Krepitev vezi s tujimi trgi
V žirovskem podjetju Alpina so v okviru dogodka Business-to-Diplomacy včeraj gostili tuje diplomatsko-konzularne predstavnike iz sedemnajstih držav.
Žiri – Tuje diplomate so gostili v okviru aktivnosti, ki jih izvaja direktorat za gospodarsko in javno diplomacijo na ministrstvu za zunanje zadeve z namenom predstavitve inovativnih slovenskih podjetij in njihove promocije. Podjetja tako dobijo priložnost, da tudi na ta način okrepijo vezi s tujimi trgi in pokažejo svojo poslovno moč, je razložila generalna direktorica za gospodarsko in javno diplomacijo na ministrstvu za zunanje zadeve Alenka Suhadolnik. Ob obisku v Alpini so predstavnikom tujih diplomatsko-konzularnih predstavništev, akreditiranih v Sloveniji, predstavili svoje izdelke, inovativne rešitve in poslovanje podjetja, ogledali so si tudi proizvodni proces.
Alpina je najbolj prepoznavna po inovativni tekaški obutvi, po kateri posegajo številni vrhunski športniki. Lani so kupili tudi blagovno znamko Peko, pri oblikovanju obutve pa sodelujejo z znanimi slovenskimi oblikovalci, kot je Urša Draž, je gostom v uvodu Alpino predstavila Alenka Suhadolnik. Po besedah direktorja Alpine Gregorja Krajnca je njihova vizija postati eden izmed treh vodilnih proizvajalcev tekaške obutve, v okviru nove strategije, ki so jo pripravili lani, pa nameravajo okrepiti tudi dve najstarejši znamki čevljev, to je Peko in Peter Kozina.
Na leto izdelajo 1,5 milijona parov čevljev, lani so ustvarili 53 milijonov evrov prihodkov in tri milijone dobička. »Za letos načrtujemo povečanje prodaje za milijon evrov in 1,5 milijona čistega dobička,« je napovedal Krajnc. Gostom so želeli prikazati sedemdesetletno tradicijo, na kateri gradi Alpina in na podlagi katere so stopinje njihovih čevljev ponesli po vsem svetu, tudi na olimpijska prizorišča. Pri razvoju tekaške obutve so po Krajnčevih besedah vedno korak pred konkurenco, ambiciozne cilje so si letos zastavili tudi na drugih segmentih obutve. Med drugim so razvili novo generacijo lahkih pohodnih čevljev, ki so jo ob obisku v Žireh predstavili tudi tujim diplomatom. »Obenem je letos pomembno leto za blagovni znamki Peko in Peter Kozina. Novo kolekcijo ravno ta teden predstavljamo na sejmu v Italiji, na trgovskih policah pa jo bo mogoče najti že v juliju.« Po besedah komercialnega direktorja Aleša Poljanška so s svojimi izdelki prisotni v petdesetih državah po svetu. Četrtino izdelkov prodajo na domačem tržišču, izvažajo pa večinoma v evropske države, pa tudi Kanado in Rusijo, ki je pomemben trg za modno obutev. V segmentu športne obutve kar 90 odstotkov izdelkov prodajo na tujih trgih. »Pri tekaški obutvi pokrivamo 25 odstotkov globalnega trga,« je poudaril Poljanšek. V zadnjih treh letih se lahko pohvalijo z 20-odstotno rastjo, pri čemer imajo v Sloveniji kar 130 tisoč zvestih kupcev.
Zbrane je nagovoril še žirovski župan Janez Žakelj, ki se je pohvalil, da Žiri po nekaterih kazalcih sodijo med dvanajst najrazvitejših slovenskih občin, po kakovosti življenja se uvrščajo celo na drugo mesto. Pohvalijo se lahko še z izredno nizko stopnjo nezaposlenosti, k čemur prispevajo tudi podjetja, kot so Alpina, Poclain Hydraulics in M Sora ter številna manjša zasebna podjetja.