Kdo pa si ti, ki se pogovarjaš z menoj
Nekaj posebnega je bil eksperiment, s katerim so učenci in učitelji Osnovne šole Tržič s pomočjo Facebooka želeli ugotoviti, kako hitro se informacije širijo in kam vse bo njihovo sporočilo prispelo. S tem so pozvali tudi k previdni uporabi spleta in spoštljivi komunikaciji na družbenih omrežjih.
Tržič – Cilj nedavnega tehniškega dne v Osnovni šoli (OŠ) Tržič pod naslovom Obudimo vrednote je bil opozoriti učence na nevarnosti svetovnega spleta in družbenih omrežij, pozvati in ozaveščati učence k previdni uporabi spleta ter spodbuditi spoštljivo in pošteno ravnanje v odnosu do drugih. Vedno več osnovnošolcev uporablja različna družbena omrežja, pri tem pa se ne zavedajo, da na tak način posredujejo svoje osebne podatke. Nekaj posebnega je bil zato eksperiment, ko so učenci in učitelji s pomočjo Facebooka želeli ugotoviti, kako hitro se informacije širijo in kam vse bo njihovo sporočilo prispelo. »Ko smo objavo s fotografijo dali na spletno stran Tržič – mesto dobrih misli in želja, je že po dveh minutah prišel komentar iz Švedske. Tako smo učencem lahko točno pokazali, kako hitro se s tipko Enter informacije širijo na spletu,« je povedala učiteljica Romana Janc, ki je skupaj z učiteljico Uršo Pfajfar koordinirala ta šolski dan. V dveh tednih je šolska objava dosegla kar 19.375 uporabnikov Facebooka. »Ni nam bila prioriteta, da objavo všečkajo, ampak da jo delijo oziroma v komentarju sporočijo, iz katere države so,« je pojasnila Jančeva. Odziv je prišel iz dvajsetih držav, med njimi iz Indije, Amerike, Rusije, Islandije ... V šoli so s pomočjo zemljevida vizualno spremljali doseg objave, pod zemljevid pa pomenljivo zapisali Kdo pa si ti, ki se pogovarjaš z menoj? Vseh komentarjev in delitev v dveh tednih je bilo 658, 2719 uporabnikov pa je z objavo nekaj naredilo (jo na primer všečkalo).
Urša Pfajfar je poudarila, kako pomembno je, da se mladi zavedajo, da so splet ljudje in da je varljiv občutek, da na spletu vse obvladajo: »Da mladi tudi vedo, kaj pomeni, če daš nekomu všečka, obrnjenega navzdol, ali negativen komentar. Da se zavedajo, da s tem nekoga lahko prizadenejo in da se tega na spletu ne da kar preprosto izbrisati.« Zato so v OŠ Tržič dodali še en moto, ki ga želijo ozavestiti pri učencih: Ne stori drugemu ničesar, česar ne želiš, da drugi storijo tebi. Eden od ciljev odgovorne uporabe spleta in socialnih omrežij je varovanje osebnih podatkov, zato so v OŠ Tržič med učence razdelili vprašalnik, kaj vse bi bili pripravljeni zaupati na svojem spletnem profilu (na primer ime hišnega ljubljenčka, priimek, barvo spodnjega perila, najljubši film ...), in se o tem pogovorili. Učenci razredne stopnje so si ogledali predstavo Internet je rast pa tudi past v izvedbi Družinskega gledališča Kolenc, učenci predmetne stopnje pa film Gajin svet; ogled jim je omogočila Zavarovalnica Triglav.