Dvojna varčnost

Test: Dacia Logan 1.5 dCi Laureate

Romunska Dacia postaja pod budnim »očetovskim« očesom francoskega Renaulta vse bolj resen element globalne avtomobilske industrije, predvsem na manj in srednje razvitih trgih, kjer kupna moč prebivalstva ne omogoča nakupov bolj zvenečih avtomobilskih znamk, obstaja pa želja po novih in cenovno dostopnih štirikolesnikih. Zato se zdi odločitev, da se v modelu logan vrti tudi Renaultov 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, smiselna. Vsaj na slovenskem trgu je to še vedno najcenejši avtomobil z dizelskim motorjem, ki je po zmogljivostih in varčnosti povsem prepričljiv, glede udobja med vožnjo pa še zdaleč ne, saj je hrupa in tresljajev za čase, ko so tudi dizelski avtomobili precej tihi, odločno preveč. Tudi sicer loganova zunanjost v nobenem pogledu ni takšna, da bi bila primerna za lepotna tekmovanja, niti ne sproža množičnega navdušenja opazovalcev. Toda, razvoj je bil podrejen nizkemu proračunu in oblikovalci so morali upoštevati tehnične omejitve. To, da francosko-romunska limuzina temelji na že uporabljeni in opuščeni mehaniki nekdanjih Renaultovih modelov, ni nobena skrivnost. Prejšnji časi so vidni predvsem v notranjosti in tisti, ki malo bolje poznajo Renaultove avtomobile, se v notranjem okolju kmalu počutijo domače zaradi nekam znanih stikal in ročic, merilnikov in kar cele oblike armaturne plošče. Notranji plastični deli seveda niso med najbolj kakovostnimi, saj kaj takega niti ni pričakovati, nedvomno pa bodo morali v romunski avtomobilski tovarni dobiti še kakšno lekcijo o natančnosti izdelave. V loganovi notranjosti prijetno preseneča predvsem dobro odmerjen prostor tako za voznika in sovoznika in tudi za potnike na zadnji klopi. V prtljažnik gre solidnih 510 litrov prtljage, kar je že prostornina avtomobilov srednjega razreda, vendar dodatno povečanje s podiranjem naslonjala zadnje klopi ni mogoče. Ampak kombinacija prostorsko solidnega avtomobila, ki je poleg tega še vzorno varčen, odtehta marsikatero kritiko, čeprav romunska limuzina pod Alpami ni med najbolj cenjenimi.

Osnovni tehnični podatki:

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/70 KM

Najvišja hitrost: 158 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,8/ 4,1/ 5,0 l/100 km

Maloprodajna cena: 2.305.000 SIT (9.619 EUR)

Uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / sobota, 16. maj 2020 / 15:27

Miha Bregar ostaja v dresu Calcita Volleyja

Kamnik – V anketi pristašev odbojkarjev Calcita Volleyja sta bila za najboljši blokerski par zadnjega desetletja izbrana Sašo Štalekar in Miha Bregar. Štalekar je lani odšel v Innsbruck, Bregar pa...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / petek, 27. februar 2009 / 07:00

Novosti pri letošnjih subvencijah

Kranj - Kmetijska svetovalna služba bo pripravila več predavanj, na katerih bo seznanila kmete z novostmi pri vlaganju zahtevkov za državna plačila v kmetijstvu, pri tem pa bo da...

Preddvor / petek, 27. februar 2009 / 07:00

Veleposlaniki danes v Preddvoru

Preddvor - Danes se veleposlaniki iz dvajsetih držav mudijo na obisku v Preddvoru. Gre za prvi obisk veleposlanikov v okviru projekta veleposlaniki na deželi, namen pa je, da se...

Kronika / petek, 27. februar 2009 / 07:00

Planinca odnesel snežni plaz

V sredo popoldne je med sestopom z Babe snežni plaz odnesel dva alpinista, ki sta bila pri tem hudo ranjena.

Kronika / petek, 27. februar 2009 / 07:00

Smrt voznice v Bohinju

V torek je v prometni nesreči umrla 40-letna voznica iz Bohinja. 39-letni Jeseničan, ki je v nedeljo padel z žičnice, je v kliničnem centru podlegel hudim ranam.

Gospodarstvo / petek, 27. februar 2009 / 07:00

Skrajni čas za vložitev napovedi

V ponedeljek, 2. marca, poteče rok, do katerega morajo davčni zavezanci vložiti napoved za odmero dohodnine od bančnih obresti ter od dobička iz kapitala in od odsvojitve izvedenih finančnih instrumen...