
Varuhi potrošnikov
V Sloveniji že osem let deluje Evropski potrošniški center, ki pomaga reševati težave pri čezmejnih nakupih v državah Evropske unije.
Kranj – V petek se je v okviru šestdnevnega potovanja po državi tudi v Kranju (pred Qlandio in na Glavnem trgu) ustavil znameniti britanski dvonadstropni avtobus, v katerem je bila urejena potujoča pisarna Evropskega potrošniškega centra Slovenija, dela mreže Evropskih potrošniških centrov, ki že deset let pomaga reševati težave potrošnikov pri čezmejnem nakupovanju v Evropski uniji, na Norveškem in Islandiji.
Slovenski evropski potrošniški center deluje od leta 2007, prva leta v okviru Zveze potrošnikov Slovenije, od 1. maja lani pa pod ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo. Kot je pojasnila njegova vodja Romana Javornik, se slovenski potrošniki nanje najpogosteje obračajo zaradi težav pri spletnih nakupih, v porastu pa so tudi pritožbe zaradi letalskih prevozov. »Veliko se na nas obračajo tudi zaradi spletnih goljufij, kjer pa jim ne moremo pomagati, jih pa napotimo na nacionalni odzivni center za omrežno varnost SI-CERT,« je dejala. Lani so prejeli v reševanje 21 pritožb iz tujine zaradi težav evropskih potrošnikov s slovenskimi prodajalci in jih 67 odstotkov uspešno rešili, kar je bolje od evropskega povprečja. »Za slovenske potrošnike smo v tujini posredovali 87-krat, slaba polovica pritožb je bila uspešno rešenih, v dodatnih 22 primerih pa smo kupcem podali iskane informacije. Število pritožb se sicer povečuje, saj smo letos v reševanje prejeli že sto pritožb iz tujine,« je še povedala.