Tovornjakarje nadzirajo s kamero
Slovenski policisti po novem za nadzor nad ravnanjem voznikov tovornih vozil uporabljajo kamero na drogu. Ta jim omogoča odkrivanje morebitnih prekrškov zaradi uporabe telefonov in računalnikov med vožnjo, le-te pa lahko tudi posnamejo.
Kranj – Slovenski policisti uporabljajo nov način nadzora nad vozniki tovornih vozil na avtocestah. Ugotavljajo namreč, da tovornjakarji za volanom počno vse mogoče – od telefoniranja in pisanja sms-sporočil do gledanja filmov na prenosnih računalnikih in drugih elektronskih napravah, kar seveda zmanjšuje njihovo zbranost. Policisti so zato preuredili eno od svojih službenih vozil (kombi), nanj namestili drog, na drog pa kamero, s katero bodo sedaj lahko »kukali« v dvignjene kabine tovornih vozil.
»Vse aktivnosti, ki vplivajo na to, da so vozniki med vožnjo manj zbrani, so v Sloveniji tako kot drugod po Evropi prepovedane. Vozniki ne smejo med vožnjo početi stvari, ki jih odvračajo od pozorne vožnje, zato želimo to področje nekoliko bolj sistematično spremljati in vplivati na obnašanje voznikov,« je razložil Robert Vehovec iz sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi. Pri voznikih tovornih vozil je naštete prekrške težko nadzirati zaradi višine kabinskega prostora, problema pa se policije po evropskih državah različno lotevajo. Nekatere uporabljajo avtobuse ali druga višja vozila, v slovenski policiji pa so se odločili za namestitev kamere na drog. Pri tem uporabljajo kombi, ki je bolj mobilen od tovornjakov, zaradi višje dovoljene hitrosti v primerjavi z avtobusom pa lahko preverijo tudi večje število tovornih vozil.
Novo metodologijo nadzora so že preizkusili. Po besedah Roberta Javorška iz specializirane enote za nadzor prometa prve ugotovitve kažejo, da je tak nadzor zelo koristen: »Kombi nam služi kot dodatno oko, ki iz ustrezne višine zaznava dogajanje v kabini. Ravnanje voznika lahko še posnamemo, če ugotovimo kršitev predpisov, kar nam služi pri dokazovanju prekrška. Poleg kršitev, povezanih z nedovoljeno uporabo naprav med vožnjo, lahko z omenjeno tehniko posnamemo tudi druge kršitve: neuporabo varnostnega pasu, nepravilnosti v zvezi s spoštovanjem pravil vožnje, pritrjevanja tovora in druge kršitve.«
V lanskem letu je sicer policija obravnavala 18.905 prometnih nesreč, vozniki tovornih vozil pa so bili udeleženi v 2262 prometnih nesrečah, približno osem odstotkov so jih povzročili sami. Okrog 25 odstotkov prometnih nesreč z udeležbo tovornega prometa se zgodi na avtocestah, posledice pa se lahko končajo tudi tragično, poudarjajo policisti. Lani, na primer, so bila tovorna vozila na avtocestah udeležena v šestih prometnih nesrečah s smrtnim izidom, v sto prometnih nesrečah so se ljudje poškodovali, preko petsto nesreč pa je bilo z gmotno škodo. Letos pa so bili tovornjaki na avtocestah udeleženi že v treh prometnih nesrečah s smrtnim izidom.