Jeklene lepotce postavili na ogled
Na Bledu so ob koncu septembra izbrali najlepšega starodobnika, ki bo Slovenijo zastopal na mednarodnem tekmovanju Concours d'Elegance.
Bled – Blejsko promenado so zavzeli jekleni lepotci, katerih letniki segajo krepko v prejšnje stoletje. Okrog dvajset jih je sodelovalo tudi na izboru za najlepšega slovenskega starodobnika. Po mnenju izredno strogih ocenjevalcev si je ta naziv zaslužil alfa romeo 1900 sprint, ki so ga izdelali leta 1953, oblikoval pa ga je znameniti italijanski oblikovalce Pininfarina.
Omenjeni starodobnik, ponosni lastnik katerega je predsednik Zveze starodobnih vozil Slovenije Janko Uratnik, je poseben tudi zato, ker gre za izjemno redek avto. »Izdelali so jih le nekaj prek sto, danes pa jih je na cesti samo še okrog dvajset,« je pojasnil predstavnik organizatorja Miha Vrhunc. Ocenjevalci so bili sicer pozorni na to, koliko starodobniki danes tehnično in estetsko odstopajo od tistih, ko so jih pripeljali iz tovarne. Ocenjevanje se je v Sloveniji odvijalo tretjič, namen pa je nagraditi dobra restavratorska dela. Med obiskovalci so zlasti veliko pozornosti pritegnili avtomobili znamke Ford, ki so jih izdelali še pred drugo svetovno vojno. V Sloveniji, je dejal Vrhunc, je sicer okrog deset tisoč starodobnih vozil, kar pomeni, da so starejša od trideset let. »Nekomu tak avto nič ne pomeni, ker ga ima za staro železo, drugi pa bi dal zanj, kolikor bi kdo hotel, samo da bi ga imel,« je svoj konjiček opisal lastnik najlepšega starodobnika Janko Uratnik. Doma ima še dva starodobnika, triumpha iz leta 1968 in jaguarja iz leta 1956.
Izbrali so tudi najlepši avto po izboru občinstva. Obiskovalcem je bil najbolj všeč fiat 500. »Zanimivo, da so izbrali majhen, skromen avto. To samo dokazuje, da ljudje prav nič ne dajo na znamko,« je še ugotavljal Vrhunc.