Obvezna uporaba davčnih blagajn
Od sobote dalje bo pri gotovinskem poslovanju obvezna uporaba davčnih blagajn.
Kranj – V Sloveniji se je 1. decembra začelo poskusno davčno potrjevanje računov, od sobote, 2. januarja, dalje pa bo uporaba davčnih blagajn obvezna za zavezance, ki morajo izdati račun za dobavo blaga in storitev, voditi poslovne knjige in evidence in za dobavljeno blago ali storitev prejmejo plačilo v gotovini, pri tem pa za gotovinsko plačilo štejejo plačila z bankovci in kovanci, s plačilno ali kreditno kartico, s čekom in drugimi plačilnimi sredstvi. Zavezanci, ki bodo izkoristili dveletno prehodno obdobje, bodo sicer lahko še dve leti, to je do 31. decembra 2017, uporabljali vezano knjigo računov, vendar bodo tudi v tem primeru morali v desetih delovnih dneh od dneva izdaje računa poslati podatke o računih po elektronski poti na finančno upravo (Furs). To bodo lahko storili tudi preko aplikacije Mini blagajna, ki jo je Furs vzpostavil na svoji spletni strani že takoj po uveljavitvi poskusnega delovanja davčnih blagajn. Prodajalci bodo morali svoje poslovne prostore opremiti z obvestilom o obvezni izdaji in izročitvi računa kupcu, kupci pa bodo morali prevzeti račun in ga zadržati neposredno ob odhodu iz poslovnega prostora, sicer jim grozi štirideset evrov globe.
Sestavni del računa, ki ga bo zavezanec s pomočjo davčne blagajne poslal v davčno potrjevanje na finančno upravo, bo tudi oznaka fizične osebe, ki bo izdala račun. Finančna uprava bo te podatke uporabila pri nadzoru dela in zaposlovanja na črno, zato morajo biti delodajalci še posebej pozorni na to, kako zaposleni uporabljajo svoj identifikacijski znak pri izdaji računov; hkrati pa morajo biti pozorni tudi zaposleni, da ne bo prihajalo do zlorab njihovega znaka.
Od 1. decembra, ko se je poskusno začela uporaba davčnih blagajn, do torka (do pol osmih zjutraj) je namensko digitalno potrdilo, ki je potrebno za delovanje blagajn, prevzelo 31.986 zavezancev, od teh je 13.222 zavezancev dotlej potrdilo nekaj manj kot 18,8 milijona računov.