Varno tudi v železniškem prometu
Policija ta teden skupaj s Slovenskimi železnicami nadzira prehajanje železniške proge in obnašanje na vlakih. V Sloveniji je 721 nivojskih prehodov ceste čez železniške proge.
Kranj – Policija ta teden skupaj s Slovenskimi železnicami sodeluje v mednarodni preventivni akciji RAILPOL-a, evropskega združenja policij, ki skrbijo za varnost na železnicah. Nadzirali bodo tako prehajanje železniške proge kot obnašanje na vlaku, so sporočili.
Železniški promet v Sloveniji predstavlja pomemben del prometnih povezav, saj se z vlakom dnevno vozi okoli 38 tisoč potnikov, železnice pa se na 721 nivojskih prehodih v Sloveniji srečajo tudi s cestami. »Žal se na železniških tirih nesreče še vedno dogajajo, saj nekateri teh pravil ne upoštevajo ali pa celo prečijo progo tam, kjer to ni dovoljeno. Prav tako se kršitve dogajajo tudi na samih vlakih, ko potniki denimo vstopajo ali izstopajo iz premikajočega se vlaka, uničujejo inventar itd.,« opozarjajo na policiji.
Prometna pravila velevajo, da ima na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo vedno prednost vlak ali drugo tirno vozilo. Voznik se mora prehodu približevati previdno in tako, da lahko varno ustavi pred prehodom. Če se je na drugi strani prehoda čez tire zaradi gneče že naredila kolona vozil, obvezno ustavite vozilo pred prehodom in nikar ne silite čez, tudi če se kolona počasi premika. Zgodi se namreč lahko, da se vlak začne približevati v trenutku, ko boste z vozilom ravno na tirih in se ne boste imeli kam umakniti. Čez prehod zapeljite šele, ko ga boste lahko v celoti, hitro in varno tudi prečili. Nikoli tudi ne vozite mimo spuščenih zapornic ali polzapornic. Še posebej nevarni so prehodi brez zapornic ali brez svetlobnih znakov, zlasti ob zmanjšani vidljivosti, zato policija tam svetuje še dodatno previdnost in pozornost. Pomembno je tudi vedeti, da je zavorna pot vlaka dolga, pogosto več sto metrov, zavorna pot težkega vlaka pa je lahko dolga tudi do kilometra, zato vlakov nikakor ne izsiljujte. Tudi prečkanje proge, kjer ni cestnega prehoda čez železniško progo, je zelo nevarno in zato prepovedano.