
Na reliju tudi »stoletnik«
V sredo dopoldne smo udeležence znamenitega relija starodobnih avtomobilov Peking–Pariz lahko občudovali tudi na Gorenjskem. Med Dražgošami in Kropo so se pomerili tudi v atraktivni, a zahtevni točnostni vožnji.
Dražgoše – Po tridesetih dneh vožnje od Kitajskega zidu in enajst tisoč prevoženih kilometrih je karavana udeležencev največjega relija starodobnikov na svetu Peking–Pariz v ponedeljek z Madžarskega vstopila v Slovenijo. Od začetnih 107 posadk iz več kot 25 držav je k nam prispel 101 starodobnik, po 370 prevoženih kilometrih in kar petih točnostnih vožnjah pa je v sredo reli v Italijo nadaljevalo še 94 avtomobilov.
K našim zahodnim sosedom so vozila častitljivih starosti – najstarejše, ki še vztraja v karavani, se ponaša z letnico 1917 (La France Tourer Speedster), najmlajša vozila pa so bila izdelana leta 1975 – vstopila prav preko Gorenjske. V sredinem jutru so jih lahko občudovali v Medvodah, Škofji Loki in Selški dolini, po 9. uri pa jih je v Dražgošah že čakala atraktivna, a zahtevna točnostna preizkušnja do Krope. Načrtovan obisk Bleda in vožnjo okoli jezera so zaradi zaprte ceste proti Pokljuki izpustili, zato so pred Bledom zavili na avtocesto do Jesenic in nato v dolino Radovne.
Pred gostilno Psnak so imeli postanek, kjer je organizatorje pozdravil tudi kranjskogorski župan Janez Hrovat, nato pa se je karavana starodobnikov preko mejnega prehoda v Ratečah odpravila v Italijo. Na cilj v francosko prestolnico bodo po 36 dneh in 13.695 kilometrih prišli v nedeljo.
Reli starodobnikov od Pekinga do Pariza so prvič organizirali davnega leta 1907, letos pa poteka šele šesta izvedba. Tokrat so udeleženci prvič prečkali Slovenijo, kot pravi direktor slovenskega dela relija Ferdinand Poberžnik, pa se bo z britanskimi organizatorji skušal dogovoriti, da bi traso naslednjega relija, ki bo čez tri leta, znova speljali tudi skozi našo državo.