Rojstvo pod srečno zvezdo

Test: Mazda6 Sport CD 120 TE in CD 143 TE

Šestica je za japonsko Mazdo vsaj na evropskih tleh najpomembnejši model, ne nenazadnje so se z njo ponovno vrnili na pota uspešnih prodajnih številk in je prva znanilka prehoda iz rdečih v pozitivne poslovne številke. Lani je šel avtomobil prvič pod kirurški nož, ker je šele v srednjih letih, spremembe niso bile posebej korenite, po lepotni in tehnični operaciji pa si tovarna z mazdo6 obeta še nekaj uspešnih let. Drugi razlog za osvežitev je tudi enakomerno kosanje z vse bolj agresivno konkurenco v srednjem razredu, v katerem mazda6 še vedno izstopa s svojo športno podobo, ki ima na sebi tudi nekaj kromiranih delov z nalogo poudarjanja elegance, vsem pa kaže razigran obraz z v nasmeh razprostrto in le rahlo spremenjeno masko hladilnika. Le zelo natančen pogled razkrije agresivnejša žarometa z zatemnjenim steklo, nekoliko preoblikovan odbijač, rahle spremembe na zadnjih lučeh in še nekaj drugih podrobnosti, ki sodijo v »generacijsko osvežitev«.

Pozitiven vtis o zunanjosti, ki si ga zasluži predvsem petvratna kombilimuzina, se nadaljuje v notranjosti, čeprav potniška kabina ni več tako svetla, kot je bila. S črnino armaturne plošče in z vložki na sredinski konzoli so hoteli oblikovalci ustvariti bolj elegantno vzdušje, kar se jim je tudi posrečilo. Za potnike je dobro poskrbljeno, ne glede na to, ali sedijo spredaj ali na zadnji klopi, tudi prtljažnik je prostorsko dokaj radodaren. Voznik ima pred seboj urejeno ploščo z instrumenti, ki glede redoljubnosti prav nič ne zaostaja za nemškimi tekmeci. Le tega si pri Mazdi ne dajo dopovedati, da rdečkasta osvetlitev merilnikov kar precejšnjemu številu voznikov ni všeč, saj deluje preveč agresivno. Oznaka nivoja opreme TE pomeni, da je takšna mazda6 založena s precej elementi za prijetno in varno potovanje, na primer s samodejno klimatsko napravo in kakovostnim radijskim sistemom, s številnimi varnostnimi elementi in nenazadnje lahko tudi z dodatki s seznama doplačilnih možnosti.

V motorni paleti sta daleč najbolj zaželena oba turbodizelska štirivaljnika. Temeljita na enaki osnovi z 2,0-litrsko gibno prostornino, z različno nastavitvijo elektronske podpore pa šibkejši razvije 120 in močnejši 143 konjskih moči. Seveda se postavlja vprašanje, kakšna je razlika med motorjema, ki niti na papirju nista zelo različna. Tudi v praksi so razlike komaj občutne, oba imata ugodno razporejeno krivuljo navora, ki omogoča netežavno vožnjo z malo potrebnega prestavljanja. Šeststopenjski ročni menjalnik se odlično ujema z obema motorjema, bolj natančni vozniki pa lahko opazijo, da so z močnejšim motorjem pospeški rahlo silovitejši, medtem ko je nekaj razlike tudi v končni hitrosti in porabi goriva. Oba motorja delujeta tiho in uglajeno, nekoliko zadržana sta le v času, ko še ne dosežeta delovne temperature, kar je tudi sicer lastnost večine novejših dizelskih strojev. Na cesti je mazda6 lepo uravnotežen in lahkotno vodljiv avtomobil, karoserijskega nihanja v ovinkih skoraj ni čutiti, cestne grbine podvozje prenaša brez motečih tresljajev, tudi zavore učinkovito opravljajo svoje delo. Seštevek vsega torej pove, da je mazda6 med avtomobili, rojenimi pod srečno zvezdo.

 

Tehnični podatki:

Mere: d. 4,670, š. 1,780, v. 1,435 m, medosje 2,675 m

Prostornina prtljažnika: 492

Teža (prazno v./ dovoljena): 1485/2015 (2020) kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski, 16V

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 89 (105) kW/120 /143) KM pri 5500

Največji navor pri v/min: 320 (360) Nm pri 2000

Najvišja hitrost: 192 (203) km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,6 (9,5) s

Poraba goriva po EU norm.: 7,5/ 5,1/ 6,0 l/100 km

Maloprodajna cena: 5.620.091 (5.695.185) SIT

Uvoznik: MMS, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kamnik / torek, 7. maj 2024 / 06:00

Zbornik o razvoju Tuhinjske doline

Leto 1994 je bilo v marsičem prelomno za razvoj Tuhinjske doline, ki danes predstavlja pomembno turistično destinacijo. Tridesetletnico razvoja bodo zaznamovali z izdajo zbornika in okroglo mizo.

Objavljeno na isti dan


Mularija / torek, 17. februar 2015 / 17:29

Pust, pust krivih ust

Dragi otroci! Čeprav je pust zgolj šega in ni praznik, vam vseeno čestitamo za pusta, ker vam toliko pomeni. Za dva ali celo tri dni se spremenite v nekoga drugega in z velikimi očki zvonite po sos...

Mularija / torek, 17. februar 2015 / 16:41

V času Franceta Prešerna

Vzgojiteljice Tatjana, Martina in Tadeja iz vrtca na Kokrici, vzgojno-varstvene enote pri OŠ Franceta Prešerna Kranj, so poskrbele, da so se otroci iz skupine Sovica, ki so stari od tri do pet let,...

Šport / torek, 17. februar 2015 / 15:02

Jubilejni pokal odnesli Norvežani

Konec tedna sta Škofja Loka in Stari vrh gostila najboljše mlade alpske smučarje sveta, ki so se najprej pomerili v nočnem slalomu, nato pa še na veleslalomski in slalomski tekmi.

Kranj / torek, 17. februar 2015 / 15:00

Odločajo naj se po interesih

Tako je devetošolcem, ki so obiskali informativni dan Srednje ekonomske, storitvene in gradbene šole Kranj, glede izbire poklica svetovala ravnateljica omenjene šole Nada Šmid.

Kronika / torek, 17. februar 2015 / 14:54

Delavca zasula zemlja

Zgornja Bela – Pri gradnji kanalizacije v bližini krajevnega doma oziroma vrtca na Zgornji Beli v občini Preddvor se je včeraj okoli 13.30 zgodila delovna nesreča, v kateri je umrla ena oseba. Po p...