Karavanški železniški predor je zdaj dvotirni, a naj bi prihodnje leto en tir odstranili. Glede na prometne napovedi bo enotirnost proge v predoru Karavanke zadoščala vsaj do leta 2040, zatrjujejo na Direkciji RS za infrastrukturo. / Foto: Gorazd Kavčič

V predoru bo le še en tir

V karavanškem železniškem predoru bodo drugi tir odstranili, proga bo na odseku med postajo Jesenice in Podrožca postala enotirna. V času del bo proga pol leta popolnoma zaprta.

Hrušica – Eden večjih infrastrukturnih projektov ta čas je gradnja druge cevi avtocestnega predora Karavanke. Zaradi zapletov z izbiro izvajalca se sicer gradnja na slovenski strani še vedno ni začela. A avtocestni predor skozi Karavanke ni edina tovrstna povezava med Slovenijo in Avstrijo. Še bistveno starejši od avtocestnega je karavanški železniški predor, ki je bil zgrajen leta 1906. Tudi ta predor je slovensko-avstrijski, dolg pa je 7976 metrov. V predoru poteka elektrificirana dvotirna železniška proga, skozenj pa dnevno v povprečju pelje dvanajst potniških in 35 tovornih vlakov.

A zaradi dotrajanosti predor več ne ustreza standardom o varnosti v železniških predorih, zato Slovenija in Avstrija načrtujeta prenovo. Tako sta državi že leta 2015 podpisali sporazum o skupnem načrtovanju varnostno-tehnične nadgradnje predora. Kot izhaja iz načrtov, je na odseku od postaje Jesenice do postaje Podrožca predvidena odstranitev enega tira in premaknitev drugega v sredino predora. Kot so pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, trenutno stanje ne omogoča srečanja dveh tovornih vlakov v predoru, saj je svetli profil predorske konstrukcije premajhen. Dvotirnost tudi ne ustreza zahtevam evropske zakonodaje, so dodali.

V sklopu del naj bi sanirali tudi poškodovane dele konstrukcije predorske cevi, ob strani uredili intervencijske hodnike z osvetljenim držalom, obnovili odvodnjavanje. Obenem naj bi uredili signalnovarnostne naprave ter vzpostavili avtomatske progovne bloke, izvedli sisteme požarne varnosti ter učinkovitega reševanja v primeru nesreče. Uredili bodo tudi sodobne telekomunikacijske sisteme med centri vodenja železniškega prometa v predoru na slovenski in avstrijski strani ter železniškimi vozili.

Z deli naj bi začeli avgusta prihodnje leto, 5. oktobra 2020 bodo progo za pol leta povsem zaprli, zapora naj bi trajala do 4. aprila 2021. Sledile bodo dnevne zapore, vsa dela pa bodo predvidoma zaključena do konca leta 2021.

Projekt je financiran s strani obeh držav, Avstrije in Slovenije. Ocenjena vrednost znaša 114,9 milijona evrov, od tega bo delež Republike Slovenije predvidoma 49,6 milijona in delež Republike Avstrije 65,3 milijona evrov.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / torek, 15. maj 2007 / 07:00

V Oniksu predlagajo 20 evrov dividende

Jesenice - Delničarji jeseniškega Oniksa bodo na skupščini 12. junija v osrednji točki dnevnega reda sklepali o uporabi lanskega bilančnega dobička. Družba je ob koncu...

Objavljeno na isti dan


Šport / sobota, 1. junij 2019 / 21:36

Sprejem slovenskih kolesarskih junakov

Kranj – V nedeljo se bo končala letošnja Dirka po Italiji, na kateri je v boju za skupno zmago tudi Primož Roglič. Dva dneva je v rožnati majici vodilnega na dirki vozil tudi Jan Polanc. Na drugi s...

Gorje / sobota, 1. junij 2019 / 21:35

Maša za zdravstvene delavce in paciente

Jesenice – Na pobudo direktorja Splošne bolnišnice Jesenice Janeza Poklukarja bo v nedeljo potekala že tretja maša za vse zdravstvene delavce in paciente v Sloveniji. Maša bo v nedeljo ob 10. uri v...

Gorenjska / sobota, 1. junij 2019 / 21:29

Parkirna mesta za invalide pustimo invalidom

Rajko Stržinar se je moral pred leti soočiti z invalidnostjo, kasneje tudi s kakšnim neprijetnim komentarjem, ali je do parkiranja vozila na mestu za invalide upravičen. Po nekaterih občinah smo tudi...

GG Plus / sobota, 1. junij 2019 / 21:25

Resnica

»''Kaj je s teboj narobe, ljuba moja Marjetka?!'' so govorile oči, a usta so ostajala nema. Nisem si je upal vprašati. Po tistem potrdilu se je najin odnos spremenil. In to na bolje. Postala je ves...

Zanimivosti / sobota, 1. junij 2019 / 21:24

Tanki so zakon

Tanki so zakon. Seveda zgolj in le takrat, kadar so »na varnem« v vojašnici. Ob dnevu odprtih vrat v soboto je bilo v kranjski vojašnici največ zanimanja prav za nekaj ton težkega orjaka. Mlado in...