
Avtoceste še vedno najbolj varne
Na avtocestah je letos umrlo osem oseb, dve manj kot v enakem obdobju lani. Pravilna razvrstitev vozil ob nesreči na avtocesti zelo poveča možnost preživetja ponesrečencev.
Ljubljana – Avtoceste so še vedno daleč najbolj varne, po nekaterih izračunih med sedem- do devetkrat od drugih cest nižje kategorije, so v petek poudarili na novinarski konferenci Družbe za avtoceste v Sloveniji (Dars), ki letno investira več deset milijonov evrov v izboljšave infrastrukture in prometne varnosti. Samo za povečanje varnosti bodo letos neposredno namenili 3,6 milijona evrov, je poudaril vodja službe za upravljanje prometa in prometne varnosti pri Darsu Ulrich Zorin. Prometno varnost skušajo izboljšati tudi s preventivnimi akcijami, ena od teh je tudi akcija Reši življenje, s katero voznike osveščajo o pravilnem razvrščanju vozil na avtocesti.
Letos je do 23. julija na slovenskih avtocestah in hitrih cestah, na katerih se odvija polovica vsega cestnega prometa v državi, umrlo osem oseb, kar je dvanajst odstotkov vseh smrtnih žrtev v prometu. Čeprav sta lani v enakem obdobju umrli dve osebi več, se v Darsu zavedajo, da je že izguba enega življenja preveč, zato bo tudi skrbel za dodatne ukrepe za povečanje prometne varnosti. Med drugim bodo obstoječe dotrajane varnostne ograje z nizko ravnjo zadrževanja vozil na trasi avtoceste in ob večjih objektih nadomestili z novimi, ki zagotavljajo bistveno manjše možnosti za preboj vozil in s tem poseganje na nasprotno smerno vozišče ali trke v objekte, ki jih ograje varujejo.
Ko pride do nesreče na avtocesti, je zelo pomembna pravilna razvrstitev vozil, ki v njej niso udeležena, saj s tem vozniki omogočijo hitrejši dostop reševalnih in drugih intervencijskih vozil do ponesrečencev, kar poveča možnost njihovega preživetja tudi do 40 odstotkov, je opozoril Zorin. Ob zastojih mora biti zato med kolonama vozil na prehitevalnem in voznem pasu dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil, enako velja tudi za promet v predorih. Kot ugotavlja, se sicer osveščenost voznikov o pravilnem razvrščanju izboljšuje, a še vedno je ni dovolj.