
Promet iz mesta na obvoznico
Razprava o novem prometnem režimu od starega Petrola do krožišča v Zmincu po lanskem odprtju škofjeloške obvoznice v Poljansko dolino je izzvenela v znamenju razočaranja prebivalcev, da občina nima konkretnejših ukrepov. Ti bodo mogoči, ko bo cesta z državnega prešla v občinsko upravljanje.
Škofja Loka – Tako je ob predstavitvi prometne strategije skozi mesto, kjer je prej potekal tranzitni promet v Poljansko dolino, dejal župan Miha Ješe. Ukrepi bodo takšni, da bodo voznike, ki ne bodo imeli opravka v mestu, preusmerili na obvoznico. Ker je sedaj ta pot več kot poldrugi kilometer daljša, jo veliko voznikov skrajšuje z vožnjo skozi mesto, pozneje pa nameravajo z različnimi rešitvami doseči, da bo trajala dlje. Prav tako želijo na obvoznico preusmeriti del avtobusnega prometa pa tudi ves tovorni promet, razen dostave in servisnega prometa.
V razpravi, ki jo je vodil škofjeloški podžupan Robert Strah, sodelovala pa tudi Miloš Bajt z občinskega oddelka za infrastrukturo in zunanji sodelavec, presojevalec varnosti cest Miha Podgoršek, so nanizali več predlogov, kako doseči izboljšanje razmer za prebivalce. Po meritvah prometa se je ta z dnevno 13 tisoč vozil po odprtju obvoznice zmanjšal na okoli sedem tisoč, iz mesta se je umaknila tudi glavnina tovornega prometa. Slednjega bi še bolj omejili, poskrbeli bi za večjo enotno cono omejitve hitrosti na 30 kilometrov na uro, uvedli zožitve na cesti in s tem prisilili voznike k zmanjšanju hitrosti, zgradili pločnike, naredili prehode za pešce z osvetlitvami, označili cestišče za kolesarski promet, uvedli prikazovalnike hitrosti ... Predlagajo tudi nekatere druge ukrepe, ki se kot dobra praksa obnesejo v drugih državah, denimo prometni pas za mešani promet, zamik osi vozišča, ureditev ceste s ploščadjo trapezne oblike in podobno.
Do predlaganih rešitev, ki se jim zdijo premalo konkretne, so bili prebivalci zelo kritični, češ da gre bolj za učno uro kot za predstavitev ukrepov za izboljšanje prometnih razmer, predstavitev pa kaže, da na občini ne vedo, kaj se v resnici dogaja na tej prometni trasi. Čeprav je na dveh mestih prišlo do omejitve hitrosti, vozniki skozi mesto še vedno vozijo prehitro in edino represija bi zagotovila spoštovanje predpisanega. Poleg tega se občanom zdi, da bi morali imeti na občini že takoj po odprtju obvoznice pripravljene rešitve za promet skozi mesto, tako da bi jih ob prevzemu upravljanja ceste takoj začeli izvajati. Pogrešajo tudi natančne predloge, kje bodo pločniki in prehodi za pešce, kje morebitne zožitve, ob omejitvah hitrosti predlagajo tudi hitrostne ovire, češ da »ležeči policaji« najbolj učinkovito zmanjšujejo hitrost. Znaki za omejitev so očitno tudi premalo vidni, saj so hitrosti še vedno prevelike, in kot je dejala ena od prebivalk Poljanske ceste, otroci še vedno ne morejo varno čez cesto. Pogrešajo terminski plan, kdaj bodo uvedeni ukrepi. Oglasili sta se tudi arhitektki Darja Matjašec in Anja Musek, prva s predlogom, naj se najprej začne z učinkovitimi začasnimi rešitvami, ki nič ne stanejo, pozneje pa se trajnejše povežejo tudi z ustrezno urbanistično rešitvijo; druga pa s pozivom, naj bo prometna ureditev najprej po meri pešcev in kolesarjev, šele nato voznikov. Misel prednostnih začasnih rešitev podpira tudi arhitekt Robert Potokar, avtor nagrajene ideje o ureditvi starega mestnega jedra, ki vključuje tudi Spodnji trg. Po županovih besedah bo slednjega Potokar začel projektirati že letošnjo jesen. Medtem ko se nekateri zavzemajo za popolno zaporo prometa skozi mesto, na občini poudarjajo, da javne ceste ne morejo povsem zapreti zanj, se bodo pa potrudili, da ga primerno omejijo. Občane je zanimalo tudi, kako bo urejen promet po vzporednih ulicah, denimo Kopališki ali Studencu, vsi pa so zahtevali, naj se občinska uprava hitreje obrne in pripravi rešitve, ki bodo v korist meščanom. Na podlagi njihovih predlogov bodo sedaj izdelali elaborat z natančnejšimi ukrepi.