Dvojna varčnost

Test: Dacia Logan 1.5 dCi Laureate

Romunska Dacia postaja pod budnim »očetovskim« očesom francoskega Renaulta vse bolj resen element globalne avtomobilske industrije, predvsem na manj in srednje razvitih trgih, kjer kupna moč prebivalstva ne omogoča nakupov bolj zvenečih avtomobilskih znamk, obstaja pa želja po novih in cenovno dostopnih štirikolesnikih. Zato se zdi odločitev, da se v modelu logan vrti tudi Renaultov 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, smiselna. Vsaj na slovenskem trgu je to še vedno najcenejši avtomobil z dizelskim motorjem, ki je po zmogljivostih in varčnosti povsem prepričljiv, glede udobja med vožnjo pa še zdaleč ne, saj je hrupa in tresljajev za čase, ko so tudi dizelski avtomobili precej tihi, odločno preveč. Tudi sicer loganova zunanjost v nobenem pogledu ni takšna, da bi bila primerna za lepotna tekmovanja, niti ne sproža množičnega navdušenja opazovalcev. Toda, razvoj je bil podrejen nizkemu proračunu in oblikovalci so morali upoštevati tehnične omejitve. To, da francosko-romunska limuzina temelji na že uporabljeni in opuščeni mehaniki nekdanjih Renaultovih modelov, ni nobena skrivnost. Prejšnji časi so vidni predvsem v notranjosti in tisti, ki malo bolje poznajo Renaultove avtomobile, se v notranjem okolju kmalu počutijo domače zaradi nekam znanih stikal in ročic, merilnikov in kar cele oblike armaturne plošče. Notranji plastični deli seveda niso med najbolj kakovostnimi, saj kaj takega niti ni pričakovati, nedvomno pa bodo morali v romunski avtomobilski tovarni dobiti še kakšno lekcijo o natančnosti izdelave. V loganovi notranjosti prijetno preseneča predvsem dobro odmerjen prostor tako za voznika in sovoznika in tudi za potnike na zadnji klopi. V prtljažnik gre solidnih 510 litrov prtljage, kar je že prostornina avtomobilov srednjega razreda, vendar dodatno povečanje s podiranjem naslonjala zadnje klopi ni mogoče. Ampak kombinacija prostorsko solidnega avtomobila, ki je poleg tega še vzorno varčen, odtehta marsikatero kritiko, čeprav romunska limuzina pod Alpami ni med najbolj cenjenimi.

Osnovni tehnični podatki:

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/70 KM

Najvišja hitrost: 158 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,8/ 4,1/ 5,0 l/100 km

Maloprodajna cena: 2.305.000 SIT (9.619 EUR)

Uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sobota, 23. december 2017 / 16:22

Vse manj kršiteljev

Kranj – Finančna uprava je oktobra izvajala poostren nadzor svečarjev, cvetličarjev in vrtnarjev, novembra nadzor vulkanizerjev, v tem mesecu pa bo poostrila nadzor gostinstva, prodaje na sejmih in...

Objavljeno na isti dan


Kronika / sreda, 12. junij 2024 / 17:15

Pogrešani Milan žrtev umora

Gorenjski kriminalisti so razrešili skrivnostno izginotje 58-letnega Milana Seršena iz Stražišča pri Kranju – bil je umorjen.

Kultura / sreda, 12. junij 2024 / 17:07

Sejalec je vsakoletna žetev

Pred tednom je v Sokolskem domu potekalo Regijsko literarno srečanje ob izidu 45. številke regijske literarne revije Sejalec. Tudi letos odlična letina ljubiteljske proze, poezije in dramatike.

Rekreacija / sreda, 12. junij 2024 / 17:06

Kolesarili v lepem vremenu

Ljubljana – Na letošnjem 43. Maratonu Franja (154 kilometrov) je nastopilo več kot 1200 kolesarjev. Zmagal je Italijan Federico Pozzetto, in sicer po tem, ko je po odločitvi žirije s prvega na četr...

Kronika / sreda, 12. junij 2024 / 17:06

Policija prijela storilca več vlomov

Škofjeloški policisti so prijeli storilca več vlomov v trgovski objekt na območju Železnikov.

Žirovnica / sreda, 12. junij 2024 / 16:59

Prešernova domačija dočakala začetek obnove

V petek sta ministrica za kulturo Asta Vrečko in direktor podjetja Kovinar gradnje ST Jernej Mrak podpisala pogodbo za obnovo in preureditev Prešernove domačije v sodoben muzejski kompleks.