
Kolesarsko povezovanje
Minister za infrastrukturo vlade v odhajanju Peter Gašperšič je s predstavniki vseh gorenjskih občin in Razvojno agencijo Zgornje Gorenjske v petek podpisal dogovor o sodelovanju pri projektu označevanja gorenjskega kolesarskega omrežja.
Minister vlade v odhajanju Gašperšič je poudaril, da ministrstvo podpira kolesarstvo, predvsem kot obliko mobilnosti. Za dnevno mobilnost so pomembna predvsem kakovostna kolesarska omrežja znotraj mest in zalednih naselij, ki morajo biti zvezna, neposredna, udobna, privlačna, predvsem pa varna, je dodal.
Jesenice – Minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič je v petek na Jesenicah s predstavniki štiriindvajsetih, večinoma gorenjskih občin in Razvojno agencijo Zgornje Gorenjske podpisal dogovor o sodelovanju pri projektu Označevanje kolesarskega omrežja, v okviru katerega se bo trasa, ki bo potekala po državnih in občinskih cestah ter bo povezala vse gorenjske občine in občino Logatec, opremila z enotnimi usmerjevalnimi tablami za kolesarje.
»Turistov ne zanimajo regijske meje, še manj občinske. Meja ne pozna niti narava,« je ob podpisu pogodbe poudaril Stevo Ščavničar, direktor Razvojne agencije Zgornje Gorenjske, ki je pripravila projekt, katerega poglavitni namen je informacija kolesarjem, katera kolesarska pot je v prvi vrsti najbolj varna, pa tudi najbolj slikovita. Informacije bodo uporabnikom na voljo kot usmerjevalne table ob poti, kot tiskan zemljevid in kot zemljevid na spletu, ki se ga da prenesti tudi na mobilne naprave.
»Izbranih je bilo kar 400 kilometrov kolesarskih poti, ki bodo označene z več kot 600 usmerjevalnimi tablami. Poti so zasnovane krožno in so označene v skladu z najnovejšimi cestnoprometnimi predpisi,« pojasnjujejo in poudarjajo, da je cilj ministrstva, da bo imela Slovenija do leta 2023 zgrajeno mrežo več kot tisoč kilometrov državnih in regionalnih kolesarskih poti ter da bo postala kolesarjem prijazna država. Do sedaj je bilo zgrajenih in urejenih približno 260 kilometrov državnih kolesarskih povezav. Prva, 109 kilometrov dolga daljinska kolesarska povezava je bila zgrajena od Rateč do Ljubljane. Letos je v načrtu odprtje povezave od Ljubljane do mejnega prehoda Obrežje, in sicer po dolini Krke in dolini Save, v naslednjem letu pa od Maribora oz. avstrijske in madžarske meje do Kopra oz. meje s Hrvaško in Italijo. Cilj ministrstva je vzpostaviti t. i. kolesarski križ, na podoben način kot je avtocestni. Na kolesarski križ se bodo navezovale posamezne regionalne kolesarske poti, je pojasnil minister Gašperšič in napovedal, da bo Slovenija za dosego tega cilja namenila okoli 300 milijonov evrov, in sicer iz evropskega sklada za regionalni razvoj, državnega proračuna in občinskih proračunov.
Velike cilje bomo dosegli le povezani, poudarja Stevo Ščavničar, direktor Razvojne agencije Zgornje Gorenjske, kjer so z delom na projektu začeli pred dvema letoma. »Vzpostavili smo strokovno skupino, v kateri so ljudje, ki se s kolesarstvom ukvarjajo poklicno, vodi pa jo Andrej Zalokar. Najprej smo zbrali podatke o vseh kolesarskih izletih, ki smo jih našli na promocijskem materialu, jih vnesli v GIS in nato oblikovali optimalno mrežo.«
Ob tem je poudaril, da bo v nadaljevanju treba poskrbeti za promocijo gorenjskega kolesarskega omrežja kot turističnega produkta, opremiti in usposobiti gostince, da bodo dobili status kolesarju prijaznega postajališča, in omrežje opremiti s polnilnicami za električna kolesa, katerih uporaba strmo narašča.