Slovenski policisti nedovoljeno uporabo naprav med vožnjo v tovornih vozilih nadzirajo s pomočjo kamere, nameščene na drogu. / Foto: Policija

Tovornjakarje nadzirajo s kamero

Slovenski policisti po novem za nadzor nad ravnanjem voznikov tovornih vozil uporabljajo kamero na drogu. Ta jim omogoča odkrivanje morebitnih prekrškov zaradi uporabe telefonov in računalnikov med vožnjo, le-te pa lahko tudi posnamejo.

Kranj – Slovenski policisti uporabljajo nov način nadzora nad vozniki tovornih vozil na avtocestah. Ugotav­ljajo namreč, da tovornjakarji za volanom počno vse mogoče – od telefoniranja in pisanja sms-sporočil do gledanja filmov na prenosnih računalnikih in drugih elektronskih napravah, kar seveda zmanjšuje njihovo zbranost. Policisti so zato preuredili eno od svojih službenih vozil (kombi), nanj namestili drog, na drog pa kamero, s katero bodo sedaj lahko »kukali« v dvignjene kabine tovornih vozil.

»Vse aktivnosti, ki vplivajo na to, da so vozniki med vožnjo manj zbrani, so v Sloveniji tako kot drugod po Evropi prepovedane. Vozniki ne smejo med vožnjo početi stvari, ki jih odvračajo od pozorne vožnje, zato želimo to področje nekoliko bolj sistematično spremljati in vplivati na obnašanje voznikov,« je razložil Robert Vehovec iz sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi. Pri voznikih tovornih vozil je naštete prekrške težko nadzirati zaradi višine kabinskega prostora, problema pa se policije po evropskih državah različno lotevajo. Nekatere uporabljajo avtobuse ali druga višja vozila, v slovenski policiji pa so se odločili za namestitev kamere na drog. Pri tem uporabljajo kombi, ki je bolj mobilen od tovornjakov, zaradi višje dovoljene hitrosti v primerjavi z avtobusom pa lahko preverijo tudi večje število tovornih vozil.

Novo metodologijo nadzora so že preizkusili. Po besedah Roberta Javorška iz specializirane enote za nadzor prometa prve ugotovitve kažejo, da je tak nadzor zelo koristen: »Kombi nam služi kot dodatno oko, ki iz ustrezne višine zaznava dogajanje v kabini. Ravnanje voznika lahko še posnamemo, če ugotovimo kršitev predpisov, kar nam služi pri dokazovanju prekrška. Poleg kršitev, povezanih z nedovoljeno uporabo naprav med vožnjo, lahko z omenjeno tehniko posnamemo tudi druge kršitve: neuporabo varnostnega pasu, nepravilnosti v zvezi s spoštovanjem pravil vožnje, pritrjevanja tovora in druge kršitve.«

V lanskem letu je sicer policija obravnavala 18.905 prometnih nesreč, vozniki tovornih vozil pa so bili udeleženi v 2262 prometnih nesrečah, približno osem odstotkov so jih povzročili sami. Okrog 25 odstotkov prometnih nesreč z udeležbo tovornega prometa se zgodi na avtocestah, posledice pa se lahko končajo tudi tragično, poudarjajo policisti. Lani, na primer, so bila tovorna vozila na avtocestah udeležena v šestih prometnih nesrečah s smrtnim izidom, v sto prometnih nesrečah so se ljudje poškodovali, preko petsto nesreč pa je bilo z gmotno škodo. Letos pa so bili tovornjaki na avtocestah udeleženi že v treh prometnih nesrečah s smrtnim izidom.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Prigode naše vsakdanje (2)

"Dragi Božiček, letos ti ne bom pisal za Božič, ker si še ničesar ne želim. Ko bom vedel, ti bom poslal fax." (NN)

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Projekti občin

Obnova Graščine in Ceste svobode Radovljica - Radovljiška Graščina je najmogočnejša zgradba v starem mestnem jedru Radovljice, ki je v celoti razglaše...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Gorenjska hitreje kot Slovenija

Gorenjska razvojna regija je na pomembni razvojni prelomnici. Obdobje nove finančne perspektive 2007-2013 bo pokazalo, ali je regija sposobna preboja iz industrijske v moderno regijo, ki bo soustvarja...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Drugi regionalni razvojni forum o sodelovanju in povezovanju

Pred nami je 2. razvojni forum, čas za obračun dela od pretekle jeseni, ko je Regionalna razvojna agencije Gorenjske skupaj z regionalnim razvojnim svetom in svetom regije pripravila p...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Prednostne usmeritve razvoja Gorenjske

Za uresničevanje ciljev so v Regionalnem razvojnem programu Gorenjske 2007–2013 postavljene štiri razvojne prednostne usmeritve, ki so zelena nit razvoja regije. Zaradi večje prepoznavnosti so poim...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Strateški cilji Gorenjske

Vizijo gorenjske regije do leta 2013 gradijo trije ključni strateški cilji. Vsak bo merjen z najmanj dvema kazalnikoma. Merljivi cilji so postavljeni na osnovi napovedi rasti slovenskega makroekono...