
Razblinili začetne strahove
Zavod za šolstvo je na Brdu pri Kranju pripravil letni posvet o uvajanju in spremljanju tujega jezika v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju.
Brdo pri Kranju – V tem šolskem letu so začeli izvajati pouk prvega tujega jezika kot obveznega predmeta za vse učence drugega razreda v vseh slovenskih osnovnih šolah. Že v šolskem letu 2014/15 so ga poskusno uvedli v 61 šolah, v lanskem šolskem letu se jim je pridružilo še 90 šol. Z izkušnjami, ki so jih pridobili pri spremljanju šol v preteklih dveh letih, so pri zavodu za šolstvo želeli seznaniti tudi ravnatelje in učitelje preostale 301 šole v Sloveniji, ki v letošnjem šolskem letu prvič uvajajo tuj jezik v drugem razredu. Uvajanje tujega jezika v prvi triadi po besedah direktorja Zavoda za šolstvo Vinka Logaja odraža reagiranje šolske politike na zahteve v sodobni družbi pa tudi vstopanje v globalni svet.
Na posvetu na Brdu so med drugim spregovorili o dilemah, ki se še pojavljajo pri tem. »Z enim posvetom ne moremo odgovoriti na vse dileme, zato bomo v prihodnje pripravili posebna usposabljanja za učitelje, ki so letos prvič srečujejo s poučevanjem tujega jezika v drugem razredu,« je napovedal Logaj. Kot glavni izziv so na Brdu izpostavili potrebo po bolj fleksibilnih urnikih in optimizaciji učnih načrtov, dileme se pojavljajo tudi na področju doseganja standardov znanja in napredka pri učenju tujega jezika ter motivaciji učencev in odnosu učiteljev do učenja tujega jezika. Izziv predstavlja še raznoliko predznanje učencev. V preteklosti so se po besedah predstojnice kranjske enote Zavoda za šolstvo Lucije Rakovec tega v večini primerov lotili tako, da so na neki točki vsi učenci prišli do enakega znanja in so potem vsi napredovali od tam naprej. »Treba pa bi bilo pouk diferencirati in ga prilagoditi individualnim razlikam med učenci,« je opozorila Lucija Rakovec. Veseli pa jo, da so se s prakso v preteklih dveh letih razblinili začetni strahovi, da bi bili učenci zaradi zgodnjega uvajanja tujega jezika preobremenjeni. »S pravimi didaktičnimi pristopi te ure niso dodatna obremenitev za učence,« je poudarila. Pri zgodnjem poučevanju tujega jezika je po njenih besedah poudarek na govoru in poslušanju, s pisanjem in branjem začnejo šele proti koncu tretjega razreda. Motivacija za učenje tujega jezika, je še dodala, pa je zelo visoka tako ob koncu drugega kot tretjega razreda. Visoko zadovoljstvo s poučevanjem tujega jezika po njihovih anketah izražajo tudi starši.