pot Robert Štaba je med ugotovitvami ocene EU v ospredje postavil, da je v primerjalnem obdobju EU-držav 2019–2021 (pred/po covid obdobje) Slovenija zabeležila najvišji negativni porast posledic in pristala na dnu lestvice. Na podlagi statističnih kazalcev EU iz leta 2021 smo se oddaljili od povprečja EU in iz tretjega razreda držav po varnosti nazadovali v četrti razred (od skupno petih razredov). V letu 2021 smo za nameček dosegli največji negativni odklon najhujših posledic v desetletju, ki ga predvideva cilj Resolucija o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa 2013–2022, kar dokazujejo tudi statistični podatki policije in Agencije za varnost prometa. Na drugi strani je leto 2020 zgodovinsko in statistično izkazalo najnižje posledice hudih prometnih nesreč, a kot opozarja Štabam, lahko to nedvomno pripišemo vplivu omejitvenih ukrepov gibanja zaradi pandemije.
Na Zavodu Varna pot poudarjajo, da je v veliki meri odvisno od politike, ali bomo v naslednjih letih vstopili v razred varnejših držav, zato so političnim strankam pred letošnjimi volitvami poslali javni poziv z željo, da se do ocene EU in tematike opredelijo ter da v svoje programe vključijo zaveze in opredelitve do izzivov.