Navdih je videla v kavnih penicah
Družbi Espresso in Illycaffe sta povabili na predstavitev nove slovenske pločevinke za kavo znamke Illy, zmagovalke natečaja Oblikuj pločevinko illy 2020, in njene avtorice – študentke prvega letnika Naravoslovnotehniške fakultete (NTF) v Ljubljani Maje Flis. Njeno umetniško delo je natisnjeno na posebni izdaji 32 tisoč pločevink omenjene kave.
V nakupovalni galeriji Kristalne palače ljubljanskega BTC smo pred trgovino Espresso spoznali zmagovalko natečaja, srečali pa smo tudi druge mlade ustvarjalce, ki so se ga udeležili – študente in študentke oblikovanja in arhitekture z Akademije za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO), Fakultete za arhitekturo (FA) in Naravoslovnotehniške fakultete (NTF, smer Grafika in Modno in tekstilno oblikovanje) Univerze v Ljubljani.
Natečaj je trajal od 10. marca do 19. aprila letos, na njem je v težkih razmerah karantene sodelovalo 153 mladih ustvarjalcev, med 344 prijavljenimi rešitvami pa je strokovna žirija 18. maja izbrala deset finalistov in zmagovalko. Na drugo mesto, takoj za Majo Flis, se je uvrstila Sara Prinčič (NTF), tretja pa je bila Katjuša Rupnik (FA). Od četrtega do desetega mesta pa so si sledili še: Matic Brinc, Lea Lakić, Ana Vičič, Erika Sirotić, Klavdija Frelih, Črt Mate in Valentina Fojkar.
Zmagovalka Maja Flis prihaja iz Gradišča pri Lukovici in ima 22 let. Obiskuje NTF, smer Grafika. Razloži nam, da je vpisala srednjo naravovarstveno šolo, ko je že zelo kmalu ugotovila, da jo grafika vedno bolj nagovarja, navdušuje.
Za natečaj je slišala od profesorice, potem pa jo je radovednost gnala, da se je o njem pozanimala, si rekla, da nima kaj izgubiti, in se prijavila. Ni pa pričakovala, da bo zmagala, saj je začetnica. Zato je bila zmage vesela še toliko bolj in meni, da je to izjemna popotnica za naprej.
Navdih za svojo zmagovalno ustvarjalnost je ustvarjalka dobila ob kuhanju jutranje kave, ko je opazila penice na njej: opazovala jih je – bližje kot so, svetlejši je njihov odtenek. Štiričlanska mednarodna strokovna komisija s področja grafičnega in industrijskega oblikovanja, ki je ocenjevala izvirnost rešitev, njihovo aplikativnost in skladnost z vrednotami blagovne znamke Illy, pa je njen navdih videla tudi v siru; celo v uri oziroma njenem mehanizmu. Maja skromno pove, da so bili njen navdih mehurčki.
Rezultat ustvarjalnega projekta je bila posebna izdaja 32 tisoč pločevink omenjene mlete kave, poslikanih z unikatno grafiko Flisove. Njeno ime bo uvrščeno na seznam umetnikov, s katerimi je Illycaffe že sodeloval pri ustvarjanju posebne zbirke avtorskih pločevink Illy Art Collection. Poleg prestižne uvrstitve je Flisova prejela še denarno nagrado, preostali finalisti pa so bili nagrajeni z blagovnimi nagradami.
Na zaključni prireditvi natečaja je bil direktor podjetja Espresso Božan Jejčič prvi, ki je dobil tudi Majin podpis na avtorsko pločevinko, za njim pa tudi drugi prisotni, ki so to želeli.
Dogodek je povezovala Lorella Flego, potekal pa je prilagojeno epidemiološkim razmeram in v skladu s priporočili in pravili NIJZ.
Kljub oteženim razmeram je butično druženje minilo v zelo prijetnem vzdušju.
Izvedeli smo še, da je Illycaffe italijansko družinsko podjetje, ustanovljeno leta 1933 v Trstu, in da je v sodelovanju z izbranimi svetovnimi umetniki leta 1992 nastala posebna zbirka, ki združuje serijo skodelic in pločevink, poslikanih z umetniškimi deli, ter da je namen projekta združiti čutni užitek popolnega espressa z estetiko in kulturo pitja kave. V zadnjih letih pa Illycaffe skozi natečaj aktivno vlogo namenja tudi mladim talentom oblikovanja in umetnosti.