Majhne šole, veliko bogastvo
Osnovna šola Frana Albrehta Kamnik je skupaj s svojimi štirimi podružnicami minuli konec tedna gostila 15. strokovni posvet učiteljev podružničnih šol Slovenije z naslovom Manjše je lahko tudi večje.
Kamnik – V okviru dvodnevnega strokovnega srečanja, ki so ga organizatorji poimenovali Manjše je lahko tudi večje, se je na Osnovni šoli Frana Albrehta Kamnik in na njenih podružnicah v Tunjicah, Nevljah, Mekinjah in na Vranji Peči odvijal pester program s strokovnim posvetom, tematskimi delavnicami, predstavitvijo strokovnih prispevkov, organizacijo likovnega in literarnega natečaja ter razstavo, povezano s tem, izdajo zbornika strokovnih prispevkov in biltena, občnim zborom društva, nastopom gledališke skupine Smreka učiteljev podružničnih šol Slovenije in ogledom krajev gostujočih podružnic. Osrednji dogodek so v soboto dopoldne pripravili v Športni dvorani Kamnik.
»Podružnične šole imajo v sistemu osnovnošolskega izobraževanja posebno mesto. Nastale so zaradi geografskih, demografskih in političnih razlogov. Dokler je šola v kraju in v njej otroci, kraj živi. Ko šolo zaprejo ali odpravijo, začne kraj umirati. Tudi v tem času podružnične šole med drugim pomembno vplivajo na kulturno življenje na vasi. Pomemben dejavnik so starši, ki se odločijo, kam bodo otroka vpisali, prav tako imajo pomembno vlogo vodje podružničnih šol in učitelji, ki načrtujejo delo s starši, odpirajo šolo navzven in jo predstavljajo okolju. Učenci in učitelji podružničnih šol s svojim delom ohranjajo pomemben del dediščine šolskega okoliša, razvijajo svojo identiteto in identiteto kraja,« je zbrane nagovoril ravnatelj OŠ Frana Albrehta Rafko Lah.
Tudi zato so iz naših – kamniških podružničnih šol prišli in še prihajajo – veliki ljudje, je dodal in poudaril, da je lokalna skupnost v kamniški občini podružničnim šolam naklonjena, zato imajo le-te zagotovljen primeren standard. Da je majhnost lahko tudi prednost, če le ni v glavah, je v svojem nagovoru izpostavil tudi župan Marjan Šarec. »Velikokrat sem ob investiranju podružničnih šol slišal pomisleke, če se to izplača, ali ne bi bilo ceneje kar zapreti podružničnih šol. S stališča izobraževanja, kulturnega vzgajanja in življenja kraja pa bi bil to velik zločin. Podružnične šole so izjemnega pomena, zato jim želim, naj živijo in se razvijajo naprej v nadaljnjih desetletjih in stoletjih.«
Težave, s katerimi se podružnične šole in njihovi učitelji srečujejo zaradi pogosto neurejenega šolskega sistema, je izpostavila predsednica Društva učiteljev podružničnih šol Slovenije Katja Bolko, po bogatem kulturnem programu učencev vseh štirih podružnic pa so se zbrani sprehodili še med stojnicami ustvarjalnega bazarja.