Zavračanje čiščenja ni primerno
Na poziv civilnih iniciativ, da naj uporabniki odslovijo dimnikarja, če nima pooblastila za njihovo kurilno napravo, okoljsko ministrstvo odgovarja, da se koncesije izdajajo za območje, in ne naprave, zato dimnikarja ne smete odsloviti.
Kranj – Odbora civilnih iniciativ Dimnik in Malečnik, ki se že dlje časa prizadevata za ukinitev obstoječe ureditve dimnikarske službe, sta na enoletno podaljšanje dimnikarskih koncesij odgovorila s pozivom uporabnikom kurilnih naprav, v katerem ugotavljata, da bo na območjih, kjer delujejo dimnikarska podjetja, katerim koncesija poteče od 31. decembra 2015 do 14. aprila 2016, od trenutka poteka dosedanje koncesije do izdaje nove odločbe o podaljšanju koncesije s strani ministrstva za okolje in prostor nastala nekakšna pravna praznina, zaradi katere bo na teh območjih veljal prosti trg. Obenem sporočata, da lahko uporabniki odslovijo dimnikarja, če jim dimnikarsko podjetje s potrdilom o veljavnosti koncesije in izpisom iz registra kurilnih naprav ne dokaže, da imajo koncesijo tudi za njihov objekt in kurilno napravo. »Upirajmo se še naprej! Najceneje bomo odpravili dimnikarja, če mu plačamo pregled, čiščenje pa opravimo sami,« še pozivajo. Na ministrstvu za okolje odgovarjajo, da uporabnik napovedanega dimnikarja ne sme odsloviti. Simon Dovrtel, prokurist Dimnikarstva Dovrtel iz Kranja in predsednik sekcije dimnikarjev pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, pa pravi, da skušata iniciativi le vnovič zavajati javnost.
Dimnikar mora opraviti vse storitve
Za koncesionarje, ki jim koncesija poteče do 14. aprila, na podlagi prehodne določbe noveliranega zakona o varstvu okolja velja, da morajo do 15. januarja vložiti zahtevo za podaljšanje veljavnosti koncesijske pogodbe, s tem pa si pridobijo pravico za opravljanje obvezne državne gospodarske javne službe do sklenitve nove koncesijske pogodbe oziroma do sklenitve aneksa k pogodbi o podaljšanju koncesijske pogodbe, so pojasnili na okoljskem ministrstvu. »Tudi v tem obdobju so zato obveznosti uporabnikov kurilnih naprav nespremenjene,« so poudarili. Kot so razložili, so koncesije podeljene za določeno geografsko območje, in ne za kurilne naprave, zato uporabnik napovedanega dimnikarja ne sme odsloviti.
Glede čiščenja so na ministrstvu povedali, da lahko načeloma storitve na malih kurilnih napravah izvaja le nekdo, ki ima sklenjeno koncesijsko pogodbo, je za to izobražen in usposobljen za izdajo opozoril ob ugotovljenih pomanjkljivostih. »V nekaterih primerih, ki pa nimajo podlage v predpisih, je dimnikarsko podjetje sklenilo dogovor s stranko, da čiščenje opravlja sama, vendar prevzema s tem tudi celotno odgovornost do pregleda dimnikarja, ki je zaračunan kot kontrolni pregled (8 evrov) in se ga sme zaračunati samo, če čiščenje ni potrebno. Za neizvedeno čiščenje je treba pritožbo podati dimnikarstvu, ni pa primerno, da se storitev čiščenja zavrača. Tako ostaja v veljavi, da mora koncesionar še naprej opraviti vse storitve na kurilni napravi, saj drugače sam krši predpise, uporabnik pa mora izvedbo storitev dovoliti,« so pojasnili.
Štirje letni pregledi niso mogoči
»Posamezniki, ki se poskušajo predstavljati kot civilna iniciativa, skušajo nagovarjati uporabnike, da naj tvegajo svojo varnost, kakovost zraka, varnost sosedov in lastno zdravje na račun nesmiselnega zavračanja dimnikarskih storitev. Več kot očitno gre za neprimerno ravnanje posameznikov, ki bi za svoje ravnanje morali prevzeti tudi odgovornost,« pa na poziv iniciativ Dimnik in Malečnik odgovarja Simon Dovrtel in poudarja, da so takšna obvestila povsem neprimerna, saj je dimnikarstvo izrazito preventivna dejavnost, česar se večina, posebej pa tisti, ki so se že soočili z nesrečo ali z zdravstvenimi posledicami, tudi zaveda. Kot še pravi, se, če na najavljeni termin čiščenje ni potrebno, opravi kontrolni, in ne letni pregled. Slednji se izvaja enkrat letno, medtem ko se čiščenje odvisno od vrste goriva opravlja tudi večkrat: ob uporabi olja in plina enkrat letno, pri biomasi dvakrat in pri trdnem gorivu štirikrat. »Nemogoče je torej, da bi se na kurilni napravi opravili štirje letni pregledi namesto štirih čiščenj,« poudarja.