Pozor, motoristi grejo!
Pomlad je tu in motoristi že uživajo na cestah, marsikdaj pa koga tudi dokaj presenetijo s svojo pojavo, tudi če vozijo po predpisih.
Kranj – Narava tega posla (motorizma) je pač taka, da je glasen in včasih tudi nekoliko bolj dinamičen kot prevažanje v tistih pločevinastih škatlicah, kjer se ob poslušanju glasbe v kratkih rokavih prevažamo od točke A do B in smo pri tem včasih jezni tudi na koga, ki nas prehiti povsem po predpisih.
Skratka – vsak motorist, ki da kaj na svojo varnost in na sožitje v javnem cestnem prometu, mora v teh dneh temeljito premisliti nekaj zadev.
Bodite predvidljivi
Najprej – pozimi motoristov v glavnem ni in avtomobilisti motoristov v križiščih, na prehitevalnem pasu ali še kje enostavno ne pričakujejo. To pomeni, da je treba voziti previdno, preudarno in predvsem tako, da vas drugi pravočasno vidijo.
Tudi ko ste prepričani, da vas vidijo, bodite nekoliko skeptični. To, kako možgani zaznavajo sorazmerno manjše predmete, je namreč že dokaj pojasnjeno, in marsikdaj se zgodi, da voznik motorista gleda, ampak ga njegovi možgani zares ne zaznajo. Avtomobilist tako zapelje pred motorista, čeprav ga gleda, in hitro pride do nesreče.
V kakšni kondiciji ste vi in vaš konjiček?
To je izjemno pomembno. Pozimi smučanje s kavča pred televizorjem ne zadostuje za dobro kondicijo. Dvignite kakšno utež, razgibajte se, pojdite na kak hrib, in to več kot enkrat v letu. Ne pozabite pomeriti, ali vam je kombinezon še prav. Skoraj zagotovo vam ni in to pomeni, da ne boste optimalno zavarovani na cesti, saj obleka ne bo udobna, pač pa vas bo utesnjevala, motila ali celo žulila. Kdor je v dobri formi, bo lahko bolje reagiral v primeru zapletov.
Motocikel pa peljite na servisni pregled in preverite, ali vse deluje tako, kot je treba. Tudi če ste servis opravili pred zimo. Dvakrat je bolje kot enkrat.
Avtomobiliste najpogosteje moti, da so motoristi tisti, ki se prerivajo na cesti mimo kolon, tudi na cestninskih postajah pa na semaforjih in še kje. Ni treba sovražiti motoristov samo zato, ker gredo lažje mimo. Vedeti je namreč treba, da je stanje v koloni za motorista tako naporno, kot bi šel v savno. Čelada, kombinezon in vroč motor med nogami so tako vroči, da se človeško telo enostavno ne more več ustrezno hladiti in tudi psihološko stanje motorista se lahko v tem primeru poslabša. V najbolj vročih poletnih dneh lahko tako prehitro postane utrujen in bi utegnil biti tudi nevaren sebi in morda še komu.
Za konec pa najpomembnejše
Strpnost. Strpnost. Strpnost. Tega ni mogoče dovoljkrat poudariti. Za vse strani. Tudi motoristi moramo razumeti avtomobiliste, ki jih presenetimo izza tega ali onega vogala. Motocikel se na cesti obnaša drugače kot avto in tisti, ki motocikla nikoli niso vozili, enostavno ne morejo vedeti, da ni vsak nagib v ovinku že »izzivanje Matilde«, saj je to pač način, kako motocikel sploh lahko pelje v zavoj. Ni vsak »nagnjenec« torej tudi »premaknjenec«.