OMV odhaja iz Slovenije
Družba OMV prodaja sto dvajset bencinskih servisov v Sloveniji. Kdo bo kupec, še ni znano.
Ljubljana – Avstrijska družba OMV namerava prodati 92,5-odstotni delež družbe OMV Slovenija, ki ima v Sloveniji poleg bencinskih servisov pod znamko OMV v lasti tudi servise Eurotruck, Avanti in Diskont. Tako je naprodaj tudi 120 bencinskih servisov naftnega trgovca, ki je za Petrolom z okoli 20-odstotnim tržnim deležem drugi največji ponudnik naftnih derivatov v državi.
Po poročanju STA je glavni izvršni direktor OMV Reiner Seele za avstrijsko tiskovno agencijo APA pojasnil, da na bencinskih servisih v Sloveniji ne prodajajo bencina in dizelskega goriva lastne proizvodnje, zato so se določili, da bodo te odsvojili. Za podoben korak so se odločili že lani, ko so v Nemčiji prodali tristo bencinskih servisov. Avstrijsko podjetje namreč prenavlja svojo poslovno strategijo in se bo v prihodnje v večji meri osredotočilo na kemične proizvode, saj si tudi avtomobilska industrija prizadeva zmanjšati emisije.
Podjetje OMV Aktiengesellschaft je bilo ustanovljeno leta 1956 in velja za eno največjih avstrijskih industrijskih družb. Na slovenski trg so vstopili leta 1992, ko je družba OMV AG skupaj z Istrabenzom in Ino ustanovila OMV Istrabenz, leta 2004, ko je OMV AG postal večinski lastnik podjetja, pa so jo preimenovali v OMV Slovenija. Mrežo bencinskih servisov imajo organizirano po načelu franšiznega poslovanja.
OMV Slovenija je v letu 2019 beležil dobrih osemsto milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje, čisti dobiček pa je znašal 25 milijonov evrov. Podobne rezultate je družba dosegla tudi leto poprej. Avstrijsko krovno podjetje pa je po poročanju STA lansko leto končalo z 1,3 milijarde evrov čistega dobička, kar je 25 odstotkov manj kot leta 2019. Prihodki od prodaje so znašali 16,6 milijona evrov.
Kdo bo kupec OMV Slovenija, še ni znano, med možnimi prevzemniki njihove mreže bencinskih servisov pa se v javnosti omenja družba MOL, ki je s svojo ponudbo že prisotna pri nas. Po poročanju STA pa se za nakup zanimajo tudi poljski PKN Orlen, azerbajdžanski SOCAR in ruski Lukoil.