Minister napovedal nadaljevanje obnove
Če želimo tako potniški kot tovorni promet preusmeriti na železnico, je treba ne le obnoviti obstoječo infrastrukturo, temveč tudi zgraditi novo, je na novinarski konferenci povedal minister Jernej Vrtovec in pri tem poudaril prizadevanja za hitrejše umeščanje infrastrukturnih projektov v prostor.
Ljubljana – Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je v petek na spletni novinarski konferenci predstavil večje železniške infrastrukturne projekte države ter prihodnja vlaganja na področju energetike in prometa, med njimi tudi v posodobitev gorenjske železniške poroge na odseku med Kranjem in Lescami ter nadgradnjo železniškega predora Karavanke.
»Letos imamo na ministrstvu prvič v zgodovini v proračunu na voljo več kot milijardo sredstev, kar je približno dvesto milijonov evrov več kot lani. Največ tega denarja bo namenjenega področju železnic, in sicer 509 milijonov evrov,« je poudaril minister.
»Razvoj železniškega prometa v Sloveniji je v zadnjih desetletjih močno zaostajal za razvojem železniškega prometa v drugih evropskih državah. Na ministrstvu zato vlagamo velike napore tako v kratkoročne kot tudi dolgoročne rešitve, ki bodo naredile železniški promet konkurenčnejši,« je poudaril Vrtovec in ob tem poudaril visok delež črpanja evropskih sredstev v te namene, lani je bilo namreč po podatkih ministrstva počrpanih kar devetdeset odstotkov vseh načrtovanih, to je več kot sto milijonov evrov, letos pa se bo, tako minister Vrtovec, trend še stopnjeval, saj z več kot dvesto milijoni evrov počrpanih sredstev načrtujejo kar dvakrat tolikšno realizacijo, pri tem pa posebej veliko povečanje, kar štirikratno, načrtujejo pri zagotavljanju sredstev na področju energetske sanacije stavb.
Sicer pa je pojasnil, da je na področju železniškega prometa letos med drugim predviden zaključek nadgradnje železniškega predora Karavanke ter nadaljevanje nadgradnje gorenjske železniške proge na odseku Kranj–Lesce, pri čemer je napovedal tudi nadaljevanje prenove odseka od Lesc do Jesenic. »Pravkar zaključujemo pripravo razpisa tudi za zadnji del od postaje Lesce - Bled do Jesenic, s čimer bomo imeli gorenjsko železniško povezavo od Kranja do Jesenic, vključujoč predor Karavanke, popolnoma prenovljeno, kar bo omogočalo večje hitrosti in težo vlakov,« je napovedal.
»Cilj ministrstva je, da je Slovenija dobro povezana – predvsem med nacionalnimi in regionalnimi središči. Železniški promet mora biti konkurenčen osebnemu prometu in zagotavljati tudi ustrezno frekvenco, predvsem v konicah. Le tako se bodo ljudje v službo vozili z vlakom, in ne z avtomobilom.«



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
