Monografija za »češnjico na torti«
V Kulturno-umetniškem društvu (KUD) Zasip so izdali monografijo Oktet Lip Bled – S pesmijo skozi čas, ki so ji dodali tudi zgoščenko. S tem so se poklonili glasbenemu in umetniškemu delu okteta v zdaj že skoraj štirih desetletjih ustvarjanja.
Oktet Lip Bled si je v zadnjih štirih desetletjih z več tisočimi nastopi zgradil prepoznavnost doma in po svetu ter za svoje glasbeno delovanje prejel številna priznanja. Zato je manjkala le še »češnjica na čudoviti torti«, kot se je izrazila avtorica monografije Dragica M. Sternad Kenda. In prav to so z monografijo Oktet Lip Bled s priloženo zgoščenko dodali v KUD Zasip, s katero so po besedah Dragice M. Sternad Kenda tudi naslednikom zapustili bogato zakladnico svojega pestrega repertoarja skozi vsa dosedanja leta. V monografiji se tako spominjajo časov od začetkov moškega komornega zbora v Zasipu do okteta, avtorica se je dotaknila tudi kulturnega in glasbenega življenja v Zasipu in na Bledu ter pobliže predstavila Oktet Lip Bled, njegove zasedbe, umetniške vodje in ključne dogodke od njihovih prvih druženj do danes. Njihov izjemni opus so predstavili tudi skozi trenutke, ujete na fotografijah, s katerimi so obogatili monografijo. Za širšo umestitev njihovih umetniških dosežkov pa so dodali še mejnike v zgodovini glasbene umetnosti od začetkov ritmiziranih zvokov in ljudskih pesmi do sodobne glasbe.
»Oktet Lip Bled, ki je eden vodilnih stebrov KUD Zasip, štiri desetletja nadaljuje bogato kulturno izročilo zborovskega petja v Zasipu, ki sega v leto 1925, ko so v Zasipu ustanovili Kulturno društvo in pevski zbor,« je spomnila Dragica M. Sternad Kenda in dodala, da je petje v Zasipu utihnilo samo med drugo svetovno vojno, nato pa so se po njenih besedah s še večjim zanosom zbrali leta 1946 in nadaljevali zborovsko petje v okviru takratnega moškega pevskega zbora, ki je deloval do leta 1984, nazadnje pod vodstvom uglednega slovenskega dirigenta, soustanovitelja Slovenskega okteta Janeza Boleta. »Zaradi kadrovskih težav je prof. Bole predlagal, da se zbor reorganizira v oktet,« je rojstvo okteta opisala Dragica M. Sternad Kenda. Kot je pojasnila, je imel oktet izredno srečo pri izbiri umetniških vodij, saj so ga vodili sami priznani strokovnjaki. Janeza Boleta je nasledil Matevž Fabijan, za njim sta oktet vodila še Tomaž Tozon in Ivan Andres Arnšek, zadnjih pet let pa kot umetniška vodja in pevka v oktetu deluje Vida Mihelčič. Oktet danes sestavljajo Anton Burja, Marjan Drolc, Ciril Kraigher, Metod Kraigher, Niko Kraigher, Darko Peterman, Stanko Stres in Srečo Šmit. V štirih desetletjih se je nabralo več kot 3200 nastopov in koncertov doma in na tujem. »Oktet je bil v preteklosti dobitnik različnih društvenih, občinskih in državnih odlikovanj,« je poudarila Dragica M. Sternad Kenda. Med drugim so prejeli bronasto in zlato plaketo Občine Bled ter številna priznanja Javnega sklada Republike Slovenije za kulturne dejavnosti. »Ob tridesetletnici delovanja so člani okteta prejeli najvišja priznanja na glasbenem področju – Gallusove plakete ter zlate častne Gallusove značke in priznanja.«
Njihov koncertni program je po besedah Dragice M. Sternad Kenda pisan kot mavrica, saj zajema tako iz naravne kot umetne zakladnice slovenskih in tujih pesmi, med slednjimi zlasti dalmatinske klapske pesmi. »V zadnjih letih ob spremljavi glasbil ter glasbi legendarnih Avsenikov z velikim zanosom in stalnimi nastopi poskušajo zadržati velik ugled in priljubljenost, ki se je stopnjevala s kakovostjo in stalnim zorenjem v interpretaciji.« Ob tem je blejski župan Janez Fajfar poudaril, da si pomembnejših javnih prireditev v občini sploh ni bilo mogoče predstavljati brez Okteta Lip Bled. Ob njihovih pesmih je po županovih besedah domačine preveval poseben občutek ponosa, »da smo to pravzaprav mi vsi, saj pri nas kultura ni zaprta v hramih, ampak živi med ljudmi«.