
Preplet umetniških medijev
V Galeriji Mestne hiše v Kranju je na ogled razstava z naslovom Asociirani fragmenti realnosti likovne in večmedijske umetnice Nore de Saint Picman.
Kranj – Odprtje razstave pretekli četrtek v osrednjem kranjskem razstavišču, Galeriji Mestne hiše, je že v samem uvodu odstopalo od siceršnjih tovrstnih dogodkov. Nora de Saint Picman, vsestranska umetnica s kranjskimi koreninami, ki živi in ustvarja v Ljubljani, za seboj pa ima tudi kopico študijskih in ustvarjalnih izkušenj v Parizu, je ob zvokih klasične glasbe zbrane s plesom povedla v galerijo. »Pred leti sem ob svojih umetniških začetkih rada s plesom odpirala svoje razstave. Kasneje sem to prakso nekoliko opustila, zdaj pa menim, da je spet pravi čas za to. Gre za drugačen stik med umetnikom in publiko, konec koncev pa je tudi ples ena od umetnosti, ki me določajo,« je povedala Nora de Saint Picman, ki je obiskovalce s plesom po svoje popeljala tudi po razstavi. Performans, pri katerem uporablja ples in telo, glas in lastno poezijo, ima v njenem umetniškem opusu enakovreden pomen kot različne likovne prakse, s katerimi se na primer srečamo na tokratni razstavi.
De Saint Picmanova se predstavlja skozi štiri različne umetniške medije, ki so v medsebojni interakciji. Na ogled so fotografski izseki iz videa Pomlad in jesensko listje in omenjeni video, kiparski opus predstavljajo terakotne plastike delov ženskega telesa ter dva kipa svečenic, tu so fotografije umetničinih otrok in motivov iz krajev, ki jih je obiskovala, v samem vrhu zadnje sobe pa so trije kolaži na lesu. Meje med različnimi umetniškimi mediji so zabrisane ali kot dodaja kustos razstave ddr. Damir Globočnik: »Nora de Saint Picman je vizualna umetnica, ki pri svojih javnih projektih, likovnih ciklusih in motivnih izzivih pogosto načrtno prehaja med različnimi likovnimi mediji in jih povezuje med seboj. Klasična likovna izrazila se prepletajo z novimi tehnološkimi pristopi. Slika, risba, grafika, kolaž, skulptura, fotografija in ekranska podoba so sredstva, s katerimi avtorica oblikuje in sestavlja likovne organizme, ki so lahko posebej zasnovani za dani galerijski prostor. Raznovrstne likovne podobe in prakse avtorica poveže v enovite likovne in ambientalne postavitve …«
Najstarejša dela po nastanku so terakotne plastike iz cikla Cvetje iztrgano iz mojega telesa (devetdeseta leta), izpred nekaj let so foto portreti, digitalni odtisi na ogledalu, v zadnjih dveh letih pa je ustvarila kolaže na lesu odtise fragmentov iz videofilma. »V zadnjem času se res bolj ukvarjam s sodobnimi mediji, videom, fotografijo …, več delam z računalnikom, a to še ne pomeni, da ne bi hkrati delala tudi v klasičnih likovnih postopkih. Ta otroški portret v bronu je nastal lani,« je povedala Nora de Saint Picman in dodala: »S tem, kar delam, imam vselej oseben, intimni stik. Pomemben je lahko kraj, kjer sem bila, človek na fotografiji, kdo od mojih najbližjih …« Razstava v mestni hiši bo na ogled do 3. oktobra.