![](/images/20170629/170629798-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Omejitve hitrosti so z razlogom
Namen akcije Hitrost, ki poteka ta teden, je umirjati hitrosti v prometu in ozaveščati voznike o pomembnosti prilagajanja hitrosti predpisom, voznim razmeram in lastnim vozniškim sposobnostim.
Kranj – Do nedelje po vsej državi poteka drugi del nacionalne preventivne akcije Hitrost, v kateri Agencija za varnost prometa (AVP) kot koordinator akcije s policijo in Družbo za avtoceste v Republiki Sloveniji načrtuje številne aktivnosti za ozaveščanje voznikov o nujnosti upoštevanja omejitev hitrosti. Podatki za lansko leto namreč kažejo, da je hitrost še vedno med najpogostejšimi vzroki za najhujše prometne nesreče. Lani je bila v kar 32 odstotkih primerov vzrok vseh smrtnih žrtev na naših cestah, neprimerna oziroma neprilagojena hitrost pa je bila vzrok za nastanek 3.371 prometnih nesreč oz. skoraj petino vseh prometnih nesreč.
Neprilagojena hitrost je pogosto povezana tudi z nekaterimi drugimi vzroki prometnih nesreč, kot so nepravilna stran oziroma smer vožnje, nepravilnosti pri prehitevanju in izsiljevanje prednosti, opozarjajo na AVP. »Vsi, ki delamo na področju prometne varnosti, si zato prizadevamo za umiritev hitrosti v cestnem prometu do te mere, da bo še zagotavljala normalno mobilnost prometnih tokov, obenem pa varno udeležbo v prometu za vse udeležence,« je na predstavitvi tokratnih aktivnosti poudaril Igor Velov, direktor Agencije za varnost prometa.
Agencija bo v času nacionalne preventivne akcije nekaterim občinam, med njimi tudi Občini Naklo, podelila deset prikazovalnikov hitrosti za uporabo na najbolj nevarnih cestnih odsekih z namenom umirjanja hitrosti vozil in s tem izboljšanja prometne varnosti na teh cestah. Ti prometno-tehnični ukrepi lahko poleg nadzora prav tako pripomorejo k zmanjšanju povprečnih hitrosti, s trimesečnim brezplačnim najemom pa želi agencija upravljavce cest spodbuditi k širši uporabi in morebitnem nakupu prikazovalnikov hitrosti, so pojasnili.
Na AVP so za policiste in občinske redarje pripravili tudi priporočila za učinkovito izvajanje nadzora hitrosti, s katerimi želijo poenotiti taktike in metodike nadzora, optimalne izrabe tehničnih naprav ter povečanja vpliva nadzora na spremembo obnašanja voznikov. Priložili so jim tudi kodeks z etičnimi načeli, ki naj bi jih upošteval vsakdo, ki izvaja nadzor hitrosti.