Če vozimo s prenizkim zračnim tlakom, pnevmatike uničujemo in jim tako močno skrajšamo življenjsko dobo.

Kaj še vpliva na izkoristek goriva

Za optimalno porabo goriva moramo v pnevmatikah imeti ustrezen tlak.

Večina voznikov nikoli ne preveri tlaka v pnevmatikah. To delo dvakrat na leto prepušča pač vulkanizerjem.

Verjetno prvič slišite, da moramo vsaj enkrat na mesec preveriti tlak. Nizek tlak v pnevmatikah zelo poveča kotalni upor in zelo vpliva na oprijem v mokrem. Torej: vsaka črpalka ima uporabno avtomatsko zračno tlačilko, ki jo vozniki lahko uporabljamo brezplačno. Ne branite se tega luksuza. V navodilih za uporabo avtomobila boste na­šli poglavje, ki govori o tem, koliko zraka potrebujejo vaše pnevmatike. Nekateri avtomobili imajo na notranji strani vrat nalepko, na kateri je napisan ta pomembni podatek.

Če vozimo s prenizkim zračnim tlakom, pnevmatike uničujemo in jim močno skrajšamo življenjsko dobo. Ampak ne gre samo za varčevanje, temveč predvsem za varnost. Strokovnjaki iz francoskega Michelina trdijo, da če je zračni tlak v pnevmatikah prenizek, je upravljanje vozila manj precizno. Če lahko vozite v zavoju s hitrostjo 100 km/h z zračnim tlakom 2,0 bara, boste lahko z zračnim tlakom 1,0 bara vozili le s hitrostjo 87 km/h oziroma s približno 10 km/h nižjo hitrostjo. Nižji je zračni tlak, slabši je oprijem, torej ravno nasprotno, kot pa je prepričana večina voznikov. Če je zračni tlak v pnevmatikah za trideset odstotkov nižji od priporočenega, je nevarnost splavanja na vodi veliko večja. Testi so tudi pokazali, da je zavorna pot z 90 km/h na 70 km/h pri zračnem tlaku 2,0 bara 40 metrov, pri zračnem tlaku 1,0 bara pa 45 metrov, kar pomeni kar 5 metrov več.

Na izkoristek goriva lahko pomembno vplivata tudi masa vozila in seveda slog vožnje. Ljudje pač različno vozimo. Pri tej trditvi je treba poudariti tudi dejstvo oziroma trditev, ki si jo hudomušno podajajo predvsem prodajalci avtomobilov na Gorenjskem: Tipka ECO je najbolj obrabljena v avtomobilih, ki jih vozijo Gorenjci. Prikimavam in pravim, da je to še najbolj pravilen slog vožnje, kajti vemo, kam pelje slog agresivne hitre vožnje. Torej, energetsko učinkovita vožnja oziroma ekovožnja lahko znatno zmanjša porabo goriva.

Vse, kar morate vedeti o sistemu za nadzor tlaka v pnevmatikah

Vzdrževanje ustreznega tlaka v pnevmatikah je pomembno tako z varnostnega kot s stroškovnega vidika, pri tem pa je lahko voznikom v pomoč sistem TPMS, ki nenehno spremlja tlak v pnevmatikah in o spremembah voznika nemudoma obvesti. Vendar je treba TPMS tako kot vsak drug sistem ustrezno servisirati, po možnosti v specializiranih servisnih delavnicah.

Nasveti serviserjev Vulco centrov za neposredne sisteme TPMS:

1. Pnevmatike servisirajte samo v specializiranih servisnih delavnicah, ki imajo ustrezno opremo in usposobljeno osebje. Med menjavo je namreč treba ravnati skladno s specifičnimi postopki, poleg tega so za testiranje senzorjev tlaka potrebna ustrezna diagnostična orodja. Nepravilno vzdrževanje lahko vozniku povzroči dodatne stroške.

2. Pri vsaki periodični menjavi pnevmatik naj serviser preveri vse posamezne elemente sistema.

3. Senzorje, ki so se poškodovali zaradi nestrokovne menjave pnevmatik, je treba nemudoma zamenjati.

4. Skrbno spremljajte – še posebno pri starejših, zlasti ameriških in francoskih avtomobilih – stanje aluminijastih ventilov s senzorji, saj pogosto oksidirajo. V nekaterih primerih je dovolj, da se zamenja ventil, žal pa je treba včasih zamenjati celoten senzor.

5. Če na armaturni plošči zasveti opozorilna lučka za nadzor tlaka, morate najprej preveriti tlak v pnevmatikah. Če meritev pokaže, da je tlak pravilen, je nekaj narobe s TPMS in je treba čim prej obiskati specializirano servisno delavnico. Včasih lahko pride tudi do težav s polnjenjem pnevmatik, vzrok pa so lahko poškodovani ventili – v tem primeru velja, da prej ko jih zamenjamo, manjši bo strošek.

6. Ob nakupu novega kompleta platišč morajo vozniki upoštevati, da je treba namestiti tudi dodatne senzorje, jih programirati in konfigurirati s sistemom.

Najpomembnejši prednosti TPMS sta boljša vodljivost vozila in krajša zavorna pot, ki pomenita večjo varnost na cesti. Poleg tega sistem pnevmatiki omogoča daljšo življenjsko dobo in zmanjšuje porabo goriva, kar pozitivno vpliva tako na denarnico kot tudi na okolje.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / ponedeljek, 7. december 2020 / 12:38

V nedeljo potrdili 480 okužb z novim koronavirusom, umrlo 52 bolnikov s covidom-19

Ljubljana – V nedeljo so v Sloveniji opravili 1751 testov in potrdili 480 okužb z novim koronavirusom, je objavila vlada. Delež pozitivnih testov je tako znašal 27,4 odstotka. Hospitaliziranih je b...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / petek, 16. avgust 2019 / 12:15

Woodstock 1969

Letos mineva pol stoletja od dveh ključnih dogodkov, ki sta leta 1969 zaznamovala dvajseto stoletje. Prvi je bil prvi pristanek astronavtov na Luni, drugi pa rokovski festival Woodstock, ki se je zgod...

Nasveti / petek, 16. avgust 2019 / 12:14

Lammermoorska nevesta

… Poslušam veliko maginjo opere Mario Callas (1923–1977), ki prepeva znamenito arijo blaznosti iz romantične opere Gaetana Donizettija Lucia Lammermorska, ki ji je za libreto služil roman Walterja...

GG Plus / petek, 16. avgust 2019 / 12:14

Nova civilna družba

»Korupcija, če jo razumemo v skladu z njeno moderno definicijo, torej kot partikularizem, je rak rana civilizacije in slovenske družbe še posebej. V času, ko se naša država sooča z vrsto izzivov na...

Zanimivosti / petek, 16. avgust 2019 / 12:07

Tabla kot okno v širni svet

Rovte – V Rovtah v Selški dolini imajo nenavadno tablo. Z nje obiskovalec zve še kaj več kot le to, da so Rovte na nadmorski višini 890 metrov. Zve tudi, da je do Brezij sedem ur hoje in d...

Mularija / petek, 16. avgust 2019 / 12:07

Otroška panoramska karta Jesenic

Jesenice – Učenci, ki obiskujejo turistične krožke v treh jeseniških osnovnih šolah, so pod okriljem projekta Turizmu pomaga lastna glava oblikovali in izdali otroško panoramsko karto Škratek Bergm...