Petstopenjska pomoč otrokom z učnimi težavami

Za boljšo šolo (19)

V naši osnovni šoli je skoraj petina otrok z učnimi težavami in večina jih je v preteklih letih zelo hitro dobila odločbo o usmeritvi, s katero so dobili pravico do nekaj ur dodatne pomoči pri učenju in prilagojenega izvajanja pouka. Šolska stroka težave pri učenju loči na splošne in specifične učne težave. Prve se kažejo kot slabši učni uspeh in nedoseganje določenih učnih ciljev na več področjih učenja, npr. pri branju, pisanju, računanju, govoru in pomnjenju. Težave so lahko posledica tako zunanjih kot notranjih dejavnikov. Specifične učne težave pa se kažejo kot slabše učno napredovanje na posameznih področjih učenja oz. slabše usvajanje nekaterih veščin (npr. branja), kljub temu da ima otrok povprečne ali nadpovprečne intelektualne sposobnosti. Težjo obliko specifičnih učnih težav imenujemo primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Otroci s takšnimi težavami dobijo odločbo.

Preden pa se začne postopek pridobivanja odločbe, ki ga lahko sprožijo šola ali starši, težave pa diagnosticirajo zunanje institucije, je treba upoštevati petstopenjski model pomoči učencem z učnimi težavami, v vsako stopnjo pa morajo biti vključeni tudi starši (Magajna, Kavkler, Čačinovič-Vogrinčič, Pečjak in Bregar-Golobič, 2008).

Ker otrokove težave prvi zaznajo in prepoznajo učitelji v razredu, morajo na prvi stopnji otroku najprej pomagati učitelji, in sicer tako, da prilagajajo pouk – čas, metode, prostor in nudijo ustrezne pripomočke. Učenca je treba vključiti v dopolnilni pouk in mu pomagati tudi pri urah podaljšanega bivanja. Na drugi stopnji sledi pomoč šolske svetovalne službe, ki pomaga učitelju narediti individualni načrt dela z otrokom. Če ima otrok še vedno učne težave, se na tretji stopnji vključi v individualno in skupinsko pomoč, ki mora biti organizirana v vsaki šoli. Če ima šola ustrezen kader, se lahko znotraj šole opravijo tudi prvi diagnostični postopki, ki so lahko v veliko pomoč učiteljem in staršem. Delo z otrokom mora biti zabeleženo in ves čas spremljano, da se vidi, kakšni so rezultati. Kadar pomoč otroku na teh prvih stopnjah ne zadošča, je treba za mnenje zaprositi zunanjo ustanovo, ki izvede diagnostično testiranje otroka in pripravi predlog o nadaljnji obravnavi. Lahko predlagajo, da gre za takšno vrsto učnih težav, da bi otrok potreboval prilagojeno izvajanje pouka in dodatno strokovno pomoč, za katero je potrebna odločba. Tako pridemo do zadnje stopnje pomoči, in sicer do začetka postopka pridobivanja odločbe in vključitve v program s prilagojenim izvajanjem pouka in dodatno strokovno pomočjo. Pred tem komisija za usmerjanje otroka s posebnimi potrebami (KUOPP) na zavodu za šolstvo natančno pregleda poročila o dosedanjem delu z otrokom v šoli in kakšnih oblik pomoči je bil že deležen. Če šola ni upoštevala petstopenjske pomoči otroku z učnimi težavami, komisija vlogo za odločbo lahko tudi zavrne, s čimer se otroku še naprej dela velika in nepopravljiva škoda.

Zato bi morali že strokovni delavci vrtca in prvega razreda osnovne šole takoj, ko opazijo znake učnih težav pri otroku, nanje opozoriti šolsko svetovalno službo in starše, da bi vsi skupaj lahko otroku čim prej pomagali. Pomagali tudi s tem, da bi kljub težavam prepoznali predvsem otrokova močna področja, na katerih bi gradili in spodbujali učenčev razvoj in njegovo samozavest.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / nedelja, 5. avgust 2012 / 07:00

"Vse skupaj je velika žalost"

"Letos je za čebelarstvo izjemno slabo leto. Čebelje družine so slabo prezimile, izgube so bile velike, potem je bila zelo skromna še paša," ugotavlja Boštjan Noč, predsednik Čebelarske zveze Slovenij...

Objavljeno na isti dan


Kronika / sobota, 23. november 2019 / 15:20

Jeseniški policisti iščejo drzna tatova

Jesenice – Jeseniški policisti poizvedujejo za storilcema drzne tatvine v stanovanjski hiši na Cesti 1. maja v Podmežakli. Neznani moški je v ponedeljek okoli 10. ure z lažjo o gradnji telekomunika...

Zanimivosti / sobota, 23. november 2019 / 15:19

Veseli Janez

Na simpatičnega, vedno nasmejanega Janeza smo naleteli na razgibanem praznovanju v Šenčurju. V sebi združuje vse pozitivne lastnosti slovenskih junakov: pogum Petra Klepca, iznajdljivost Martina Kr...

Nasveti / sobota, 23. november 2019 / 15:18

Kralj kitare

Bilo mu je komaj 66 let. V mehiškem Cancúnu, kjer je pogosto bival, se je s svojima dečkoma igral na plaži, ko je dobil srčni napad. Tudi hitra zdravniška pomoč je bila zaman. Infarkt je bil usoden...

Kronika / sobota, 23. november 2019 / 15:15

Policist in gasilca reševali srno

V zadnjih dneh zelo odmeva zgodba o kranjskem policistu Romanu Andoljšku, ki je v sredo v Kranju s pomočjo kranjskih poklicnih gasilcev rešil srno, zagozdeno v ograjo.

Jesenice / sobota, 23. november 2019 / 15:11

Premik pri gradnji druge cevi Karavank

Jesenice – V sagi o izbiri izvajalca gradnje druge cevi predora Karavanke je bil narejen pomemben premik naprej. Državna revizijska komisija je namreč zavrnila zahtevka za revizijo Gorenjske gradbe...