Za štrudl, ne za baklave
Bodo avtomobilske afere nemško avtomobilsko industrijo spravile na dno? Dvomimo, saj Slovenci, ki Nemce dobro poznamo, najbolje vemo, da se bodo v prihodnje znali prilagoditi tudi najzahtevnejšim trgom.
Najnovejša afera s Volkswagnovo goljufijo pri merjenju izpustov CO2 pred nemško avtomobilsko industrijo, kot kaže, postavlja pomemben preizkus. Bodo v Merkllandu uspeli premagati vse napade na njihov gospodarski ponos, na njihov »Das Auto«? Neprijetnemu razkritju v ZDA bodo namreč v prihodnjih dneh sledila nova razkritja o »motnih vodah«, ki jih Nemci v svojih avtomobilih prodajajo po svetu. Namreč iz zanesljivih virov smo izvedeli, da z različnih delov sveta prihajajo nove in nove pritožbe o goljufijah, ki so jim nasedli pri nakupu njihovih avtomobilov. Naj tokrat omenim samo dva najbolj očitna, zanju smo izvedeli iz zelo nepreverjenih virov.
Prva goljufija je pricurljala z Bližnjega vzhoda, Saudske Arabije, Združenih arabskih emiratov in Kuvajta. Kot je znano, večina tamkajšnjih naftnih mogotcev in drugih poslovnih uspešnežev kupuje prestižne izvedenke nemških avtomobilov s stilizirano »peace« značko. Največkrat ne kupujejo običajnih tovarniških modelov, ampak naročajo posebne izvedbe, recimo take s priročno savno v zadnjem delu avtomobila ali pa 18 vozil in v vsakem je ena luknja za golf itd. Pred dnevi pa so prehranski strokovnjaki v omenjenih arabskih državah odkrili, da so Nemci v prestižne modele vgrajevali priročne odlagalne predale, ki naj bi bili namenjeni ohlajenim arabskim slaščicam, kot so halva, ratluk, baklava, tulumba in podobno ... Na Bližnjem vzhodu pa so ugotovili, da predali po dimenzijah ne ustrezajo omenjenim slaščicam, ampak so delani za tipičen nemški Apfelstrudel, ali kot bi mi rekli: jabolčni štrudl. Ali bo razkritje goljufije nov udarec za še enega nemškega avtomobilskega velikana, bomo še videli.
Drug primer prihaja iz Severne Koreje. Tam so namreč ugotovili, da so v avtomobile znamke »Wir leben Autos« vgrajevali okvirje za fotografije ljubljenega vodje Kim Džong Una. Vsako vozilo mora namreč poleg letnega dovoljenja za vožnjo imeti tudi prostor za predsednikovo fotografijo. Nakar so severnokorejski umetnostni zgodovinarji ugotovili, da je prostor za sliko, ki ga vgrajujejo v modele »Wir leben Autos«, delan po meri Angele Merkel, in ne njihovega Kim Džong Una. Bo razkritje še ene goljufije nov udarec za nemško avtomobilsko industrijo?