Odprli jo bodo oktobra
Poljansko ali južno škofjeloško obvoznico bodo dogradili avgusta, odprli pa oktobra, napovedujeta investitorja – Direkcija RS za infrastrukturo in Občina Škofja Loka.
Škofja Loka – Obvoznica je del cestne povezave Jeprca–Zminec–Želin, ki zgornjo soško dolino povezuje z osrednjo Slovenijo in bo nadomestila odsek regionalne ceste, ki sedaj poteka skozi stari del Škofje Loke. Načrtovali so jo že več desetletij, graditi začeli leta 2009, zgrajena pa naj bi bila avgusta letos. V Škofji Loki je slišati, da se gradnja zamika in slovesnega odprtja poleti še ne bo, zato smo to preverili pri obeh investitorjih.
»Gradbena dela na poljanski obvoznici potekajo po terminskem planu in ni nobenega časovnega zamika. Rok dokončanja gradbenih del – skladno s podpisanimi pogodbenimi obveznostmi – je predviden za konec avgusta 2015,« pravijo na občini. Ker je za objekt treba pridobiti še uporabno dovoljenje, odprtje obvoznice realno pričakujejo oktobra. Na direkciji za infrastrukturo pa so še konkretnejši: »Gradbena dela na obvoznici Škofja Loka potekajo po terminskem planu. Izvedeni so oboki in talna plošča predora, izvajajo se finalna gradbena dela (barvanje, polaganje robnikov, obdelava niš) in končuje se izdelava centralnega odvodnjavanja. Med gradnjo ni bilo udorov vode. Začela so se dela na elektro in strojni opremi ter inštalacijah. V reševalnem rovu betonirajo talno ploščo. Na trasi ceste od predora do Zminca je treba izvesti zaključna dela na mostu čez Soro, zaključno asfaltno plast in prometno opremo. Pogodbeni rok dokončanja del je konec avgusta 2015 in se ni spreminjal, odprtje pa predvideno v mesecu oktobru oziroma po pridobitvi uporabnega dovoljenja.«
Gradnja obvoznice, ki se gradi v treh fazah (prva je od križišča na Ljubljanski cesti čez vas Suho do Puštala, druga od Puštala skozi predor pod Stenom do naselja Na Dobravi in tretja prek potoka Hrastnica po desnem bregu Poljanske Sore ob vasi Bodovlje do Zminca, kjer se priključi na regionalno cesto Škofja Loka–Gorenja vas), je doživela kar nekaj motenj. Zadnji zaplet je bil povezan s stečajem gradbenega podjetja Primorje, ki je bilo izbrano za izkop predora pod Stenom, potem pa je država objavila razpis za novega izvajalca. Izbiro so večkrat spodbijale različne pritožbe, do končne odločitve državne revizijske komisije ob koncu leta 2013. Takrat je bila za nadaljevanje gradnje izbrana Gorenjska gradbena družba s češkim partnerjem in Iskro Sistemi. Prelomni dogodek je bil lani pred prvomajskimi prazniki preboj predora.
Gradnjo obvoznice, vredne 43 milijonov evrov, sofinancira evropski sklad za regionalni razvoj v višini 29 milijonov evrov. »Črpanje evropskih sredstev v finančni perspektivi 2007–2013 je možno do konca leta 2015 in trenutno še ni ogroženo,« dodajajo na direkciji in poudarjajo, da investicija ostaja v predvidenih finančnih okvirih. Na direkciji govorijo o 36 milijonih evrov, kolikor stane gradnja celotne obvoznice, vključno s križiščema na Ljubljanski cesti in v Zmincu. Do sedaj je bilo iz Evropske unije povrnjeno 20,8 milijona evrov, pravijo na direkciji.