Dvojna varčnost

Test: Dacia Logan 1.5 dCi Laureate

Romunska Dacia postaja pod budnim »očetovskim« očesom francoskega Renaulta vse bolj resen element globalne avtomobilske industrije, predvsem na manj in srednje razvitih trgih, kjer kupna moč prebivalstva ne omogoča nakupov bolj zvenečih avtomobilskih znamk, obstaja pa želja po novih in cenovno dostopnih štirikolesnikih. Zato se zdi odločitev, da se v modelu logan vrti tudi Renaultov 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, smiselna. Vsaj na slovenskem trgu je to še vedno najcenejši avtomobil z dizelskim motorjem, ki je po zmogljivostih in varčnosti povsem prepričljiv, glede udobja med vožnjo pa še zdaleč ne, saj je hrupa in tresljajev za čase, ko so tudi dizelski avtomobili precej tihi, odločno preveč. Tudi sicer loganova zunanjost v nobenem pogledu ni takšna, da bi bila primerna za lepotna tekmovanja, niti ne sproža množičnega navdušenja opazovalcev. Toda, razvoj je bil podrejen nizkemu proračunu in oblikovalci so morali upoštevati tehnične omejitve. To, da francosko-romunska limuzina temelji na že uporabljeni in opuščeni mehaniki nekdanjih Renaultovih modelov, ni nobena skrivnost. Prejšnji časi so vidni predvsem v notranjosti in tisti, ki malo bolje poznajo Renaultove avtomobile, se v notranjem okolju kmalu počutijo domače zaradi nekam znanih stikal in ročic, merilnikov in kar cele oblike armaturne plošče. Notranji plastični deli seveda niso med najbolj kakovostnimi, saj kaj takega niti ni pričakovati, nedvomno pa bodo morali v romunski avtomobilski tovarni dobiti še kakšno lekcijo o natančnosti izdelave. V loganovi notranjosti prijetno preseneča predvsem dobro odmerjen prostor tako za voznika in sovoznika in tudi za potnike na zadnji klopi. V prtljažnik gre solidnih 510 litrov prtljage, kar je že prostornina avtomobilov srednjega razreda, vendar dodatno povečanje s podiranjem naslonjala zadnje klopi ni mogoče. Ampak kombinacija prostorsko solidnega avtomobila, ki je poleg tega še vzorno varčen, odtehta marsikatero kritiko, čeprav romunska limuzina pod Alpami ni med najbolj cenjenimi.

Osnovni tehnični podatki:

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/70 KM

Najvišja hitrost: 158 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,8/ 4,1/ 5,0 l/100 km

Maloprodajna cena: 2.305.000 SIT (9.619 EUR)

Uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / sreda, 12. februar 2020 / 09:34

Za novince več mest kot lani

V gorenjski regiji v letošnjem šolskem letu osnovnošolsko izobraževanje končuje 1941 učencev. V gorenjskih srednjih šolah jim bo na voljo 2458 vpisnih mest.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / ponedeljek, 13. julij 2009 / 07:00

U2 - še dodatnih tisoč vstopnic

Oboževalci irske skupine U2 so končno dočakali začetek turneje, tokrat imenovane 360° Tour, ki se bo v glasbeno zgodovino očitno zapisala tudi po hitrosti prodaje vstopnic in samem videzu odra oz...

Kultura / ponedeljek, 13. julij 2009 / 07:00

Folklora z vseh vetrov

Na 8. mednarodnem folklornem festivalu Trzin 2009 so navdušili predvsem živahni plesalci folklorne skupine iz ZDA.

Jesenice / ponedeljek, 13. julij 2009 / 07:00

Juretova čista sreča

Jesenice - V sredo, 15. julija, bodo na Jesenicah ob 19. uri v Fotogaleriji odprli razstavo in projekcijo fotografij z Islandije, priznanega fotografa iz Celja Jureta Kra...

Kranj / ponedeljek, 13. julij 2009 / 07:00

Tršar razstavlja v Kranju

Kranj - Galerija Prešernovih nagrajencev, ki deluje v okviru Gorenjskega muzeja, je pred kratkim odprla razstavo akademskega slikarja in prejemnika Prešernove nagrade za življenj...

Kultura / ponedeljek, 13. julij 2009 / 07:00

Cirkus na kamniških ulicah

Festival Ana Desetnica, največji festival uličnih gledališč, je pred kratkim spet gostoval v Kamniku.