V železniški nesreči konec avgusta 2011 na Jesenicah je po podatkih Slovenskih železnic nastalo za 1,57 milijona evrov gmotne škode, oškodovanim potnikom pa so izplačali tudi za dobrih sto tisoč evrov odškodnin. / Foto: Matic Zorman (arhiv)

Nesrečo bi lahko preprečili

Za nesrečo potniškega in tovornega vlaka pred tremi leti na jeseniški železniški postaji je odgovoren strojevodja potniškega vlaka, vseeno pa bi nesrečo lahko preprečili, če bi na postaji vsaj eden od odgovornih ravnal pravilno, zatrjuje sodni izvedenec Jadran Možina.

Kranj – »Če bi samo eden od odgovornih na železniški postaji pravilno ravnal, do nesreče morda sploh ne bi prišlo. A primarno je za nesrečo odgovoren strojevodja potniškega vlaka,« je na sredinem nadaljevanju sojenja strojevodji Andreju Ponikvarju, ki mu kranjsko tožilstvo očita odgovornost za trčenje potniškega in tovornega vlaka konec avgusta 2011 na železniški postaji Jesenice, ugotavljal sodni izvedenec Jadran Možina, ki je vztrajal pri stališču, da obstaja dovolj materialnih in personalnih dokazov, da je Ponikvar povzročil nesrečo, ker je prevozil rdečo luč. Med drugim je kot dodaten pomemben dokaz za strojevodjevo odgovornost, ki ga v izvedenskem mnenju ni omenil, navedel zapisnik o prerezu kretnice.

»Dosedanje preiskave nesreče so bile po mojem mnenju premalo strokovne, necelovite in pristranske,« je bil na kranjskem sodišču kritičen Možina in med drugim opozoril, da je tudi tovorni vlak na železniško postajo pripeljal prehitro, a tega doslej nihče ni izpostavljal. »Če bi tovorni vlak vozil počasneje, bi se morda, hipotetično povedano, lahko izognili trku ali pa bi bil trk blažji. A tudi strojevodja potniškega vlaka je vozil prehitro,« je povedal sodni izvedenec, ki je bil tudi sicer kritičen do veljavnih predpisov in zastarele tehnologije, ki se uporabljajo v železniškem prometu. Med drugim je opozoril, da bi morala biti avtomatska stop naprava, ki sproži zasilno zaviranje vlaka ob prevoženju rdeče luči, montirana na čelu lokomotive, a je bila nameščena okoli 25 metrov nižje, »kar pa ne odvezuje strojevodje, da ne opazuje, kaj se dogaja okoli vlaka«.

Sodišče je zaslišalo tudi Srdjana Ribača, ki je v času nesreče opravljal delo no­tranjega prometnika na jeseniški postaji. Sodnici Andrijani Ahačič je pojasnil, da je tedaj postavil uvoz za tovorni vlak, katerega strojevodjo je tudi obvestil, da gre takoj za njim na uvoz potniški vlak, zato naj se čim prej umakne na svoj tir. »Po nesreči sem ugotovil, da je potniški vlak na silo prerezal prekretnico, kar pomeni, da je prevozil rdečo luč. Strojevodja potniškega vlaka je verjetno gledal le na uro, da bo točen po voznem redu, in je očitno spregledal rdečo luč. Dveh zelenih signalov hkrati pa niti ni možno postaviti,« je zatrdil in poudaril, da so signalne luči pravilno delovale in ni bilo razloga, da je potniški vlak speljal ob rdeči luči.

Janko Pavlič, predsednik posebne preiskovalne komisije Slovenskih železnic, je povedal, da je komisija ugotovila, da je strojevodja potniškega vlaka zagotovo prevozil rdečo luč, ali je v času nesreče avtostop naprava na vlaku delovala, pa zaradi preveč poškodovanega traku zapisovalnika naprave za prisilno ustavitev ni bilo mogoče ugotoviti. Na predlog zagovornika obdolženega Franca Rojka bo omenjeni trak pregledal še sodni izvedenec in dopolnil svoje izvedensko mnenje, če bo iz traku vendarle uspel kaj razbrati, zato je sodnica Ahačičeva novo obravnavo razpisala v začetku novembra.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / sobota, 23. december 2017 / 16:10

Voglarjev vodovod

V publikaciji Gorenjskega gl­asa Gorenjska 2017 smo v prispevku Občina Naklo prebrali (navajam): »Voglar je bil osebni zdravnik ruskega carja Petra Velikega, kot zdravnik se je zavedal pomena čiste...

Objavljeno na isti dan


Kronika / ponedeljek, 8. september 2014 / 13:08

Nesrečo bi lahko preprečili

Za nesrečo potniškega in tovornega vlaka pred tremi leti na jeseniški železniški postaji je odgovoren strojevodja potniškega vlaka, vseeno pa bi nesrečo lahko preprečili, če bi na postaji vsaj eden od...

GG Plus / ponedeljek, 8. september 2014 / 12:52

Peš, s kolesom in po zraku

Klemen Hančič iz Kamnika se je prejšnjo soboto lotil prav posebnega športnega podviga, ki ni uspel še nikomur pred njim – v osemnajstih urah je stal na Triglavu, Stolu in Grintovcu, se v dolino vsakič...

GG Plus / ponedeljek, 8. september 2014 / 12:49

Inšpektorji v pisarnah

»Inšpektorji v Sloveniji so bolj kot ne administrativni kader, ki – razen ob prijavi – ne hodijo na teren. Podobno je s pridobivanjem okoljevarstvenih dovoljenj – uradniki Agencije RS za okolje si stv...

Kronika / ponedeljek, 8. september 2014 / 12:32

Oskrunili spomenik padlim borcem

Spodnji Brnik – Konec avgusta so neznani storilci oskrunili spomenik padlim za svobodo v letih 1941–1945 na pokopališču na Spodnjem Brniku. Z belo barvo so prebarvali rdečo zvezdo in se tako kot ka...

Gospodarstvo / ponedeljek, 8. september 2014 / 12:29

Davidove brazde so bile najlepše

Na gorenjskem tekmovanju v oranju je zmagal David Triller z Grenca, drugi je bil njegov brat Štefan.