Od satelitskih krožnikov do helikopterjev
Podjetje Flycom iz Žirovnice je eno vodilnih evropskih podjetij na področju helikopterskih pregledov iz zraka in obdelave podatkov. Ustanovitelj podjetja Roman Bernard se je najprej ukvarjal s satelitsko televizijo, svoje prvo podjetje Astra telekom pa je prodal in se začel ukvarjati s helikopterskimi prevozi.
Flycom ima v floti tri helikopterje in je tudi glavni oskrbovalec planinskih postojank v Triglavskem pogorju. Omogočajo tudi panoramske polete s helikopterjem in imajo šolo letenja. In zanimivo – pogosto za krmilom helikopterja še vedno sedi lastnik podjetja Roman Bernard ...
Žirovnica – Roman in Zorka Bernard, lastnika podjetja Flycom iz Žirovnice, sta se na zadnji lestvici najbogatejših Slovencev revije Manager uvrstila na 75. mesto s premoženjem, ocenjenim na nekaj manj kot sedemnajst milijonov evrov. Njuna podjetniška zgodba je zanimiva, saj jo je Roman Bernard začel pisati v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Začel je na področju satelitske in kabelske televizije, danes pa je podjetje Flycom eno vodilnih evropskih podjetij na področju helikopterskih pregledov iz zraka in obdelave podatkov.
Satelitske antene
Podjetniški začetki Romana Bernarda segajo v leto 1989, ko je odprl popoldansko obrt in po Gorenjskem začel nameščati satelitske antene. »Takrat sem bil redno zaposlen v Savskih elektrarnah, popoldne pa sem montiral antene. Delal sem sam, pomagal mi je brat in to je bilo obdobje, ko smo v letu dni namestili tudi po dva tisoč takšnih satelitskih anten,« se začetkov spominja Bernard, ki je kmalu prišel na zamisel, da bi vzpostavil enoten kabelski sistem za celotno Gorenjsko. Tako je nastalo podjetje Astra telekom, ki je oralo ledino na področju kabelskega sistema na Gorenjskem. »Deset let sem ves prisluženi denar vlagal nazaj v firmo, v gradnjo sistema, ki se je bliskovito širil, povezali smo območje od Rateč do Bleda pa tudi zelo odročne kraje, kot je Radovna ... Sledila je združitev vseh gorenjskih operaterjev v Gorenjski kabel, leta 1996 smo kot prvi v Sloveniji začeli uvajati tudi internet v kabelski sistem ...« pripoveduje sogovornik, ki se je na vrhuncu razcveta kabelskega sistema odločil podjetje prodati. Kupec je bilo podjetje Telemach.
Pilot helikopterja
»'Kaj pa zdaj?' sem se vprašal takrat in trajalo je šest mesecev, da sem se odločil, da bom šel naredit izpit za pilota helikopterja, čeprav do takrat nisem nikoli letel. Vpisal sem se v šolo in v samo desetih mesecih pridobil poklicno licenco. Danes sem pilot inštruktor, imamo letalsko šolo, zaposlene pilote, šolo za mehanike, servis za helikopterje ...« Večino denarja, ki ga je dobil od prodaje podjetja, je vložil v novo podjetje Flycom. »Imel sem vizijo, izkušnje v energetiki, saj sem dvanajst let delal v Savskih elektrarnah. Tri leta smo trdo delali, da smo dobili prve posle, in to v Nemčiji,« razlaga. Leta 2001 so kupili prvi helikopter in prvi posli so bili na področju pregledovanja daljnovodov iz zraka, kar je v naslednjih letih postalo tudi osnovno poslanstvo podjetja. Tedaj so bile storitve pregledov daljnovodov in iskanja poškodb in napak na električnem omrežju s termografsko kamero in UV-kamero na trgu zelo redke, nove, tako da so po Bernardovih besedah hodili od naročnika do naročnika in si sami ustvarjali trg. Leta 2007 so kupili najnovejšo tehnologijo laserskega skeniranja in zajema podatkov, s področja energetike pa so se prebili tudi na področje geodezije. »Letimo na višini 1400 metrov s hitrostjo 70 kilometrov na uro. Uporabljamo najnovejšo lasersko tehnologijo z zelo visoko natančnostjo in gostoto točk na kvadratni meter in poskrbimo tudi za obdelavo pridobljenih podatkov, zato smo zaposlili tudi geodete,« razlaga Bernard. Po prvih poslih v Nemčiji so pridobili projekte tudi pri nas, za ELES so pregledovali daljnovode, ta čas pa delajo na projektu snemanja celotne Slovenije, ki je v 70 odstotkih že zaključen. Delali so tudi že projekte v vseh sosednjih državah pa celo v afriškem Kongu, v teh dneh pa se nadejajo velikega posla v Indiji.
Priložnost mladim
V podjetju je danes 22 zaposlenih, letni prihodki pa znašajo okrog deset milijonov evrov. Zanimivo je, da se je Roman Bernard lani odločil, da bo del odgovornosti prepustil mlajšim sodelavcem, tako je za direktorja družbe imenoval Klemena Rekarja, ki je v podjetju začel delati še kot študent. Kot je povedal Rekar, je na samem začetku vozil cisterno, pospravljal, se ob delu učil in dobival nove zadolžitve, skratka, čisto po ameriškem sistemu je rastel s podjetjem. Roman Bernard ob tem dodaja, da je sposobnim mladim sodelavcem treba dati priložnost, zato je določene stvari prepustil njim, sam pa nanje še naprej prenaša znanje in izkušnje. Načrtov za prihodnost imajo še veliko, potem ko so leta 2003 zgradili hangar na letališču v Lescah, načrtujejo, da bi gradili še en hangar, tako da bi se podjetje v celoti lahko preselilo v Lesce, zdaj imajo namreč del poslovnih prostorov v Žirovnici. V novem hangarju bodo uredili tudi potrebno infrastrukturo za helikoptersko reševanje.