![](/images/20210322/210329945-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
V pripravi novi parkirni režim
Z uresničitvijo akcijskega načrta parkirne politike v občini Tržič bodo pridobili stanovalci, zaposleni in obiskovalci, so prepričani pripravljavci načrta. Zadovoljstvo bo večje, na voljo bo kakšno prazno parkirno mesto več, večji red bo na parkiriščih, prihodki iz naslova pobranih parkirnin pa bodo namenjeni razvoju trajnostne mobilnosti.
Tržič – S parkirno politiko želijo na Občini Tržič vzpostaviti sistem usklajenih ukrepov na področju mirujočega prometa, s katerim bi izboljšali dostopnost mestnega središča, dvignili kakovost bivanja ter podprli lokalno gospodarstvo. Priprava akcijskega načrta parkirne politike v občini Tržič je sofinancirana v okviru evropskega projekta SaMBA (program Interreg Alpine), partner v projektu je BSC Kranj. Inštitut za politike prostora je pripravil predlog akcijskega načrta, ki so ga občinskim svetnikom na nedavni seji predložili v seznanitev in razpravo, še pred tem pa izvedli javno anketo.
Akcijski načrt predstavlja podlago za izvajanje ukrepov oziroma reševanje problema prometa v mestu. Če bo šlo po načrtih, naj bi ga sprejeli na naslednji seji občinskega sveta. Potem ga bodo začeli postopno uresničevati. Podlaga bo sprejetje Odloka o ureditvi mirujočega prometa v občini Tržič.
Cilj je zmanjšati zasedenost parkirišč, skrajšati čas iskanja prostega parkirnega mesta in olajšati parkiranje za prioritetne skupine, urediti stanje na javnih parkiriščih (z označitvami, signalizacijo ...), zmanjšati pomen k avtomobilom usmerjenega prostorskega načrtovanja ...
V središču Tržiča bo parkiranje plačljivo, ljudi namreč želijo spodbuditi, da avto pustijo na obrobju in se v mesto odpravijo peš. Na seznamu plačljivih parkirišč bodo v prvi fazi parkirišča pred zdravstvenim domom, za Mošenikom in pred občino, ki so najbolj obremenjena. Prva ura je v predlogu akcijskega načrta brezplačna, vsaka nadaljnja od 7. do 16. ure od ponedeljka do petka pa štirideset centov na uro. V drugi fazi naj bi bila pod istimi pogoji urejena parkirišča pred glasbeno in osnovno šolo. V predlogu je še mesečna dovolilnica (dvajset evrov), letna dovolilnica (dvesto evrov) in letni abonma za stanovalce (sto evrov za eno vozilo na stanovanje, za še eno vozilo znižane cene ne bo). »Večina občin uporablja način 'kdor prej pride, prej kupi abonma'. Zdaj je še nemogoče izračunati, kdo ga bo kupil. Naredi se pilotno obdobje, potem pa lahko občinski svet ali župan glede na stanje na parkiriščih še dodata kapaciteto abonmajev,« so pojasnili pripravljavci načrta.
V nadaljevanju naj bi se preučila oddaljena parkirišča na območju Tržiča, Bistrice in Raven za stanovalce in zaposlene. Župan Borut Sajovic je omenil možnost nadgradnje parkirišča v BPT in na Bistrici, kjer je še nekaj zemljišča v občinski lasti. Podžupan Dušan Bodlaj je predlagal tudi prostorsko umestitev pokritih kolesarnic za parkiranje enoslednih vozil.
V akcijskem načrtu je predvidena ureditev neoznačenih parkirišč v občinski lasti. Urban Stariha z Inštituta za politike prostora je povedal, da bo s tem, ko se bodo te zadeve pravno uredile, tudi redarstvo lažje opravljalo svojo službo. »Glavni namen pa je, da se mesto dobro razvija. Da je večje zaupanje v sistem, da gre to v prave namene.«
Akcijski načrt parkirne politike se bo izvajal postopoma do leta 2023, ko bodo na podlagi odzivov pregledali, ali so učinki v redu in delujejo. »Določene stvari se bodo še pokazale, to bo živ dokument,« je sklenil župan Borut Sajovic.