Karavanški železniški predor je zdaj dvotirni, a naj bi prihodnje leto en tir odstranili. Glede na prometne napovedi bo enotirnost proge v predoru Karavanke zadoščala vsaj do leta 2040, zatrjujejo na Direkciji RS za infrastrukturo. / Foto: Gorazd Kavčič

V predoru bo le še en tir

V karavanškem železniškem predoru bodo drugi tir odstranili, proga bo na odseku med postajo Jesenice in Podrožca postala enotirna. V času del bo proga pol leta popolnoma zaprta.

Hrušica – Eden večjih infrastrukturnih projektov ta čas je gradnja druge cevi avtocestnega predora Karavanke. Zaradi zapletov z izbiro izvajalca se sicer gradnja na slovenski strani še vedno ni začela. A avtocestni predor skozi Karavanke ni edina tovrstna povezava med Slovenijo in Avstrijo. Še bistveno starejši od avtocestnega je karavanški železniški predor, ki je bil zgrajen leta 1906. Tudi ta predor je slovensko-avstrijski, dolg pa je 7976 metrov. V predoru poteka elektrificirana dvotirna železniška proga, skozenj pa dnevno v povprečju pelje dvanajst potniških in 35 tovornih vlakov.

A zaradi dotrajanosti predor več ne ustreza standardom o varnosti v železniških predorih, zato Slovenija in Avstrija načrtujeta prenovo. Tako sta državi že leta 2015 podpisali sporazum o skupnem načrtovanju varnostno-tehnične nadgradnje predora. Kot izhaja iz načrtov, je na odseku od postaje Jesenice do postaje Podrožca predvidena odstranitev enega tira in premaknitev drugega v sredino predora. Kot so pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, trenutno stanje ne omogoča srečanja dveh tovornih vlakov v predoru, saj je svetli profil predorske konstrukcije premajhen. Dvotirnost tudi ne ustreza zahtevam evropske zakonodaje, so dodali.

V sklopu del naj bi sanirali tudi poškodovane dele konstrukcije predorske cevi, ob strani uredili intervencijske hodnike z osvetljenim držalom, obnovili odvodnjavanje. Obenem naj bi uredili signalnovarnostne naprave ter vzpostavili avtomatske progovne bloke, izvedli sisteme požarne varnosti ter učinkovitega reševanja v primeru nesreče. Uredili bodo tudi sodobne telekomunikacijske sisteme med centri vodenja železniškega prometa v predoru na slovenski in avstrijski strani ter železniškimi vozili.

Z deli naj bi začeli avgusta prihodnje leto, 5. oktobra 2020 bodo progo za pol leta povsem zaprli, zapora naj bi trajala do 4. aprila 2021. Sledile bodo dnevne zapore, vsa dela pa bodo predvidoma zaključena do konca leta 2021.

Projekt je financiran s strani obeh držav, Avstrije in Slovenije. Ocenjena vrednost znaša 114,9 milijona evrov, od tega bo delež Republike Slovenije predvidoma 49,6 milijona in delež Republike Avstrije 65,3 milijona evrov.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / četrtek, 24. december 2009 / 07:00

Vere ni treba skrivati v kamrici svojega srca

Članstvo v misijonski družbi lazaristov, v kateri je tudi kardinal Franc Rode, je bilo prej ovira kot pa povod za moje imenovanje za ljubljanskega nadškofa, saj Sveti sedež ne bi imenoval v sorazmerno...

Objavljeno na isti dan


Šport / sobota, 16. julij 2011 / 07:00

Kolesarji za pokal Polanskih Puklov

Športni zanesenjaki iz Poljanske doline bodo to poletje organizirali štiri kolesarske prireditve, prva bo že današnja dirka Poljane-Stari vrh.

Železniki / sobota, 16. julij 2011 / 07:00

Danes slovesnost pri spomeniku talcev

Dolenja vas - Združenje borcev za vrednote NOB Škofja Loka in Železniki ter Občina Železniki ob 70-letnici Osvobodilne fronte, 20-letnici samostojne Slovenije in 68-letnici Preše...

Kronika / sobota, 16. julij 2011 / 07:00

Kljub pozivu sodnice do poravnave ni prišlo

V torek se je na kranjskem okrožnem sodišču končal dokazni postopek v odškodninski tožbi Elana zoper nekdanja vodilna Uroša Koržeta in Januša Šefmana.

Nasveti / sobota, 16. julij 2011 / 07:00

Prepadni stolp

Cjajnik (1965 m) - Zelo zahtevna zavarovana plezalna pot, ki zaradi drzno speljane smeri meji na adrenalinski park. Ferata, ki se je ne da primerjati z nobeno v slovenskih gorah. Tura zahteva psihofiz...

GG Plus / sobota, 16. julij 2011 / 07:00

Koper je naš

Trst je naš! Tako se je po 2. svetovni vojni glasilo eno najbolj udarnih gesel tega naroda. Potem se je izkazalo, da Trst ni naš, namesto njega pa smo dobili Koper. In ta je še zdaj naš, slovensk...