Vstop v ferato na Lisci

Stopnišče do nebes …

Lisca (948 m) – … oziroma Stairway to heaven je pred več kot 40 leti zapel Robert Plant v skupini Led Zeppelin. Ko pogledamo ferato na Lisco, je v spodnjem delu tudi videti kot lestev v nebo. A ni tako enostavno, kot se zdi na prvi pogled.

O Lisci večina Slovencev sliši vsako jutro na radiu, ko poročajo o stopinjah po Sloveniji. Ja, na Lisci je meteorološka postaja. Lisca, jasno, 22 stopinj. Lisca, sneži, minus tri stopinje. Na to vzpetino, visoko 948 m, vodijo različne nezahtevne poti, a od letošnjega poletja (2015) tudi ena zelo zahtevna. Ja, lokalno planinsko društvo je namreč naredilo ferato, ki se konča tik pod Tončkovim domom na vrhu Lisce.

Z Gorenjske se zapeljemo proti Ljubljani in nadaljujemo po dolenjski avtocesti do Trebnjega, kjer zapeljemo na izvoz Trebnje-vzhod in nadaljujemo skozi Mirno na Dolenjskem do Sevnice. V Sevnici v krožišču zapeljemo proti Planini pri Sevnici. Po približno petih kilometrih pri vinski kleti Mastnak zavijemo levo proti Lisci. Od tu dalje ne vozimo več v smeri Lisce, temveč se držimo desnih poti in po približno dobrih dveh kilometrih smo pri vodnem zajetju, kjer je tudi urejeno parkirišče. Smo na območju vasi Cerje.

S parkirišča gremo mimo vodnega zajetja nekaj deset metrov po cesti, ko nas smerokaz usmeri levo v gozd. Dodaten smerokaz je tudi ogromna skala z napeto jeklenico, ki daje slutiti, na kakšno pot se podajamo. Markirana pot se zmerno vzpenja in po približno 20 minutah, ko nad seboj že zagledamo prepadne skale, nas smerokaz usmeri desno do vstopa v ferato. Čaka nas 123 višinskih metrov ferate. Opremimo se z vsem potrebnim: čelada, plezalni pas, samovarovalni komplet in feratarske rokavice.

Vstop v ferato ima oceno C, a je vse skupaj močno olajšano s skobami. S pomočjo jeklenice prečno, v levo, preplezamo skoraj gladko steno. V pomoč so nam skobe, a kljub vsemu prvi del ni tako lahek, kot je videti. Ko smo premagali prečko, se pot vzpne naravnost navzgor. Prostora za noge je dovolj in ta del ima oceno B. S tem premagamo prvi del ferate. Sledi nekaj hoje, ko pred seboj zagledamo lestev v nebo, ki ne predstavlja večjih težav. Na vrhu ponovno hodimo, a ne dolgo, saj smo spet pri jeklenici, ki nas popelje okoli manjšega stebra, za katerim pa sledi izraziti kamin. Kamin v pravem pomenu besede, saj moramo narediti kar temeljit razkorak, da ga preplezamo pravilno. Nadaljujemo s lažjim poplezavanjem, ko smo ponovno na markirani stezi, ki nas pripelje do zadnjega, najtežjega dela ferate, do dela, ki ima oceno D/E. Naj že takoj povem, da se je tega dela moč tudi izogniti po levi strani. Sicer pa se ferata povzpne preko previsnega trebuha. Tukaj je potrebne nekaj moči v rokah, saj se čez trebuh potegnemo, sledi prečka v desno, kjer je tudi manjši previsni trebuh. Zadnji meter ferate je enostaven. Iz ferate izstopimo tik pod Tončkovim planinskim domom.

Dom stoji na razgledni ploščadi tik pod vrhom Lisce in se imenuje po Tončku Čebularju, nekdanjem predsedniku PD Lisca in zaslužnem za obnovo doma takoj po drugi svetovni vojni.

Mimo doma in nad košarkarskim igriščem se sprehodimo do vrha Lisce ter si ogledamo še meteorološko postajo. V dolino, nazaj do avtomobila, sestopimo po t. i. Pastirčkovi poti. Z vrha se odpravimo proti zahodu, kjer nas smerokaz Cirje (napaka, saj bi moralo pisati Cerje) usmeri levo navzdol. Po nekaj minutah pa nas ponovni smerokaz Cerje usmeri levo. Pri avtomobilu smo v 20 minutah.

Trajanje: 1 ura in 30 minut

Splošno / sobota, 28. april 2007 / 07:00

Tekaška legenda dveh življenjskih obdobij

Janez Mlinar se bo vpisal v zgodovino svetovnih maratoncev na smučeh še z enim presežnikom - nazivom Mojster teka.

Šport / torek, 5. november 2013 / 15:17

Zimska liga v malem nogometu

Še do tega četrtka, 7. novembra, ko bo ob 19.30 v M baru v Tržiču žrebanje predtekmovalnih skupin, sprejemajo prijave za igranje v Zimski dvoranski rekreativni ligi v malem nogometu v Tržiču. Potek...

Kronika / torek, 5. november 2013 / 15:15

Požigalca hitro izsledili

Kranj – Kranjski policisti so v petek prijeli 23-letnega Kranjčana, ki ga sumijo, da je v kleteh dveh stolpnic na Cesti 1. maja v Kranju podtaknil ogenj ter s tem ogrozil življenja in premoženje st...

Kultura / torek, 5. november 2013 / 15:13

Dvajseta Pokrajina

Kranj – Fotografsko društvo Janez Puhar in Kabinet slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju danes, v torek, 5. novembra, ob 18. uri vabita na odprtje 20. jubilejne fotografske razstave Pokrajina...

Nasveti / torek, 5. november 2013 / 15:08

Z bučnim oljem bo vse bolje

Na štajersko-prekmurskem koncu mladostnost, vitalnost in zdravje že lep čas črpajo iz hladnega temno zelenega studenca mladosti. Vanj vse pogosteje skačemo tudi prebivalci drugih delov oziroma bučno o...

Kronika / torek, 5. november 2013 / 12:42

Dvakratnemu roparju več let zapora

Na kranjskem okrožnem sodišču so Nermina Lovića zaradi dveh ropov v enem dnevu obsodili na sedem let in pol zapora. Jeznemu Jeseničanu bodo sodbo poslali v zapor.