
Prvinske slikarske podobe
V Galeriji Krvina v Gorenji vasi je na ogled razstava Josipa Kopričanca, klasika naivnega slikarstva.
Gorenja vas – Za naivno umetnost velja, da ne temelji na akademski izobrazbi ustvarjalcev ter načeloma ne upošteva realnih razumskih razmerij med likovnimi sestavinami, temveč gre pri njej za specifičen način stilizacije likovnih oblik tako pri izšolanem kot amaterskem slikarju. Tovrstna umetnost je razširjena predvsem v slikarstvu, kjer se zaradi usmeritve v dekorativnost po eni strani ter nazornega slikarskega podajanja pripovedi po drugi lažje uveljavi v širšem spektru oblikovnih stilizacij kakor v kiparstvu.
Življenje in delo pokojnega hrvaškega slikarja Josipa Kopričanca, sicer po izobrazbi tesarja, rojenega leta 1932, sta vezana na zagorsko vasico Hlebine, od koder prihajajo poznani slikarji naive, kot sta npr. Krsto Hegedušič in Ivan Generalič. Kopričanec je sodeloval na več kot šestdesetih razstavah doma in po svetu ter je prejemnik mnogih uglednih nagrad. Vseskozi je gojil izvirnost podravske naive, po motiviki pa se je držal tradicije Hlebinske slikarske šole: v prepoznavnem izboru barv je upodabljal podravske letne in zimske pejsaže, kmečke panorame, prežete z motivi starih poklicev in običajev.
Postavitev razstave slik v duhu tovrstne žanrske paradigme v Galeriji Krvina je zato povsem logična poteza v več smislih. Prav v Poljanski dolini se je namreč sredi šestdesetih let izoblikovala znana skupnost smeri naivnega slikarstva, poleg tega pa Galerija Krvina predstavlja – v tej regiji eno izmed redkih, tudi zato še bolj pomembnih – že vzpostavljenih platform raznovrstnih umetniških razstav, likovnih kolonij, literarnih dogodkov in drugih kulturnih prireditev. Njen ustanovitelj Zdravko Krvina jo je konceptualiziral ter udejanjil kot prostor umetnosti pa tudi druženja, sodelovanja in povezovanja, kar je dokazala tudi tokratna razstava, sicer prodajnega značaja, ki bo vse umetnosti željne obiskovalce vabila še nekaj mesecev – do naslednje zanimive razstave.