Neznosna gneča na vlakih
Naša bralka in redna potnica na vlaku iz Škofje Loke v Ljubljano opozarja na nenehno gnečo na vlakih ob prometnih konicah. Pri Slovenskih železnicah potnikom obetajo boljše čase z novimi vlaki.
Škofja Loka – Bralka je pritožbo naslovila na Slovenske železnice, nanaša pa se na neznosno gnečo v jutranji in popoldanski konici, ko se proti Ljubljani (in popoldne nazaj na Gorenjsko) pelje največ potnikov. »Kar se dogaja z jutranjimi vlaki med 7. in 8. uro na relaciji Kranj–Ljubljana, presega vse meje dobre volje. Dajete vse manjše vlake, ljudi pa seveda ni manj!!! Tako se že v Škofji Loki komaj spravimo vsi na vlak in seveda že s tem naredimo nekaj minut zamude,« se jezi potnica in načrtovalcem potniškega prometa na železnici očita slabo načrtovanje, češ da so jutranje konice povsod, saj vse več ljudi uporablja vlake za razmeroma hitro in udobno vožnjo na delo v Ljubljano.
Tudi na popoldanskih vlakih, pravi, ni nič bolje: »Tudi vrnitve domov med 16. in 17. uro (ko je en sam vlak) niso prijetne. Že vrsto let je npr. vlak iz Ljubljane za Jesenice ob 16.22, naslednji pa je ob 17.18. Kot da večina ljudi konča službo že ob 16. uri. Vse skupaj je videti tako, kot da bi ljudi želeli odgnati z vlakov, ne pa spraviti nanje in s tem tudi razbremeniti ceste in nekaj malega narediti za okolje. Povsod se bere o trajnostni mobilnosti, a s takim pristopom je v Sloveniji še petdeset let ne bo! Predlagam, da greste skupaj z vodstvom enkrat zjutraj tole preizkusit tudi sami in vidite, kako prenapolnjeno je vse skupaj. Ne verjamem, da nimate nobenega rezervnega vlaka ali dodatnega vagona.« Tarča slabe volje potnikov so sprevodniki, ki pa so po njenih besedah zelo prijazni in ničesar krivi. Predlaga tudi, naj si načrtovalci potniškega prometa na naših železnicah ogledajo, kako imajo to dobro urejeno pri sosedih, med Beljakom in Celovcem.
Odgovor na navedeno smo poiskali pri Slovenskih železnicah. Takole odgovarjajo: »V SŽ – Potniški promet, d. o. o., dnevno spremljamo gibanje prometa na postajah, tudi na relaciji Kranj–Ljubljana. Ob prometnih konicah so v prometu vsi razpoložljivi potniški vlaki, zato že težko pričakujemo nove vlake, da izboljšamo ponudbo svojim potnikom. Gorenjska proga je enotirna proga, kar predstavlja dodatno težavo. Povečanje pogostosti vlakov na enotirni progi je ob prometnih konicah praktično neizvedljivo.«
Rešitev vidijo v novih, predvsem dvopodnih (dvonadstropnih) vlakih, ki bodo v prihodnjih letih zapeljali po slovenski železniški mreži. »Dvonadstropne garniture, skupaj jih bo v prihodnjih letih zapeljalo na slovenske tire deset, bodo povečale zmogljivost voznega parka, kar je še dodatno pomembno ob jutranjih in popoldanskih prometnih konicah. Omenjene dvonadstropne garniture švicarskega proizvajalca Stadler imajo 292 sedežev, od tega 16 v prvem razredu. Dvonadstropni vlaki imajo še 264 stojišč, dva prostora za gibalno ovirane osebe ter prostor za deset koles. Z novimi sodobnejšimi vlaki, opremljenimi tudi z wifijem, bomo našim potnikom omogočili udobnejše in prijaznejše potovanje, seveda pa računamo tudi na postopno modernizacijo železniške infrastrukture, ki bo omogočila večjo pretočnost,« še navajajo v SŽ – Potniški promet.