Rojstvo pod srečno zvezdo
Test: Mazda6 Sport CD 120 TE in CD 143 TE
Šestica je za japonsko Mazdo vsaj na evropskih tleh najpomembnejši model, ne nenazadnje so se z njo ponovno vrnili na pota uspešnih prodajnih številk in je prva znanilka prehoda iz rdečih v pozitivne poslovne številke. Lani je šel avtomobil prvič pod kirurški nož, ker je šele v srednjih letih, spremembe niso bile posebej korenite, po lepotni in tehnični operaciji pa si tovarna z mazdo6 obeta še nekaj uspešnih let. Drugi razlog za osvežitev je tudi enakomerno kosanje z vse bolj agresivno konkurenco v srednjem razredu, v katerem mazda6 še vedno izstopa s svojo športno podobo, ki ima na sebi tudi nekaj kromiranih delov z nalogo poudarjanja elegance, vsem pa kaže razigran obraz z v nasmeh razprostrto in le rahlo spremenjeno masko hladilnika. Le zelo natančen pogled razkrije agresivnejša žarometa z zatemnjenim steklo, nekoliko preoblikovan odbijač, rahle spremembe na zadnjih lučeh in še nekaj drugih podrobnosti, ki sodijo v »generacijsko osvežitev«.
Pozitiven vtis o zunanjosti, ki si ga zasluži predvsem petvratna kombilimuzina, se nadaljuje v notranjosti, čeprav potniška kabina ni več tako svetla, kot je bila. S črnino armaturne plošče in z vložki na sredinski konzoli so hoteli oblikovalci ustvariti bolj elegantno vzdušje, kar se jim je tudi posrečilo. Za potnike je dobro poskrbljeno, ne glede na to, ali sedijo spredaj ali na zadnji klopi, tudi prtljažnik je prostorsko dokaj radodaren. Voznik ima pred seboj urejeno ploščo z instrumenti, ki glede redoljubnosti prav nič ne zaostaja za nemškimi tekmeci. Le tega si pri Mazdi ne dajo dopovedati, da rdečkasta osvetlitev merilnikov kar precejšnjemu številu voznikov ni všeč, saj deluje preveč agresivno. Oznaka nivoja opreme TE pomeni, da je takšna mazda6 založena s precej elementi za prijetno in varno potovanje, na primer s samodejno klimatsko napravo in kakovostnim radijskim sistemom, s številnimi varnostnimi elementi in nenazadnje lahko tudi z dodatki s seznama doplačilnih možnosti.
V motorni paleti sta daleč najbolj zaželena oba turbodizelska štirivaljnika. Temeljita na enaki osnovi z 2,0-litrsko gibno prostornino, z različno nastavitvijo elektronske podpore pa šibkejši razvije 120 in močnejši 143 konjskih moči. Seveda se postavlja vprašanje, kakšna je razlika med motorjema, ki niti na papirju nista zelo različna. Tudi v praksi so razlike komaj občutne, oba imata ugodno razporejeno krivuljo navora, ki omogoča netežavno vožnjo z malo potrebnega prestavljanja. Šeststopenjski ročni menjalnik se odlično ujema z obema motorjema, bolj natančni vozniki pa lahko opazijo, da so z močnejšim motorjem pospeški rahlo silovitejši, medtem ko je nekaj razlike tudi v končni hitrosti in porabi goriva. Oba motorja delujeta tiho in uglajeno, nekoliko zadržana sta le v času, ko še ne dosežeta delovne temperature, kar je tudi sicer lastnost večine novejših dizelskih strojev. Na cesti je mazda6 lepo uravnotežen in lahkotno vodljiv avtomobil, karoserijskega nihanja v ovinkih skoraj ni čutiti, cestne grbine podvozje prenaša brez motečih tresljajev, tudi zavore učinkovito opravljajo svoje delo. Seštevek vsega torej pove, da je mazda6 med avtomobili, rojenimi pod srečno zvezdo.
Tehnični podatki:
Mere: d. 4,670, š. 1,780, v. 1,435 m, medosje 2,675 m
Prostornina prtljažnika: 492
Teža (prazno v./ dovoljena): 1485/2015 (2020) kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski, 16V
Gibna prostornina: 1998 ccm
Največja moč pri v/min: 89 (105) kW/120 /143) KM pri 5500
Največji navor pri v/min: 320 (360) Nm pri 2000
Najvišja hitrost: 192 (203) km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,6 (9,5) s
Poraba goriva po EU norm.: 7,5/ 5,1/ 6,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 5.620.091 (5.695.185) SIT
Uvoznik: MMS, Ljubljana