Na Bledu je težko zadovoljiti okuse
Na Jezerski promenadi so letos poleti gostili Okuse Bleda. V okviru gastronomskega projekta, ki so ga prvič predstavili na lanskih Blejskih dnevih, želijo povezati lokalne partnerje, s pomočjo katerih obujajo tradicionalno gorenjsko kulinariko, ki pa ji vseeno dodajo kanček sodobnosti. Obiskovalcem so na stojnicah po dostopnih cenah ponujali tradicionalne lokalne specialitete na način »ulične prehrane«. A čeprav so mnogi pozdravili, da jim je ob večjih prireditvah iz središča Bleda vendarle uspelo odgnati vonj po čevapčičih, ki so na stojnicah kraljevali v preteklih letih, pa so nekatere zmotile »nizke cene kulinarične podpovprečnosti«, kot so označili ponudbo na stojnicah pod destinacijsko blagovno znamko Okusi Bleda.
Devet blejskih gostincev je tako pred časom na občino naslovilo pismo, v katerem so med drugim zapisali, da so Okusi Bleda skrajna oblika izigravanja drugih gostincev. Šlo naj bi za nelojalno konkurenco, ki ne prispeva k dvigu kakovosti blejskega turizma. A okuse na Bledu je očitno težko zadovoljiti, saj so še nedolgo nazaj mnogi vihali nos nad vonjem po čevapčičih, ki se je po promenadi širil ob prireditvah. Zato bi bilo pričakovati, da bodo podprli prizadevanja, da se gostom na Bledu ponudi predvsem lokalne specialitete. Ob tem pa je treba tudi poudariti, da so pri Turizmu Bled k sodelovanju in sooblikovanju ponudbe na promenadi povabili prav vse blejske gostince, a se jih je odzvalo le pet, lokalne jedi pa na svoji stojnici ponuja tudi Turistično društvo Bled. »Naš cilj je bil, da oživimo promenado, da ji z dogajanjem vrnemo utrip,« pojasnjuje direktor Turizma Bled Jaka Ažman, ki zavrača očitke o nelojalni konkurenci. Od sredine maja do sredine septembra so z Okusi Bleda promenado zapolnili le za dobre tri tedne. V štirih mesecih so namreč stojnice postavili sedemkrat po tri dni. Zato bi temu verjetno res težko pripisali razloge za kakšen večji izpad prihodka v gostinskih lokalih, verjetno bodo morali razloge za to ob povečanem številu turistov na Bledu iskati tudi drugje.
Dejstvo pa je, da s hrano z žara, ki je bila včasih edina stvar, ki so jo ponujali ob prireditvah, Bleda zagotovo ne bi popeljali do vrhunske turistične destinacije, kot so si zadali za cilj v njihovi strategiji razvoja turizma. In zato so najbrž kritike s strani nekaterih gostincev tudi konstruktivne, saj bodo mogoče pripomogle k temu, da se bodo standardi za ponudbo na stojnicah prihodnje leto še zvišali.