Začele so se sezonske razprodaje
Včeraj so se začele sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve.
Kranj – Kot ugotavljajo v Trgovinski zbornici Slovenije, so sezonske razprodaje še vedno priljubljene in predstavljajo del utečene slovenske potrošniške tradicije, ki jo trgovci dopolnjujejo z različnimi ugodnostmi skozi celo leto, kar je praksa trgovcev tudi v tujini. V skladu s pravili zbornice o sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam v skladu s svojo poslovno odločitvijo, ne smejo pa trajati dlje kot 60 dni. Sodeč po letnih poročilih pristojnih organov nadzora trga v Sloveniji pri razprodajah v zadnjih letih ni zabeleženih večjih kršitev.
Sezonska znižanja so po mnenju trgovcev še vedno priljubljena in tudi dobro obiskana, saj jih potrošniki v tem času že tradicionalno pričakujejo. Sicer pa ti najbolj povprašujejo po izrazito poletnih kosih oblačil, športni opremi ter oblačilih za prosti čas (kopalke, oblačila za plažo, za kolesarjenje in tek …), po priznanih blagovnih znamkah oziroma izdelkih višjega cenovnega razreda, ki jih trgovci v tem času ponujajo po še posebej ugodnih cenah. Opažajo tudi spremenjene nakupovalne navade potrošnikov, ki se na sezonska znižanja zelo dobro in premišljeno pripravijo, in v večini posegajo po blagu, ki je bolj kvalitetno in namenjeno za več sezon. »Pričakovanja trgovcev glede odziva potrošnikov v času letošnje poletne sezonske razprodaje so, glede na aktualne gospodarske in družbene razmere, primerljiva z lanskimi. Višine popustov bodo po razpoložljivih informacijah članov različne, vendar pa glede na dosedanjo prakso in izkušnje iz preteklih let ocenjujemo, da bodo trgovci znižali cene sezonsko znižanemu blagu za najmanj 30 odstotkov. Običajno so cene izdelkov višjega kakovostnega razreda in priznanih blagovnih znamk modnih kosov znižane tudi do 50 odstotkov,« pravijo v trgovinski zbornici. Na poletnih razprodajah pa se poleg domačih kupcev pojavljajo tudi kupci iz sosednjih Hrvaške in Avstrije pa tudi turisti, ki so očitno ocenili, da je slovenska ponudba blaga zelo raznolika, kakovostna in cenovno konkurenčna.
Veliko trgovcev izkoristi obdobje trajanja sezonske razprodaje tudi za druge oblike pospeševanja prodaje (promocije, akcije, znižanja, »ugodno« itd.), kar je za trgovce organizacijsko enostavnejše. Vendar je tudi v primeru izvajanja drugih oblik pospeševanja prodaje treba spoštovati veljavno zakonodajo, to je zakon o varstvu potrošnikov in zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami.