Blizu sto se jih poteguje za odškodnine
Prebivalci Spodnjega trga in Poljanske ceste bodo vložili individualne vloge za nematerialne odškodnine, ker so dolga leta prenašali hrup in smrad zaradi tranzitnega prometa mimo svojih hiš.
Škofja Loka – Odbor civilne iniciative za boljše življenje v tem delu starega mestnega jedra Škofje Loke jih je že drugič povabil na srečanje v zvezi z vlaganjem odškodnin. Ta teden so se sestali z odvetnikom Alešem Kolškom, ki je zastopal že oškodovance na Dravskem polju. Ti so nematerialne odškodnine že iztožili, tamkajšnji odbor civilne iniciative pa s svojimi izkušnjami pomaga škofjeloškemu pri iskanju njihove pravice do zdravega okolja.
»Na ponedeljkovem srečanju je 65 občanov že oddalo odvetniku pooblastila za zastopanje v postopku pridobivanja odškodnin, računamo pa, da bo vlagateljev kakih sto,« je dejal predstavnik škofjeloškega odbora civilne iniciative Boris Kalan. Kot prebivalec Spodnjega trga ima tudi sam neprijetne izkušnje z življenjem sredi prometa, njegova in sosednje hiše kažejo posledice, potrebne bodo obnove, in te bodo dolgotrajne. Toda prebivalci Spodnjega trga in Poljanske ceste ne vlagajo zahtevkov za materialno odškodnino, saj so jim že na prvem srečanju s podravskimi sotrpini povedali, da je to škodo težje dokazovati in postopki so zelo zapleteni, predlagali pa so jim nematerialne odškodnine, ki izvirajo iz njihove ustavne pravice do življenja v zdravem okolju. Tudi zneski, ki so jih iztožili v Podravju, niso visoki, od 2000 do 3000 evrov. Če bi to preračunali na štirideset let, kolikor sogovornik živi na Spodnjem trgu, pravi, da ni niti za eno kavo na dan. Kljub vsemu se je lepo število prebivalcev vendarle odločilo za tožbe, saj gre tu za pravico in načela.
»Po odprtju južne škofjeloške obvoznice je promet precej zmanjšan, a pričakovali smo boljše učinke. Še naprej namreč skozi mesto vozijo težki tovornjaki. Če je občina dala državi predlog za omejitev hitrosti (in jo tudi dosegla), bi lahko tudi za prepoved tovornega prometa. Moti pa nas tudi avtobusni promet, saj se mimo na vsak dan pelje do trideset avtobusov,« poudarja Boris Kalan.
Robert Strah, podžupan občine Škofja Loka, od katerega sogovornik pričakuje odgovor na te probleme prebivalcev, na to pravi: »Tudi prepoved tovornega prometa občani lahko pričakujejo, in sicer takoj, ko bo občina od države dobila cesto skozi Spodnji trg in Poljansko cesto v upravljanje. Obljubljeno nam je, da se bo to zgodilo že spomladi. Prometni znak s prepovedjo prometa za tovornjake (razen za dostavo) bo nameščen pri starem Petrolu. Sicer pa več odgovorov v zvezi s prometnim režimom v tem delu mesta lahko občani pričakujejo 10. marca, ko bo o tem organizirana javna razprava.«