Krajani Trate ostro nasprotujejo ukinitvi nivojskega prehoda čez železniško progo. / Foto: Tina Dokl

Krajani proti ukinitvi železniškega prehoda

Občina Škofja Loka in Krajevna skupnost Trata sta minuli četrtek pripravili posvet glede ukinitve nivojskega prehoda ceste čez železniško progo na Trati.

Škofja Loka – Promet čez nivojski prehod na Trati je ta čas že prepovedan za tovorni promet, na predlog ministrstva za infrastrukturo in Slovenskih železnic pa naj bi omenjeni prehod zaradi zagotavljanja večje varnosti prekategorizirali v prehod, namenjen izključno pešcem in kolesarjem. A po mnenju župana Tineta Radinje parcialni ukrepi, kot jih predlaga ministrstvo, ne bodo pripomogli k trajnostni mobilnosti in večji varnosti na območju glavne železniške postaje, zato se jim je pri občini zdelo smiselno prisluhniti tudi dejanskim potrebam lokalnega okolja. Kot so na posvetu poudarili krajani, jih bodo s tem ukrepom odrezali od središča, zato si želijo, da bi država pred ukinitvijo nivojskega prehoda uredila obljubljeni podvoz na mestu oziroma v neposredni bližini sedanjega prehoda. »Sicer nas boste zaprli v geto, kako bomo prišli kamorkoli,« je bil ogorčen eden od krajanov.

Problem je tovorni promet

Podžupan Robert Strah je kot ključni problem v zvezi s sedanjim nivojskim prehodom navedel tovorni promet. »Težkim tovornim vozilom, ki kljub prepovedi še vedno prečkajo progo na tem prehodu, bi to morali preprečiti, do celostne ureditve območja pa skrbeti, da se v vasi Trata še vedno normalno odvija promet z osebnimi vozili.« A po ugotovitvah komisije za nivojske prehode je ta prehod zelo nevaren, je opozoril Bojan Vogrinec z direkcije za infrastrukturo. »Nahaja se na postajnem odseku, cestno križišče je na prekratki oddaljenosti od nivojskega prehoda, problematična je še bližina kretnic.« Po ureditvi podvoza so bili zato krajanom pripravljeni dati »odpustek« in omogočiti čez nivojski prehod prehajati pešcem in kolesarjem, ko bo končana celovita ureditev železniške postaje na tem območju, pa bi prehod popolnoma ukinili, je razložil Vogrinec. Tudi Marko Kosmač iz Slovenskih železnic je poudaril, da so zavezani k izvrševanju odločbe ministrstva glede nivojskega prehoda. »Krajani imajo urejen podvoz v razdalji dveh kilometrov, ki vsem voznikom omogoča varen dostop do njihovih bivališč in središča Škofje Loke.« Ob tem so se oglasili gasilci, ki so opozorili, da jim nivojski prehod ta čas omogoča hiter dostop do dveh velikih industrijskih objektov na tem območju, uporaba zelo prometnega podvoza pa bi njihov odzivni čas podaljšala za od tri do štiri minute, čeprav pri posredovanjih v primeru nesreče šteje vsaka minuta. Tudi nekdanji župan Miha Ješe se je zavzel, da bi prehodno obdobje nekoliko podaljšali tudi za osebna vozila, saj se promet ta čas odvija brez težav. Bi pa morala prepoved prehoda spoštovati tovorna vozila, je poudaril. »Letos se je že zgodilo, da je tovornjak obstal na tirih,« je opozoril in dodal, da bi bilo zato treba poostriti nadzor.

Najprej želijo obljubljeni podvoz

Krajane je podprl tudi svetnik Levice Martin Trampuš: »Vas Trata je obstajala, še preden so tu speljali železniško progo in naredili prehod, da so lahko krajani prečkali progo. Potem se je proga modernizirala, pravila so se spremenila in v nekem trenutku je prehod v nasprotju s predpisi in krajani bi morali zdaj po ovinku domov. A tega niso povzročili krajani, ampak predstavniki železnic, in zato morajo to tudi rešiti.« Kot je razložil Marko Kosmač, je bila letos v načrtu modernizacija proge Ljubljana–Jesenice, v sklopu katere naj bi poskrbeli tudi za celovito rešitev na območju škofjeloške železniške postaje. »Projekt je pripravljen, časovnice pa ne poznam, ker se je izvedba upočasnila na račun gradnje karavanškega predora.« Boštjan Fendre z ministrstva za infrastrukturo je pojasnil, da so prav zaradi tega stopili naproti krajanom ter omogočili prehod vsaj za pešce in kolesarje. »Nihče noče nagajati lokalni skupnosti, a varnost je bistvena, prek najnižjih standardov ne moremo. Zato je nujna neka pametna rešitev, preden pride do tragedije,« je poudaril in dodal, da sta ravno tisti dan pred njim čez nivojski prehod zapeljala dva vlačilca. »Policija nam je jasno povedala, da so razmere nevzdržne in jih ne obvladujejo. Tako kličemo nesrečo.« A krajani so si bili enotni: najprej naredite podvoz, potem pa zaprite nivoj­ski prehod.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sobota, 21. november 2009 / 07:00

Droga tudi problem podeželja

Uživanje prepovedane droge tudi v Železnikih postaja vse večji problem, a si mnogi še vedno zatiskajo oči.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / sobota, 13. junij 2009 / 07:00

Gospodarski zaton Kranja?

Tako pesimističen je bil naslov okrogle mize društva Odgovor, nič manj črnogleda pa ni bila razprava.

Gospodarstvo / sobota, 13. junij 2009 / 07:00

Račun blokiran zaradi napake

Škofja Loka - Prejšnji teden je imela škofjeloška Jelovica blokiran transakcijski račun. Gregor Benčina, predsednik upravnega odbora, pojasnjuje, da je razlog v...

Kranjska Gora / sobota, 13. junij 2009 / 07:00

Predpise si različno razlagajo

Prostorske predpise postavlja občina, izvaja pa jih država; neskladja v interpretaciji so, tako glede Jasne kot novogradnje v Podkorenu, velika.

Humor / sobota, 13. junij 2009 / 07:00

"Prodajem bombe, minomete, lansere in Gavrilovič paštetu ..."

Medtem ko se Ljubice in ostali kompetentni v Slovenski vojski ukvarjajo s tem, "kam so šle vse rožice", no, kam so izginili armbrusti, bombe in še kaj, v nekaterih predelih bivše Jugoslavije taisto or...

Kronika / sobota, 13. junij 2009 / 07:00

Znova o prostituciji

Na kranjskem sodišču se je v torek z zaslišanjem prič nadaljevalo sojenje zaradi domnevne prostitucije v lokalu XO v Čirčah pri Kranju.