V blejski knjižnici so minuli četrtek pripravili pogovor na temo, kakšno obvoznico proti Bohinju si zasluži Bled.

Glede trase južne obvoznice ni enotnosti

V Društvu za varstvo okolja Bled so minuli četrtek v blejski knjižnici pripravili pogovor na temo, kako priti do prave južne obvoznice oziroma kakšno obvoznico proti Bohinju si zasluži Bled.

Bled – Saga o južni obvoznici se vleče že desetletja, promet pa vedno bolj hromi razvoj kraja in onemogoča varne poti tako domačinov kot tudi turistov. Obvoznica je nujno potrebna, ne jutri, ampak že včeraj, so kot izhodišče za pogovor v blejski knjižnici navedli v Društvu za varstvo okolja Bled. Ob tem je predsednik društva Miha Žvan poudaril, da si ne želijo blokade ali revolucije, njihov namen je bil zgolj osvetliti sedanje stanje glede južne razbremenilne ceste in s tem posredovati poziv državi, da se obvoznica čim prej ustrezno umesti v prostor in začne gradnja.

V uvodu so v društvu pripravili pregled različnih variant poteka južne obvoznice, ki so se pojavljale v minulih petdesetih letih, kolikor se že govori o tej obvoznici na Bledu. Kot so opozorili, je načrtovanje na območju Bleda izjemno zahtevno, saj lahko nov infrastrukturni objekt povzroči veliko škode tako na naravni kot kulturni dediščini. »Pri načrtovanju bi obenem morali upoštevati tudi estetski vidik in doživljanje prostora, na kar smo ta čas premalo pozorni,« so prepričani v društvu. Ob tem je Žvan tudi opozoril, da so že pred sedmimi leti razmišljali o tem, da se bo promet do leta 2027 tako povečal, da tudi novozgrajena obvoznica ne bo več zadoščala. »Vsaka gradnja poseže v prostor in spremeni okolje, zato se s temi posegi nikoli ne bodo vsi strinjali. Zato se je treba dogovarjati z ljudmi, in to še preden gredo načrti v javno razgrnitev,« je pozval pristojne. Še vedno je namreč sporen načrtovani odsek skozi Mlino. »Če bo obveljala sedanja trasa, se bo s tem naredila huda škoda tako vasi Mlino kot kompleksu mlinskega polja, pa tudi izjemnima naravnima spomenikoma Straža in Dobra gora,« je poudaril tudi arhitekt in urbanist Janko Rožič in dodal, da bi bilo treba zadeve reševati z občutljivostjo. Zato se mu zdi pomembno, da se odpira pogovor o tem. »Ta čas, ko vlada zatišje in ne vemo, kdaj bo spet denar za obvoznico, še enkrat premislimo ključne variante. Bolje je desetkrat premisliti kot enkrat narediti napako.« Kot je poudarila ena od krajank, bi morali prebivalci Bleda pritiskati na državo, da to uredi, pri čemer pa bi morali biti enotni, a niso. Še vedno pa imajo po njenem prepričanju čas. Ena od navzočih je poudarila, da je sedanja varianta poteka obvoznice zastarela in popolnoma neprimerna za ta prostor. Zato je predlagala, naj občina začne mediacijske sestanke z vaščani, kako umestiti obvoznico, da bodo od nje imeli korist dolgoročno. »Od občine pričakujemo, da bo naš mediator, da najde pot in način, da se poenotimo.« Kot so še opozorili krajani, na Bledu potrebujejo pravo obvoznico, ne zgolj razbremenilne ceste, saj bo sicer to vodilo k še več prometa na Bledu in še večjim zastojem.

Župan Janez Fajfar je poudaril, da je občina naredila, kar je mogla, zaveda pa se, da zadeve niso optimalne. »A dosegli smo vsaj to, da bo cesta zgrajena v treh fazah, in sicer najprej krožišče, ki se bo gradilo zgolj na podlagi priglasitve del. Druga faza predvideva vkop trase do predora, nato pa naprej proti Bohinju.« Tudi župan je poudaril, da ne gre za obvoznico, ampak razbremenilno cesto, s katero bodo razbremenili promet ob jezeru. »A dlje, ko zavlačujemo, težje bomo prišli do te ceste. Državi povsem ustreza, da ji zaradi naših nesoglasij ni treba graditi. Zato se bo treba odločiti, ali razbremenilno cesto dejansko želimo imeti ali ne,« je pozval zbrane v knjižnici.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / sreda, 2. april 2008 / 07:00

Omajano zaupanje v Kropi

V sredo, 19. marca 2008, ob 18. uri smo bili v oddaji komercialnega medija priča svojevrstnemu medijskemu linču prizadevnih delavcev sveta KS Kropa, ki že pol leta delajo na odpravi posledic poplav se...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / torek, 18. november 2008 / 07:00

Delnice se še cenijo

Kranj – Tečaji delnic na Ljubljanski borzi očitno še niso dosegli najnižje točke. Slovenski borzni indeks SBI 20 se je minuli teden znižal za 4,8 odstotka in se spet spustil pod mejo pet t...

Gospodarstvo / torek, 18. november 2008 / 07:00

V Tosami naj bi izključili manjšinske delničarje

Domžale - Delničarji Tosame iz Domžal bodo na skupščini 8. decembra v osrednji točki dnevnega reda sklepali o izključitvi manjšinskih delničarjev. Glavni delničar, to je družba S...

Gospodarstvo / torek, 18. november 2008 / 07:00

Plačevanje položnice na "tujih" bankomatih

Ljubljana - Imetniki NLB-jeve BA Maestro kartice osebnega računa lahko odslej plačujejo posebne položnice tudi na bankomatih drugih bank v Sloveniji. Plačilo položnice na bankoma...

Slovenija / torek, 18. november 2008 / 07:00

Dnevnik od 1. januarja z novim urednikom

Ljubljana - Časnik Dnevnik bo v začetku prihodnjega leta dobil novega odgovornega urednika, takrat se bo s tega mesta poslovil Miran Lesjak. Uprava pr...

Gospodarstvo / torek, 18. november 2008 / 07:00

LTH zastavlja nepremičnine, opremo in hčerinsko družbo

Škofja Loka - V Loških tovarnah hladilnikov (LTH) so za podaljšanje roka poplačila dolga v višini 4,7 milijona evrov pri Hypo Leasingu zastavili lastniški delež hčerinske družbe...