V železniški nesreči konec avgusta 2011 na Jesenicah je po podatkih Slovenskih železnic nastalo za 1,57 milijona evrov gmotne škode, oškodovanim potnikom pa so izplačali tudi za dobrih sto tisoč evrov odškodnin. / Foto: Matic Zorman (arhiv)

Nesrečo bi lahko preprečili

Za nesrečo potniškega in tovornega vlaka pred tremi leti na jeseniški železniški postaji je odgovoren strojevodja potniškega vlaka, vseeno pa bi nesrečo lahko preprečili, če bi na postaji vsaj eden od odgovornih ravnal pravilno, zatrjuje sodni izvedenec Jadran Možina.

Kranj – »Če bi samo eden od odgovornih na železniški postaji pravilno ravnal, do nesreče morda sploh ne bi prišlo. A primarno je za nesrečo odgovoren strojevodja potniškega vlaka,« je na sredinem nadaljevanju sojenja strojevodji Andreju Ponikvarju, ki mu kranjsko tožilstvo očita odgovornost za trčenje potniškega in tovornega vlaka konec avgusta 2011 na železniški postaji Jesenice, ugotavljal sodni izvedenec Jadran Možina, ki je vztrajal pri stališču, da obstaja dovolj materialnih in personalnih dokazov, da je Ponikvar povzročil nesrečo, ker je prevozil rdečo luč. Med drugim je kot dodaten pomemben dokaz za strojevodjevo odgovornost, ki ga v izvedenskem mnenju ni omenil, navedel zapisnik o prerezu kretnice.

»Dosedanje preiskave nesreče so bile po mojem mnenju premalo strokovne, necelovite in pristranske,« je bil na kranjskem sodišču kritičen Možina in med drugim opozoril, da je tudi tovorni vlak na železniško postajo pripeljal prehitro, a tega doslej nihče ni izpostavljal. »Če bi tovorni vlak vozil počasneje, bi se morda, hipotetično povedano, lahko izognili trku ali pa bi bil trk blažji. A tudi strojevodja potniškega vlaka je vozil prehitro,« je povedal sodni izvedenec, ki je bil tudi sicer kritičen do veljavnih predpisov in zastarele tehnologije, ki se uporabljajo v železniškem prometu. Med drugim je opozoril, da bi morala biti avtomatska stop naprava, ki sproži zasilno zaviranje vlaka ob prevoženju rdeče luči, montirana na čelu lokomotive, a je bila nameščena okoli 25 metrov nižje, »kar pa ne odvezuje strojevodje, da ne opazuje, kaj se dogaja okoli vlaka«.

Sodišče je zaslišalo tudi Srdjana Ribača, ki je v času nesreče opravljal delo no­tranjega prometnika na jeseniški postaji. Sodnici Andrijani Ahačič je pojasnil, da je tedaj postavil uvoz za tovorni vlak, katerega strojevodjo je tudi obvestil, da gre takoj za njim na uvoz potniški vlak, zato naj se čim prej umakne na svoj tir. »Po nesreči sem ugotovil, da je potniški vlak na silo prerezal prekretnico, kar pomeni, da je prevozil rdečo luč. Strojevodja potniškega vlaka je verjetno gledal le na uro, da bo točen po voznem redu, in je očitno spregledal rdečo luč. Dveh zelenih signalov hkrati pa niti ni možno postaviti,« je zatrdil in poudaril, da so signalne luči pravilno delovale in ni bilo razloga, da je potniški vlak speljal ob rdeči luči.

Janko Pavlič, predsednik posebne preiskovalne komisije Slovenskih železnic, je povedal, da je komisija ugotovila, da je strojevodja potniškega vlaka zagotovo prevozil rdečo luč, ali je v času nesreče avtostop naprava na vlaku delovala, pa zaradi preveč poškodovanega traku zapisovalnika naprave za prisilno ustavitev ni bilo mogoče ugotoviti. Na predlog zagovornika obdolženega Franca Rojka bo omenjeni trak pregledal še sodni izvedenec in dopolnil svoje izvedensko mnenje, če bo iz traku vendarle uspel kaj razbrati, zato je sodnica Ahačičeva novo obravnavo razpisala v začetku novembra.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sreda, 16. november 2022 / 14:54

O razvoju kmetijstva na hribovskih območjih

Na Bledu bosta 28. in 29. novembra posvet javne službe kmetijskega svetovanja in dogodek Evropskega partnerstva za inovacije – EIP.

Objavljeno na isti dan


Tržič / sobota, 22. avgust 2009 / 07:00

Plin tudi do Kovorja

Kovor - Podjetje Petrol – plin uresničuje načrt za povezavo plinovodnega omrežja v tržiški industrijski coni Loka z naseljem Kovor. Z Občino Tržič se je dogovorilo za hkratno izv...

Cerklje na Gorenjskem / sobota, 22. avgust 2009 / 07:00

Preplastitev ceste Grad-Ravne

Cerklje - Zaradi preplastitve vozišča bo lokalna cesta Grad–Ravne predvidoma od 19. do 31. avgusta polovično, nekaj časa pa tudi popolnoma zaprta v dolžini 2000 metrov, so sporoč...

Kronika / sobota, 22. avgust 2009 / 07:00

Gasilci naleteli na prazne hidrante

Na ostrešju enega od objektov kranjske Aquasave je požar povzročil za približno 15 tisočakov škode.

Humor / sobota, 22. avgust 2009 / 07:00

Novi paketi za vsak okus

Največji slovenski ponudnik digitalne televizije menda pripravlja nova programska paketa SivOL in Telekon. Zadoščeno bo vsem, tudi najzahtevnejšim okusom.

Gospodarstvo / sobota, 22. avgust 2009 / 07:00

Blejski čebelarji praznujejo

Čebelarska družina Bled bo v nedeljo praznovala 90-letnico delovanja. Ob tej priložnosti bodo razvili prapor čebelarskega društva Bled - Gorje.