Norine umetniške vzporednice
V Stebriščni dvorani Mestne hiše v Kranju je do konca januarja na ogled umetniški projekt Nore De Saint Picman z naslovom Paralele/Parallels.
Kranj – Slikarka, grafičarka, kiparka ter video-intermedijska umetnica Nora de Saint Picman se je v Kranju samostojno predstavila že septembra 2014 z razstavo Asociirani fragmenti realnosti, tokrat pa se v Kranj vrača s povsem novim kiparsko-intermedijskim projektom Paralele. V njem poudarja povezave med klasičnimi umetniškimi mediji in sodobnimi izraznimi, produkcijskimi in distribucijskimi sredstvi.
Prvi del projekta Paralele je bil predstavljen junija lani na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani (Parallels – Emona, zelena kraljica, ogenj, voda, zrak) v sodelovanju z akademsko slikarko Alenko Kham Pičman. Decembra se je projekt nadaljeval v Upravni hiši Slovenskega etnografskega muzeja v Ljubljani, zdaj pa je na ogled v Kranju. Nosilec projekta je Noravision Gallery, Zavod za promocijo umetnosti, kulture in izobraževanja.
Prepletanja med pradavnimi likovnimi postopki, starejšimi oziroma klasičnimi likovnimi mediji in (post)modernim pristopom je Nora de Saint Picman sočila z raziskovanji procesa doživljanja umetniškega dela skozi običajna čutila in prek tehnoloških vmesnikov (VR-očala, povezana s pametnim telefonom, tablice). Razstava v Stebriščni dvorani, ki zajema avtoričine skulpture iz žgane gline, slike, kolaže, fotografije, digitalne odtise in video instalacijo, zato vabi gledalca k intenzivnejšemu, celo aktivnem soočenju z avtoričinim intermedijskim nagovorom.
Na ogled so fantazijske keramične skulpture iz ciklusov Stražarji in Vojščaki, ki prikazujejo glave predstavnikov različnih ras, dopolnjene z listnatim in cvetličnim okrasom in elementi Gaudijeve arhitekture. »Ob slikarstvu, grafiki in risbi je Nora de Saint Picman za enega osrednjih likovnih medijev izbrala fotografijo. Digitalne fotografije velikih formatov dopolnjuje z deli sakralnih ali poetičnih besedil. V fotografske podobe lahko spreminja izbrane izseke iz videoposnetkov, ki jih dopolnjuje z risarskimi in drugimi likovnimi intervencijami,« je k razstavi povedal umetnostni zgodovinar ddr. Damir Globočnik in dodal, da je na razstavi še posebej poudarjena povezava med skulpturo in arhitekturo. Med umetničinim študijskim potovanjem oziroma obiskom 47. kongresa in generalne skupščine Mednarodne akademije za keramiko AIC v Barceloni septembra 2016, ki sta posebej opozorila na to vprašanje, so namreč nastali videoposnetki, ki prikazujejo dogajanje na kongresu, obiske muzejev, oglede arhitekturnih spomenikov, mimoidoče.
Tudi na tokratni razstavi Nora de Saint Picman klasični slikovni nosilec – sliko, risbo ali kolaž in likovni objekt – kip povezuje z novimi tehnologijami in komunikacijskimi mediji. Zadnji dve leti se namreč še zlasti posveča keramični skulpturi ter novim medijskim tehnologijam.