Aplikacija za mlade starše
V inovativnem kranjskem podjetju CodeMonkee so začeli z mobilno aplikacijo zdravstvenega kartona, sedaj pa so razvili aplikacijo za sledenje razvoja otroka.
Kranj – Potem ko so se v mladem inovativnem kranjskem podjetju za informacijske rešitve CodeMonkee leta 2013 osredotočili na razvoj mobilne aplikacije osebnega zdravstvenega kartona, za katero so na izboru Start:up prejeli tudi zagonsko subvencijo podjetniškega sklada, so se v zadnjem letu posvečali predvsem mobilni aplikaciji Nini Book za sledenje napredka v razvoju otroka. Pravzaprav se je slednja »rodila« iz aplikacije zdravstvenega kartona. »Ta je bila zasnovana zelo na široko, namenjena je bila tako kroničnim bolnikom kot beleženju povišane temperature ob virozi, in ugotovili smo, da je za izboljšanje prodaje bolje, da se osredotočimo na en segment. Izbrali smo si mlade mamice, a se je v intervjujih z njimi izkazalo, da si ne beležijo toliko zdravstvenih podatkov, temveč sledijo razvojnemu napredku otrok preko fotografij in različnih albumov, sploh v otrokovem prvem letu, ki jih je nerodno izpolnjevati,« pove Rok Vrbica, direktor CodeMonkeeja, ki zaposluje še dva strokovnjaka s področja informacijske tehnologije: Aleša Razingerja in Gorana Bambiča. Vsi trije so tudi očetje otrok, starih do pet let, in tako iz prve roke poznajo želje in potrebe mladih staršev, za katere so razvili novo mobilno aplikacijo Nini Book.
Ker dandanes številne fotografije nastanejo z mobilnimi telefoni, ki so vedno pri roki, so pripravili aplikacijo, ki omogoča enostavno izdelavo fotoknjige, pri čemer so pripravili tudi posebno različico za otrokovo prvo leto, ki že vsebuje predloge za naslove in vsebine, kakršne srečamo tudi v tiskanih izdajah. Aplikacija omogoča tudi beleženje dnevnika s pomembnimi mejniki v razvoju otroka. »Tovrstne mobilne aplikacije pri nas še ni, še največjo konkurenco predstavljajo spletne fotoknjige. Mi stavimo na enostavnost, saj uporabnik fotografije dodaja na že pripravljene strani in jih opremlja z napisi. Sicer nima toliko prostih rok kot pri spletnih knjigah, je pa pri izdelavi veliko hitrejši. Naj dodam, da je možno knjigo 'deliti' tudi s prijatelji in sorodniki, ki si jo ogledujejo na svojih mobilnih telefonih, v prihodnje pa to možnost želimo razširiti še na splet, saj številni stari starši ne uporabljajo pametnih telefonov,« je napovedal Vrbica in dodal, da imajo še številne ideje za nadaljnji razvoj aplikacije in njeno nadgradnjo z drugimi vsebinami, denimo spremljanje nosečnosti, zdravstveni karton otroka, nasveti pri vzgoji …, kar se bodo odločali na osnovi odziva in potreb uporabnikov. Z aplikacijo za zdaj ciljajo predvsem na slovenski trg, postopoma pa jo nameravajo razširiti na globalno raven.
Dandanes se številni mladi strokovnjaki trudijo z razvojem različnih aplikacij, a kako z njimi uspeti na trgu? »Recepta še nimamo, pravzaprav ga vsak išče. Zagotovo pa potrebuješ aplikacijo, ki rešuje pravi problem, in veliko marketinga. To smo se že naučili,« odvrne Razinger, Bambič pa pristavi, da je treba dovolj zgodaj začeti z analizo potreb na trgu, nujno pa je tudi prisluhniti mnenju drugih in povratnim informacijam uporabnikov. Direktor Vrbica je poudaril, da si razvoja lastnih aplikacij ne bi mogli privoščiti brez dodatnega zaslužka na trgu, ki ga ustvarijo z razvojem informacijskih rešitev za podjetja.