V Sloveniji je 721 nivojskih prehodov ceste čez železniško progo. / Foto: Gorazd Kavčič

Varno tudi v železniškem prometu

Policija ta teden skupaj s Slovenskimi železnicami nadzira prehajanje železniške proge in obnašanje na vlakih. V Sloveniji je 721 nivojskih prehodov ceste čez železniške proge.

Kranj – Policija ta teden skupaj s Slovenskimi železnicami sodeluje v mednarodni preventivni akciji RAILPOL-a, evropskega združenja policij, ki skrbijo za varnost na železnicah. Nadzirali bodo tako prehajanje železniške proge kot obnašanje na vlaku, so sporočili.

Železniški promet v Sloveniji predstavlja pomemben del prometnih povezav, saj se z vlakom dnevno vozi okoli 38 tisoč potnikov, železnice pa se na 721 nivojskih prehodih v Sloveniji srečajo tudi s cestami. »Žal se na železniških tirih nesreče še vedno dogajajo, saj nekateri teh pravil ne upoštevajo ali pa celo prečijo progo tam, kjer to ni dovoljeno. Prav tako se kršitve dogajajo tudi na samih vlakih, ko potniki denimo vstopajo ali izstopajo iz premikajočega se vlaka, uničujejo inventar itd.,« opozarjajo na policiji.

Prometna pravila velevajo, da ima na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo vedno prednost vlak ali drugo tirno vozilo. Voznik se mora prehodu približevati previdno in tako, da lahko varno ustavi pred prehodom. Če se je na drugi strani prehoda čez tire zaradi gneče že naredila kolona vozil, obvezno ustavite vozilo pred prehodom in nikar ne silite čez, tudi če se kolona počasi premika. Zgodi se namreč lahko, da se vlak začne približevati v trenutku, ko boste z vozilom ravno na tirih in se ne boste imeli kam umakniti. Čez prehod zapeljite šele, ko ga boste lahko v celoti, hitro in varno tudi prečili. Nikoli tudi ne vozite mimo spuščenih zapornic ali polzapornic. Še posebej nevarni so prehodi brez zapornic ali brez svetlobnih znakov, zlasti ob zmanjšani vidljivosti, zato policija tam svetuje še dodatno previdnost in pozornost. Pomembno je tudi vedeti, da je zavorna pot vlaka dolga, pogosto več sto metrov, zavorna pot težkega vlaka pa je lahko dolga tudi do kilometra, zato vlakov nikakor ne izsiljujte. Tudi prečkanje proge, kjer ni cestnega prehoda čez železniško progo, je zelo nevarno in zato prepovedano.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Medvode / petek, 12. julij 2019 / 13:08

Sotočje, št. 7

Sotočje, 12. julij 2019, št. 7

Objavljeno na isti dan


GG Plus / petek, 19. januar 2007 / 06:00

Sedmica: Švica pod Karavankami

V ponedeljek, ko se je iz obtoka pred evrom umaknila nacionalna valuta in so bile oči evropske javnosti zazrte v Ljubljano, se je za Slovenijo čas za trenutek ustavil. Po pisanju Tonet...

GG Plus / petek, 19. januar 2007 / 06:00

Glavni krivec "večni nezadovoljnež"

Vse zadeve v zvezi s projektoma Platon in ISOFOV so zakonite in pregledne, je na sestanku zaposlenih v sredo zatrdil dekan fakultete za organizacijske vede dr. Robert Leskovar.

GG Plus / petek, 19. januar 2007 / 06:00

Med sosedi 21

Osrednji dogodek, pomemben za Slovence v zamejstvu, je bil torkova prva seja sveta za Slovence v zamejstvu v Ljubljani, ki jo je vodil predsednik vlade Janez Janša. Svet je...

GG Plus / petek, 19. januar 2007 / 06:00

Reci mi kar Ana

Takrat nisem vedela, da se pred menoj začenjajo najbolj kruti in težki meseci življenja ...

GG Plus / petek, 19. januar 2007 / 06:00

Iz starih časov: Lan za prejo

Ker se zdi, da je Gorenjski glas edini (?), ki še neguje starodavno tradicijo preje, ne bo napak, če o njej zapišemo še katero. »Pred kakimi sto leti in še preje se je vsa gorenjska stra...