Potovanje na konec noči
Glasbeno-gledališka predstava Ex/Odus radosti je v nedeljo navdušila občinstvo v radovljiški Linhartovi dvorani, dan kasneje pa tudi v kranjskem Stolpu Škrlovec.
Kranj, Radovljica - Ex/Odus radosti ali Apolitični koncert za talent, vizo in neskončen aplavz je, kot pravi režiserka, Radovljičanka Eva Hribernik, dinamična glasbeno-gledališka freska, ki je nastala po dnevniškem zapisu Dnevnik neke migrantke glasbenice Jelene Susnick.
Gre za odrsko postavitev aktivne ustvarjalne ekipe Slovenskega komornega glasbenega gledališča v koprodukciji z radovljiškim društvom KUD Theatrum Mundi – poskus dialoga med orkestrom in igralko. V prepletu glasbe Natashe Bogojevich in igralsko interpretiranih dnevniških monologov igralke Maje Gal Štromar ter birokratskega kontrapunkta pevke Katje Konvalinka si skupina ustvarjalcev na edinstven način zastavlja vprašanja migracije in svobode, umetnikove poti ter pozicije ženske v sodobni družbi.
Predstava je bila sicer premierno uprizorjena v začetku letošnjega poletja v Stari mestni elektrarni v Ljubljani, ponovitvi pa sta upravičeno pritegnili tudi mnoge ljubitelje kulture v Radovljici in Kranju. Kot je strnila Maja Gal Štromar, gre za družbenokritičen projekt, ki poleg problematike migrantstva odpira globlja vprašanja človeka in njegove svobode, možnosti ustvarjanja, bivanja in vsega presežnega ne glede na spol, barvo kože, nacionalno pripadnost in provenienco posameznika. Razpira širša, univerzalna vprašanja, ki si jih lahko postavljamo tudi vsi tisti, ki na pot drugam nismo nikoli odšli, a v notranjem, psihološkem smislu kljub temu ostajamo migranti na lastni zemlji, migranti lastnih teles, ukleščeni begunci v razraščajoči se nestrpnosti do vseh oblik drugačnosti, cinizmu in narcisistični samozagledanosti znotraj samooklicane cone udobja evropskega plemena. Ko besed ni več, ostane le še glasba, migrantski valček, morda celo tišina ...