Cesta mimo letališča že dobiva končno podobo.

Cesta bo dokončana še letos

Lani začeta gradnja obvoznice mimo brniškega letališča se preveša v sklepno fazo. Cesta, ki bo omogočila razvoj letališke poslovno-logistične cone, bo končana do konca leta, a preden bo ta dokončno zaživela, bo treba odpraviti še nekaj ovir.

Zgornji Brnik – Gradnja dolgo pričakovane obvozne ceste mimo Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana se je začela septembra lani. Osemmilijonski projekt, ki ga poleg glavnega investitorja Dirkecije RS za infrastrukturo sofinancirata tudi Fraport Slovenija in Občina Cerklje, obsega 2,3-kilometrski odsek s tremi krožišči in ločeno kolesarsko stezo. Prestavitev ceste bo omogočila sprostitev zemljišč, na katerih bo v prihodnjih letih zrasel poslovno-logistični center Aeropolis.

Pred letom začeta dela se prevešajo v sklepno fazo. Kot pravijo na Direkciji RS za infrastrukturo, ta potekajo v skladu s terminskim planom in bodo dokončana v pogodbenem roku, do konca letošnjega leta. S potekom del so zadovoljni tudi na Fraportu Slovenija, ki je že začel tudi z gradnjo preostale infrastrukture, ki bo povezovala novo obvoznico z obstoječimi letališkimi projekti. Kot pravijo na Fraportu, je zaradi ukinitve stare ceste mimo letališča treba notranje cestne povezave graditi v več fazah, tako da bo druga faza cestnega sistema zgrajena drugo leto, tretja pa leta 2019.

Večfazno bo potekala tudi gradnja poslovne cone. »Znotraj sprejetega občinskega poslovnega načrta je v poslovnih logističnih conah, ki jih obvladuje več razvijalcev, skupaj na voljo 150 hektarov zemljišč. Od tega je v prvi fazi za komercialne namene (kot so hoteli, poslovni prostori, konferenčni center, logistični in skladiščni prostori ipd.) na voljo 13 hektarov. V conah imamo že dva potrjena investitorja, kjer so se dela že začela,« še dodajajo na Fraportu.

Da gre gradnja težko pričakovane ceste h koncu, je vesel tudi cerkljanski župan Franc Čebulj. A opozarja, da bo za zagotovitev polnega razvoja nove cone najprej treba urediti lastništvo komunalne infrastrukture. »V preteklosti sta bili namreč storjeni dve večji napaki, zaradi česar imamo danes težave. Ob lastniškem prestrukturiranju Aerodroma Ljubljana leta 1993, so vrednost komunalne infrastrukture vnesli kot sestavni del vrednosti podjetja, namesto da bi jo prenesli v last občine, ki bi jo potem dala v upravljanje. Druga napaka pa je bila, da so jo kasneje še enkrat prodali Fraportu. Problem predstavlja tudi zakonitost upravljanja infrastrukture, saj ni koncesije za prodajo vode in kanalizacije. Zakonodaja pa je tu jasna. Če ni urejene komunalne infrastrukture, ni gradbenega dovoljenja. Zato upam, da bodo čim prej uvideli, da je te težave čim prej treba urediti, v nasprotnem primeru ni mogoče pričakovati razvoja na območju letališke poslovne cone,« je jasen Čebulj.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / petek, 6. december 2013 / 07:00

Sodelovali bodo s Carigradom

Kranj – Še ta mesec bo kranjski župan Mohor Bogataj podpisal listino o sodelovanju z županom enega od delov mesta Carigrad – Büyükcek­mece. Pobuda za sodelovanje je nastala, ko je v okviri letošnje...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / nedelja, 12. julij 2020 / 19:23

Zakon je povozil čas

Sedmega julija leta 1976, je avstrijski zvezni parlament sprejel zakon o narodnih skupnostih, ki je določil pravne ovire za delovanje narodnih manjšin, gledano skozi slovenske oči pa je bil že ob n...

Zanimivosti / nedelja, 12. julij 2020 / 19:18

Maske

Zaščitne maske za obraz so dandanes stalnica, tudi pri nogometaših, seveda tistih, ki sedijo na klopi. Tako je bilo tudi na nedeljski tekmi med Triglavom in Olimpijo. Takole skladne s klubskimi bar...

GG Plus / nedelja, 12. julij 2020 / 19:17

Trubarjev spomenik v Ljubljani

»Trubar 'raste' iz marmornatega čoka in se razvije polagoma in organsko v plastičen kip. Trubar stoji na prižnici (leci). Obe roki upira pred seboj. Desnica drži slovensko biblijo, levica pa se je...

Zanimivosti / nedelja, 12. julij 2020 / 19:14

Zaščita

Dolgo preden so športniki, tako rekreativni kot profesionalni, začeli za zaščito glave pred poškodbami uporabljati čelade, so hokejisti na glavah nosili tako imenovani križ. Pletenino zani...

GG Plus / nedelja, 12. julij 2020 / 19:12

Odpor do šole naj zamenja veselje do učenja

Ideal slovenske šole prihodnosti naj bi bil poln in harmoničen razvoj čisto vsakega otroka, pravi Janez Svetina v svoji knjigi Slovenska šola za novo tisočletje. Glavne naloge uspešne vzgoje in šol...