Pokličejo jih tudi zaradi možičkov v omari
Center za obveščanje v Kranju, ki pokriva nekaj več kot dvesto tisoč prebivalcev Gorenjske, je v lanskem letu zabeležil 62.600 klicev na številko za klic v sili 112.
Kranj – Regijski center za obveščanje v Kranju je prvi stik Gorenjcev in obiskovalcev Gorenjske, ko potrebujejo pomoč. Že vrsto let veljajo za enega bolj obremenjenih centrov za obveščanje. Kot je pojasnil vodja centra za obveščanje Robert Skrinjar, je bilo lansko leto v primerjavi z letoma 2014 in 2013 relativno mirno, saj večjih naravnih nesreč ni bilo, medtem ko so se prejšnja leta spopadali s poplavami, žledom in drugimi velikimi nesrečami. Kljub temu so v celotnem letu zabeležili kar 62.600 klicev na številko za klic v sili 112. Podatkov o intervencijah za december še nimajo, do konca novembra pa so posredovali pri kar 9286 intervencijah.
Gorenjci so največkrat potrebovali nujno medicinsko pomoč, takšnih intervencij je bilo do konca novembra kar 4555. Med drugimi dogodki izstopajo še številne prevezave klicev na operativno-komunikacijski center Policijske uprave Kranj in posredovanje informacij, kar so obravnavali v 2186 primerih. Za prevoz pitne vode so posredovali 219-krat, zabeležili 17 najdb neeksplodiranih ubojnih sredstev, 286 požarov v stavbah, 39 požarov na prevoznih sredstvih in 113 požarov v naravi. Velika razlika pa je na področju poplav in snegoloma, tako so lani zaradi poplav ali zalitih kleti obravnavali 48 intervencij, dobrih sto manj kot leta 2014. Primerov snegoloma ali težav zaradi ledu so imeli lani zgolj pet, predlani pa kar 233.
Kot še dodaja Skrinjar, ne manjka niti najrazličnejših posebnežev, predvsem ob polni luni. Tako so ob zadnji polni luni obravnavali številne primere duševnih težav, eden od klicateljev je celo razlagal, da mu iz omare lezejo majhni možički. Ne manjka pa tudi stalnih klicateljev, predvsem gre za brezdomca iz Škofje Loke, ki ima za povrh še sladkorno bolezen, in nekaj klicateljev iz drugih krajev, ki jih operaterji že skoraj osebno poznajo.
Nova pridobitev kranjskega centra za obveščanje je tudi t. i. pametni lokator, s katerim lahko natančno locirajo lastnika pametnega telefona, ki ima vklopljen GPS in podatkovno povezavo ter mu tudi pošljejo zemljevid. Gorsko reševalno službo je center za obveščanje do konca novembra aktiviral v 230 intervencijah, 68-krat pa tudi dežurno ekipo s helikopterjem. Leto prej je bila gorska reševalna služba na Gorenjskem aktivirana 223-krat.
V prihodnosti jih čaka kar nekaj izzivov, med njimi tudi prenos dela aktivnosti na prihodnje centre nujne medicinske pomoči, kjer pričakujejo precej izzivov. Izpostavo za zaščito in reševanje Kranj, kamor spada tudi center za obveščanje, pa čakajo tudi številne druge naloge, med njimi dokončanje opremljanja gasilskih enot za posredovanje v cestnih predorih, nadzor plazu na Potoški planini, zagotoviti možnost posredovanja v železniških predorih Karavanke in Bohinjska Bistrica in drugo.