Do celovite obnove fužinske graščine je prišlo po 480 letih. / Foto: Katja Žvan, GMJ

Graščina skrivala poslikave

Obnovitvena dela v Bucelleni-Ruardovi graščini potekajo v skladu z načrti. Odkrili so več stenskih poslikav, potrebna bo celovita obnova ostrešja.

Obnova graščine naj bi stala 2,3 milijona evrov, od tega je Občina Jesenice doslej pridobila 150 tisoč evrov sredstev sofinanciranja.

Jesenice – Konec avgusta se je začela obnova Bucelleni-Ruardove graščine na Stari Savi, ki je bila zgrajena leta 1938. Kot je povedala direktorica Gornjesavskega muzeja Jesenice Irena Lačen Benedičič, dela potekajo v skladu z načrti. A graščina je bila zgrajena v 16. stoletju in je šele sedaj mogoče odkriti, kaj vse skrivajo njeni zidovi. Predvsem se je doslej že pokazalo, da se je v času, ko so del graščine preuredili v stanovanja, poslabšala statika objekta. Prav tako se je pokazalo, da je streha objekta v slabšem stanju, kot so pričakovali, tako bo najbrž potrebna celovita zamenjava ostrešja. Prav tako je v stavbi še vedno prisotna lesna goba, ki jo bo treba odstraniti.

Obenem z gradbeniki so v graščini prisotni tudi restavratorji, ki sproti odkrivajo nove poslikave, ki so bile v preteklih stoletjih in desetletjih prekrite s plastmi barve. »Restavratorski načrt je bil sicer izdelan že leta 2008, ko so opravili sondiranja, zdaj pa ugotavljajo, da je poslikanih še veliko več sten. Restavratorska stroka bo odločila, kaj vse se bo ohranilo,« je povedala Irena Lačen Benedičič.

Odgovorna konservatorka obnove graščine Maja Avguštin je povedala, da so ob čiščenju sten odkrili poslikave, ki jih niso pričakovali. »So edinstvene in bodo zagotovo pritegnile zanimanje ljudi,« je dejala.

Obnovitvena dela v graščini naj bi bila zaključena leta 2020, v muzeju pa že pripravljajo tudi stalno razstavo, na kateri bodo javnosti skušali predstaviti čim več gradiva o zgodovini železarstva, s poudarkom na obdobju fužin. Za javnost bodo odprli tudi kletni del graščine. Nekaj posebnega pa bo tudi nova poročna dvorana, ki jo bodo uredili v nadstropju graščine.

Graščino je leta 1538 zgradila italijanska rodbina Bucelleni in ob njej postavila fužino, ki ji je v kratkem času prinesla precejšnje premoženje. Obrate in graščino je leta 1766 kupil belgijski trgovec Valentin Ruard. V graščini so živele tri generacije Ruardov, leta 1871 pa je lastništvo prešlo na Kranjsko industrijsko družbo. Od leta 1954 je graščina preurejena v muzej. Do 1990 je v njej deloval Tehniški muzej Železarne Jesenice, od leta 1991 pa je v njej sedež Gornjesavskega muzeja Jesenice. Danes je v njej železarski muzej s stalno železarsko in rudarsko zbirko.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / torek, 7. avgust 2007 / 07:00

Brez večjih kršitev

Inšpektorji so prvi dan uveljavitve novele protikadilskega zakona kršitelje zgolj opozarjali.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Najlepša štirideseta

V Kranju se je na enem izmed križišč pojavil plakat, s katerega se je smejalo kup lepotic v kopalkah, spodaj pa je pisalo Muri jih ima 40, Kavka pa je doživela 12 ur.

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Uspešno leto za Nissan

Nissan je na slovenskem trgu leto 2006 zaključil s prvencem: več kot 1000 registriranih avtomobilov v koledarskem letu. Do konca novembra je Nissan držal v rokah 1,69-odstotni delež. R...

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Slovenija bo gostila premiero Twinga

Pri Renaultu Slovenija so napovedali, da bo spomladi Slovenija gostila premiero novega modela twingo, katerega proizvodnja bo potekala v novomeškem Revozu. Na predstavitev bo povabljen...

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Skoraj brez plusov

Lansko leto je bilo za avtomobilske uvoznike in prodajalce precej težko.

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Kraljevski razred

Test: Citroën C6 2.7 HDI Exclusive