
Poplavno varni šele leta 2019
Ministrica za okolje Irena Majcen je na obisku v Železnikih napovedala, da bodo lahko ukrepi za zagotovitev poplavne varnosti izvedeni do leta 2019.
Železniki – Ministrica za okolje Irena Majcen je v okviru obiskov institucij, ki si prizadevajo za okolje in so dobile tudi pomembna okoljska priznanja, v petek obiskala podjetje Domel v Železnikih in se v pogovorih z vodstvom te družbe in občine Železnike posvetila tudi varstvu pred poplavami. »Zavedamo se, kaj se je pred leti zgodilo v Železnikih in kaj vse je treba storiti za njihovo poplavno varnost, tudi za podjetje Domel, da bo lahko svojo proizvodnjo širilo in nadaljevalo z uspešnim delom. Projekt, namenjen poplavnemu varovanju Železnikov, bo izveden fazno in je vključen v operativni program 2014–2020. Po predračunih je finančna vrednost blizu 25 milijonov evrov,« je v Železnikih povedala ministrica Majcnova. Postopki od projektiranja in pridobivanja gradbene dokumentacije do izvedbe pa se zelo dolgo vlečejo in bodo dela lahko končana šele leta 2019.
Za naprej bo treba sprejeti zakonodajo, ki bo pospešila take postopke, je poudarila ministrica in napovedala, da bo za prihodnje leto, ko se tudi v Železnikih začnejo dela, treba v Sloveniji pripraviti izvedbene načrte za 61 območij. Oktobrske in novembrske poplave so Železnike na srečo obšle, a obenem opozorile, da mesto še vedno ni poplavno varno. Na mostu nad Dermotovim jezom, ki je ena od potencialnih nevarnosti, kamor so gostitelji povabili ministrico s sodelavci, je župan Anton Luznar obnovil dosedanja prizadevanja za poplavno varnost: »Takoj po poplavah leta 2007 so se začela prizadevanja za državni prostorski načrt, v katerega so zajete ureditve struge Selške Sore od Alplesa do Dolenčevega jezu, gradnja zadrževalnika in obvozna cesta. Sprejet je bil v letu 2013, do letos pa na državni ravni niso imeli sogovornika. Maja letos so nas poklicali in napovedali, da se bo začelo projektiranje, in sicer za dva odseka prve faze vodnih ureditev, medtem pa naj bi pripravljali tudi drugo fazo. Toda državni razpis je bil sedaj razveljavljen, kar lahko za nekaj mesecev vso stvar zavleče. Po drugi strani pa bodo sedaj namesto zgolj dveh odsekov projektirali celoto; upamo, da se bosta pristojni ministrstvi dogovorili in da bo vključena tudi obvozna cesta.«
V prvi fazi bodo urejali strugo Selške Sore, v drugi pa gradili zadrževalnik. »Glede na to, da je le za vodarski del težak 25 milijonov evrov, je predvideno, da bi se uporabila tudi sredstva Evropske unije iz finančne perspektive 2014–2020. V okviru operativnega programa za to obdobje je trenutno za področje poplavne varnosti predvidenih 53 milijonov iz t. i. kohezijskega fonda in 30 milijonov evrov iz regionalnega sklada. Prioritetna so štiri področja: nadaljevanje urejanja Savinje in Drave, ki potekata že v tekoči finančni perspektivi, še dva projekta, za katera imamo izdelane načrte, pa sta Železniki in protipoplavno zavarovanje Ljubljane,« je v Železnikih dejal tudi Leon Behin, v. d. generalnega direktorja direktorata za vode, in napovedal, da se lahko prvi del urejanja konča do leta 2017.