Ivan Kern, poveljnik mornarice
Na Gorenjskem v deželi Kranjski (219)
Na kranjskem pokopališču je spominski zapis o častniku, politiku in pilotu Ivanu Kernu, ki je bil po koncu vojne imenovan za vrhovnega poveljnika jugoslovanske vojne mornarice. Rodil se je 3. oktobra leta 1898 v Žužemberku, kjer je tedaj živela družina očeta finančnega uradnika, ki se je morala zaradi pomembne očetove službe veliko seliti.
Ivan Kern je obiskoval osnovno šolo na Vrhniki (1904–1908), v Ljubljani pa je končal samo prvi letnik gimnazije, medtem ko je preostalih sedem let opravil na gimnaziji v Kranju, kjer je leta 1916 maturiral in pravzaprav postal pravi Kranjčan.
Kot vojaški obveznik je moral v Pulj, kjer je končal šolo za pomorske pripravnike avstro-ogrske mornarice, nato pa še tečaj za častnike. Leta 1917 je služil na bojni ladji Prinz Eugen. Leta 1918 je vstopil v jugoslovansko mornarico, leta 1919 pa je bil dodeljen v hidroplansko poveljstvo v Boki Kotorski, kjer se je izšolal za pilota hidroplana. Leta 1922 so ga premestili v Šibenik, kjer je končal tečaj oficirja službe za zveze. Leta 1923 so mu odobrili enoletni študij na visoki šoli za elektrotehniko v Parizu, da si je pridobil poklic inženirja radiotelegrafije. V letih 1924–1925 je deloval v Berlinu kot član Komisije za prevzem materiala za zveze, v letih 1925–1928 pa je predaval na Pomorski vojaški akademiji v Dubrovniku. Naslednja tri leta je služboval kot poveljnik radiopostaje v Boki Kotorski.
V letih 1931–1934 je bil spet na morju. Najprej je bil poveljnik torpedovke, nato pa rušilca Dubrovnik. Leta 1934 je bil imenovan v Glavni generalštab v Beograd. Leta 1935 je ponovno odšel v Pariz in na Visoki šoli za pomorsko vojskovanje diplomiral za admiralštabnega oficirja. V letih 1936–1937 je spet predaval v Dubrovniku, še isto leto pa je bil postavljen v poveljstvo mornarice v Zemunu. Naslednje leto pa je bil imenovan za poveljnika sestave vojnih ladij.
Aprila 1941 je dočakal napad Jugoslavijo kot upravnik Pomorske akademije v Dubrovniku. Kot poveljnik druge torpedne flotilje mu je uspelo le z dvema torpedovkama, eno podmornico in s skupino osmih hidroplanov pripluti v Egipt k zaveznikom. Kmalu pa je odšel v London, kjer mu je predsednik vlade zaupal poveljstvo nad trgovsko mornarico Kraljevine Jugoslavije. Leta 1943 je bil kratek čas minister za promet, gozdarstvo in rudarstvo. Maja 1944 se je priglasil v Narodnoosvobodilno vojsko Jugoslavije. Septembra 1944 je po podpisu sporazuma med dr. Ivanom Šubašićem in Josipom Brozom - Titom postal poveljnik jugoslovanske vojne mornarice s činom kontraadmirala. Ob koncu druge svetovne vojne je bil na lastno prošnjo upokojen, ker v novi mornarici ni videl svoje vloge, ker je politični vrh Slovenije zavrnil njegovo pobudo, naj čim prej ustanovijo slovensko trgovsko mornarico.
Zanimivi Gorenjci tedna iz dežele Kranjske:
V Ljubnem na Gorenjskem se je 30. 9. 1803 rodil slikar Mihael Stroj, ki je bil poleg Langusa in Tominca tretji slovenski bidermajerski portretist.
V Podbrezjah se je 1. 10. 1860 rodil gradbenik in gospodarstvenik Franc Pavlin. Leta 1900 je bil soustanovitelj Ljubljanske kreditne banke.
V Škofji Loki se je 1. 10. 1888 rodil inženir gozdarstva in vojaški častnik Ivan Gosar. Ko je konec julija 1914 Avstro-Ogrska napadla Srbijo, se je Gosar prostovoljno pridružil srbski vojski, dobil čin njenega aktivnega poročnika ter sodeloval v spopadih.
V Mengšu se je 4. 10. 1700 rodil največji slovenski baročni slikar Franc Jelovšek.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
