V šoli imamo tri vrste otrok

Za boljšo šolo (16)

Če zelo posplošeno pogledamo otroke v šoli, bi jih lahko v grobem razdelili v tri skupine. Skoraj dvajset odstotkov imamo nadarjenih otrok, približno enak obseg otrok z učnimi težavami, vmes pa je velika skupina »povprečnih« učencev.

Sistem odkrivanja nadarjenih v osnovni šoli je deležen veliko kritik in nezaupanja, saj po mnenju strokovnih delavcev skozi sito pride preveliko število »nadarjenih«. Včasih smo nadarjenost razumeli kot splošno inteligentnost, sedaj veljavna definicija pa pozna veliko vrst nadarjenosti oziroma talentiranosti. Postopek evidentiranja nadarjenih se pri nas začne na predlog učiteljev tretjega razreda, v četrtem razredu pa so ti učenci testirani. V naši šoli, kjer večinoma prisegamo na šolsko uspešnost in akademska znanja, ki se kažejo predvsem v odličnih ocenah, tako mnogi učenci, predvsem fantje s slabšimi ocenami, niso prepoznani kot nadarjeni in sploh niso testirani. Zamujeno lahko kasneje popravijo učitelji višjih razredov, saj učenci test nadarjenosti lahko opravljajo vse do devetega razreda. Za te učence se v šoli poleg rednega pouka pripravijo še prilagojeni individualni programi. Tem dodatnim programom pa se tudi najbolj sposobni radi ognejo oziroma izberejo »sproščujoče«, saj so že tako preveč obremenjeni z raznimi tekmovanji in zunajšolskimi dejavnostmi.

Druga skupina otrok na nasprotni strani krivulje pa so učenci z različnimi vrstami učnih težav, ki se kažejo v obliki slabšega učnega uspeha in nedoseganja določenih učnih ciljev na več ali na posameznih področjih učenja. Tem otrokom so šole dolžne nuditi petstopenjski model pomoči. Najprej mora otroku pri rednem ali dopolnilnem pouku pomagati učitelj, ki ga poučuje. Sledi pomoč šolske svetovalne službe. Na tretji stopnji se učenec vključi v individualno in skupinsko pomoč, ki jo je dolžna organizirati vsaka šola. Če pomoč otroku na prvih treh stopnjah ne zadošča, šola in starši zaprosijo za sodelovanje zunanje ustanove in strokovnjake, ki izvedejo diagnostično testiranje in šele na osnovi njihovih mnenj se v primeru ugotovljenih specifičnih primanjkljajev na posameznih področjih učenja začne postopek pridobivanja odločbe. Ta otroku omogoča prilagojeno izvajanje pouka. Tudi takšnih otrok je po šolah najmanj petina.

Tretja, največja skupina učencev je izredno heterogena. To so najbolj spregledani otroci – »anonimneži«, ker ne želijo v ničemer izstopati, so praviloma prijazni do šolskega osebja, nimajo disciplinskih težav z vrstniki in učitelji in želijo kar najbolj neopazno preživeti šolski vsakdan. V tej veliki skupini se na eni strani skrivajo izredno sposobni in talentirani učenci s povprečnimi ocenami, zadržani in molčeči, ki ob učiteljevih vprašanjih redko dvigujejo roko in dajejo vtis, da vse znajo. Ti otroci zaživijo šele v srednjih šolah, če jim uspe izbrati pravo. Na drugi strani skupine »anonimnih« so učenci, ki kljub primernim sposobnostim niso preveč motivirani in zainteresirani za učenje in jim šola predstavlja nujno zlo. Do solidnih ocen jim pomagajo priti starši in najeti inštruktorji, saj odklanjajo učno pomoč učiteljev.

Strokovni delavci šol se opisanih problemov večinoma zavedajo in treba bo nekaj spremeniti. Šolska zakonodaja predvideva kar nekaj možnosti za izboljšanje odnosov med učenci in učitelji, npr. svetovalne ure za učence, tedenske razredne ure, individualizacijo in diferenciacijo pouka …

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / torek, 22. april 2008 / 07:00

Rad bi bil dober Čuk

Pred kratkim so Čuki dobili novega člana. Tako so znova štirje. Prazno mesto je zapolnil simpatični črnolasec, osemindvajsetletni Škofjeločan Jernej Tozon.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 19. januar 2009 / 07:00

Hiša Kulture GG

Vsako tretjo sredo ob 19. uri v avli Gorenjskega glasa

Zanimivosti / ponedeljek, 19. januar 2009 / 07:00

Pomagam, oživljam, rešim

Gorenjske lekarne dobile štiri avtomatske eksterne defibrilatorje. S to napravo se lahko vzpostavi ponovno delovanje srca pri človeku, ki je doživel nenaden srčni zastoj. Prvega so že namestili v naku...

Gospodarstvo / ponedeljek, 19. januar 2009 / 07:00

Krajši delovnik s podporo države

Državni zbor je sprejel delno subvencioniranje polnega delovnega časa in zvišanje investicijskih olajšav, zavrnil pa hitrejše vračanje DDV in zvišanje meje za "pavšaliste".

Gospodarstvo / ponedeljek, 19. januar 2009 / 07:00

Obletnica Gospodarske zbornice Slovenije

Ljubljana – V ponedeljek, 12. januarja, je Gospodarska zbornica Slovenije (GZS) praznovala 158. obletnico svojega obstoja. V znamenju njenega rojstnega dne so organizirali posebe...

Gospodarstvo / ponedeljek, 19. januar 2009 / 07:00

Banku Pantzevo priznanje za leto 2008

Jesenice – Jeseniški Acroni je pred dnevi enaindvajsetič podelil Pantzevo priznanje, ki ga podeljujejo za življenjsko delo pri razvoju podjetja. Moralno potrditev uspešnega dela...